Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  طرح برقی سازی و ارتقای راه‌آهن گرمسار به اینچه برون به طول 495 کیلومتر با هدف افزایش ظرفیت حمل بارهای ترانزیتی به عنوان یکی از طرح‌های با اهمیت در توسعه روابط کشور ایران و روسیه تعریف شده و با تصویب هیئت وزیران در دستور کار راه‌آهن قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا شرکت راه‌آهن بین‌الملل روسیه از سوی دولت این کشور به عنوان پیمانکار اصلی قرارداد به راه‌آهن ایران معرفی شده و مقرر گردید 15 درصد از هزینه‌های طرح از محل منابعی داخلی کشور 85 درصد از محل وام دریافتی روسیه تامین گردد.
این طرح شامل بسته‌های کاری برقی سازی مسیر،‌ تامین لوکوموتیوهای برقی،‌ساخت و تجهیز دپوهای تعمیراتی لوکوموتیو،‌ اصلاح مسیر،‌ سازه‌های فنی و تونل‌ها، توسعه خطوط ایستگاه‌ها ارتقا سیستم علائم و ارتباط و تامین ماشین‌آلات و نگهداری شبکه برق است.

بر اساس این گزراش اهداف کلان ملی این پروژه عبارت است توسعه صادرات و واردات افزایش درآمد ارزی کاهش مصرف سوخت و اتلااف انرژی و اهداف اقتصادی این پروژه عبارت است از افزایش تناژ حمل بار و ظرفیت جابجایی مسافر افزایش سرعت بهره‌بردرای کاهش زمان سیر، کاهش بهای تمام شده حمل بار و مسافر و هزینه‌های بهره‌برداری ، تعمیر و نگهداری است.

بر اساس این گزارش مهمترین پروژه‌های راه‌آهن در حوزه فنی و زیر بنایی عبارت است است برقی سازی راه‌آهن دو خطه تهران – مشهد برقی سازی راه آهن گرمسار – اینچه برون،‌ واگذاری ردیف طرح توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال جاری برای پروژه‌های خط دوم و برقی سازی راه‌آهن دو خطه کردن تهران،- میانه و میانه – تبریز احداث خط دوم و برقی سازی قم – اراک ،‌تهران،‌ همدان- سنندج، اصفهان – اهواز وبرقی سازی قطار حومه‌ای تهران- ورامین- پیشوا و گرمسار است.
بر اساس این گزارش واگذاری 15 درصد پیش پرداخت فاینانس(چین) پروژه برقی سازی راه‌آهن تهران- مشهد و آغاز عملیات مطالعات طراحی و اجرای پروژه ، واگذاری 15 درصد پیش پرداخت فاینانس ( روسیه) پروژه برقی سازی گرمسار اینچه برون در ابتدای سال 20198 از مهمترین برنامه‌های راه اهن به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی حمل و نقل راه آهن قطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۹۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ویلایی‌سازی با استفاده از مشارکت‌های مردمی در ایوانکی

جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد: در حال حاضر روند بهره گیری از ظرفیت های مردمی برای ساخت پروژه‌های های ویلایی سازی و کم طبقه با توجه به شعار سال در اولویت برنامه های دولت قرار گرفته است و همین امر باعث شده که سرعت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر ایوانکی افزایش یابد.

وی افزود: بخش دیگری از پروژه‌های نهضت ملی مسکن از طریق  واگذاری و عرضه زمین  اجرایی می شود که باید دولت و راه وشهرسازی استان تهران آن را اجرایی کند. 

او توضیح داد: واگذاری اراضی و پرداخت تسهیلات باعث می شود که فرصت خوبی به متقاضیان و مردم داده شود تا آنها خود بتوانند واحدهای مسکونی را به صورت تدریجی بسازند و این اقدام باعث ترویج ویلایی سازی می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • سنگ جدید اینبار برای دوچرخه برقی؛ شرط محال برای استفاده زنـان!
  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان، از مرز ریلی اینچه برون وارد کشور شد
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • آغاز مبارزه با آفت سن گندم در مزارع گرمسار
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • رشد ویلایی‌سازی با استفاده از مشارکت‌های مردمی در ایوانکی
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی