Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-29@10:36:54 GMT

ساخت اولین بالابر 33 متری با کاربری اطفا حریق

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۹۵۰۹۴

‍‍‍‍‍‍

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک ؛ اولین بالا بر 33 متری کشور به همت صنعتگران شرکت لجور اراک طراحی و ساخته شد .
مهدی نیا مدیر عامل شرکت لجور گفت : طراحی و ساخت این بالابر 33 متری یکسال زمان برده و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و استانداردهای جهانی قابلیت اطفا حریق با ظرفیت پاشش 3800 لیتر آب در دقیقه و مقره شویی با ظرفیت پاشش 250 لیتر در دقیقه را دارد برای ساخت این بالابر یک میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه شده که یک سوم قیمت وارداتی آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی انگیزه ساخت این بالابر را نیاز فوری به این دستگاه در حادثه تلخ پلاسکو و آلودگی شهرهای جنوبی کشور و شستشوی مقره به جای تعویض آن اعلام کرد و گفت: تا کنون بیش 3 هزار 200 دستگاه بالابر با 50 نوع کاربری ساخته شده و این شرکت با دارا بودن 250 نیروی متخصص بومی ظرفیت تولید سالانه 300 دستگاه انواع بالابر و جرثقیل را دارد و می تواند از خروج 6 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کند.
مدیر عامل شرکت لجور که اسم این واحد تولیدی را از کوهی مرتفع نزدیکی شهرستان شازند به نام لجور گرفته یادآور شد که به همراه همسرش در سال 1364 با فروختن منزل شخصی کارگاه کوچک تعمیر ادوات کشاورزی را بنا کرد که اکنون پس از سه دهه تلاش چرخ بزرگترین شرکت ساخت بالابر و جرثقیل کشور را به حرکت در می آورد.
وی ادامه داد : این شرکت در اواخر سال ۱۳۷۳ به عنوان تولیدکننده جرثقیل در شهر اراک به ثبت رسیده است و تولیدات شرکت شامل ساخت جرثقیل‌های پشت کامیونی، بالابر هیدرولیکی و تریلرهای کشاورزی است.
لجور تنها شرکت ایرانی است که جرثقیل سنگین تولید می‌کند.
خانم مهاجری قاتم مقام شرکت لجور و همسر مدیر عامل هم گفت : خودکفایی کشور و بی نیازی به بیگانگان یکی از اهداف مهم فعالیت مهندسان و صنعتگران این واحد تولیدی است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کالای ایرانی اطفا حریق بالا بر جرثقیل اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟

با ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان در محله پیروزی آپارتمانی با عمر بنای ۹ سال و دارای پارکینگ و یا در محله سبلان، واحدی ۶۲ متری و ۸ سال ساخت و دارای آسانسور و پارکینگ را به صورت رهن کامل اجاره کرد.

به گزارش اکوایران، بررسی بازار رهن و اجاره در تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون تعداد فایل‌های اجاره در حال افزایش است و به نظر می‌رسد رفته رفته با نزدیک شدن به فصل جابه‌جایی‌ها، موجران به بازار وارد شده‌اند.

بنا به مشاهدات ما، با بودجه‌ای معادل ۵۰۰ میلیون تومان در پایتخت می‌توان واحدی با متراژ حدودی بین ۳۰ تا ۹۰ مترمربع با سن بنای نوساز تا ۳۰ سال ساخت را به صورت رهن کامل اجاره کرد.

برخی از واحد‌ها دارای امکاناتی همچون پارکینگ و آسانسور و انباری نیز هستند و برخی دیگر یک یا دو مورد از این ویژگی‌ها را دارند و اغلب یک الی دو اتاق خواب را دارا هستند.

با ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان در محله پیروزی واحدی ۹ سال ساخت و دارای پارکینگ و یا در محله سبلان، واحدی ۶۲ متری و ۸ سال ساخت و دارای آسانسور و پارکینگ را به صورت رهن کامل اجاره کرد.

در محله سلسبیل، برای رهن کامل واحدی ۸۶ متری و ۱۷ سال ساخت، به همراه پارکینگ و انباری و در محله استادمعین، برای آپارتمانی ۵۶ متری و ۱۳ سال ساخت، ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

آپارتمانی ۹۰ متری و ۴ سال ساخت در محله جوانمرد قصاب واپارتمانی ۵۰ متری و ۴ سال ساخت در طوس، ۵۰۰ میلیون تومان رهن کامل قیمت‌گذاری شده است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت رهن و اجاره خانه در مناطق مختلف تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • اولین تصاویر از آتش سوزی هتل معروف در تهران
  • حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • ببینید | اولین تصویر از آتش‌سوزی شدید یک کارگاه ۲ هزار متری در جنوب تهران
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد