Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملی‌پوشان کبدی در حالی در این روزها برای کسب مدالی خوشرنگ در بازی‌های آسیایی تمرین می‌کنند که امیدوار به احداث آکادمی تخصصی کبدی در تهران و مجموعه آزادی هستند. ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶ ورزشی رشته های ورزشی نظرات

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کبدی در اصل یک بازی ایرانی است و به اسامی مختلف نامیده می‌شود، این بازی در گیلان شیرین دودو و در خراسان، گلستان و مازندران زو و در سیستان و بلوچستان کبدی نامیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کبدی یک بازی کم خرج و یک بازی بیرون سالنی و سالنی پرتحرک است که ترکیبی از کشتی و راگبی است.

این رشته در حال حاضر در 31 استان ایران گسترش یافته و یکی از رشته های مدال آور ایران در میادین بین المللی از جمله بازی‌های آسیایی محسوب می‌شود.

 مدال برنز بازی‌های آسیایی گوانگجو و مدال نقره بازی‌های آسیایی اینچئون در بخش زنان و مدال نقره بازی‌های آسیایی گوانگجوو اینچئون در بخش مردان گوشه‌ای از افتخارات این رشته است اما با وجود این افتخارات متاسفانه این رشته از نداشتن یک سالن تمرین اختصاصی در تهران رنج می‌برد.

کبدی از سال 1375 در ایران تحت عنوان انجمن شروع به فعالیت کرد اما بعد از کسب مدال‌های مختلف در آسیا و جهان از سال 1384 به فدراسیون کبدی تبدیل شد اما از همان ابتدا سالن مناسب تمرین نداشت تا اینکه عباسی، وزیر وقت ورزش و جوانان در دولت دهم که نایب رئیس فدراسیون جهانی کبدی نیز محسوب می‌شد یک سالن تمرین کوچک را در مجموعه بعثت  به این رشته اختصاص داد اما این سالن با توجه به نداشتن استاندارد های لازم توانست پاسخگوی نیاز ملی پوشان باشد به همین دلیل مسئولان فدراسیون مجبور به برگزاری اردوهای تیم ملی در خارج از تهران و شهرستان‌های مختلف بوده و هستند.

اردوهای تیم ملی در تهران معمولا در سالن تمرین رشته های جودو، تکواندو یا شمشیربازی برگزار می‌شود اما با آغاز اردوی تیم های ملی در این رشته‌ها، کبدی کاران چاره‌ای جز کوچ به شهرستان‌ها و یا سالن‌های سایر رشته‌ها ندارند و این شرایطی است که اصلا در شان این ورزش مدال آور و ایرانی نیست. بعلاوه با شرایط موجود برگزاری اردوی زنان و مردان به صورت همزمان در تهران ممکن نیست و به همین دلیل اردوی بانوان در شهرستان و خارج از تهران برگزار می‌شود.

ملی‌پوشان کبدی که از نداشتن سالن اختصاصی رنج می‌برند، در بازدید اخیر رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک و نصرالله سجادی، سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی این مشکل را مطرح و صالحی‌امیری نیز قول پیگیری دغدغه ورزشکاران و حمایت از رشته کبدی را داد.

عباس خواجه‌اورسجی در خصوص مشکل سالن اختصاصی کبدی اظهار داشت: بزرگ‌ترین مشکل ما نداشتن سالن اختصاصی است و همین امر باعث شده است تا ناچار به برگزاری اردو در شهرهای مختلف باشیم. البته این موضوع باعث تنوع در اردوها می‌شود و ما این فرصت را داریم که جهت یکسان سازی شرایط آب و هوایی با جاکارتا اردو را در شهرهایی با اقلیم نزدیک به اندونزی برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون کبدی در این باره تصریح کرد: نداشتن سالن تمرین اختصاصی یک تهدید و مشکل بزرگ برای رشته کبدی است و طی بازدید دکتر صالحی امیری از اردوی تیم ملی از وی و همچنین از وزیر ورزش خواهش کردم تا به ما کمک کنند تا آکادمی ملی کبدی ساخته شود. البته استارت کار زده شده و قرار است 1500 متر زمین در مجموعه ورزشی آزادی برای احداث این آکادمی در اختیار ما قرار بگیرد و این فرصت خوبی است تا پس از بازی‌های آسیایی کار احداث را آغاز کنیم. ما برای احداث این سالن از حمایت‌های وزارت ورزش و شرکت توسعه و تجهیز هم برخوردار خواهیم شد اما باید به سمتی حرکت کنیم که از منابع مالی برای این کار برخوردار شویم. ما در تلاشیم تا حامیان مالی و شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ را به سمت ورزش کبدی بیاوریم در همین راستا چندین جلسه نیز برگزار شده و ان‌شاالله تا اواسط سال و یا قبل از بازی‌های آسیایی، اسپانسر خوبی را جذب می‌کنیم.

وی  در پایان درباره احداث آکادمی تخصصی کبدی ابراز امیدواری کرد و گفت: در جلساتی هم که با داورزنی داشتیم قول حمایت از فدراسیون برای احداث آکادمی کبدی را دادند و همچنین در زمینه معرفی حامی مالی نیز از کبدی حمایت می‌کنند.

ملی‌پوشان کبدی در حالی در این روزها برای کسب مدالی خوشرنگ در بازی‌های آسیایی تمرین می‌کنند که امیدوار به احداث آکادمی تخصصی کبدی در تهران و مجموعه آزادی هستند تا با داشتن سالن تخصصی کبدی و تمرین ملی پوشان در این سالن بدون صرف هزینه از سوی فدراسیون و سرازیر شدن این هزینه‌ها در تیم ملی، بتوانند بیش از گذشته بدرخشند و به مدال آوری خود در میادین آسیایی و جهانی ادامه و مدال‌های خود را خوشرنگ‌تر کنند.

انتهای پیام/

R7890/P1361/S3,33/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۶۴۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین مشترک ملی‌پوشان ووشو با چینی‌ها

تیم ملی ووشو کشورمان پس از قهرمانی در مسابقات انتخابی جام‌جهانی ووشو، اردوی مشترکی با تیم ملی چین برگزار کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، تیم‌های ملی ساندا و تالو کشورمان پس از اتمام مسابقات انتخابی جام ‌جهانی که با قهرمانی مقتدرانه کشورمان همراه بود؛ جهت برپایی اردوی آماده‌سازی وارد کمپ تمرینی تیم‌های ملی چین در شهر خوخات شدند.

قرار است تیم‌های ملی کشورمان در این کمپ تمرینی با ووشوکاران چینی تمرینات آماده‌سازی را دنبال کنند.

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

 

تیم‌ ملی ووشو کشورمان خود را برای 3 رویداد بین‌المللی بازی‌های بریکس کازان روسیه در خردادماه، جام بین المللی پارس ایران در مردادماه و مسابقات قهرمانی آسیا ماکائو در شهریورماه مهیا می‌کند.

همچنین پس از ورود به محل این کمپ تمرینی، رئیس انجمن ووشو چین، با اعضای تیم‌ ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این راستا تیم تالو کشورمان به همراه تالوکاران چینی ضمن حضور در مدرسه راهنمایی خوخات چین اقدام به آموزش نمادین ووشو به هنرجویان حاضر در این مدرسه کردند که این دیدار با استقبال پرشوری از سوی دانش‌اموزان این مدرسه همراه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴ پیروزی ملی‌پوشان امید بوکس در مسابقات آسیایی
  • تمرین مشترک ملی‌پوشان ووشو با چینی‌ها
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • ملی‌پوشان با روحیه در سالن برگزار فینال (عکس)
  • تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»
  • در اوج تجربه بودم/کاش زودتر می‌گفتند!
  • (عکس) قیمت نجومی اجاره‌بها برای بالاشهر نشینی در تهران
  • تمرین اختصاصی بیرانوند برای بازی سپاهان