Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: این دسر تابستانی رشد سلول های سرطانی را متوقف می کند.

پژوهشگر طب سنتی گفت: نوعی دسر تابستانی افراد را در برابر انواع سرطان‌ها محافظت کرده و مانع رشد سلول‌های سرطانی می‌شود.

دسر شاتوت حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶، B۱۲ ، پروتئین، کلسیم، پتاسیم، سدیم، منیزیم، منگنز، اسیدفولیک، فیبر، آنتوسیانین، رزوراترول و فلاونوئید‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای بررسی خواص دسر شاتوت و اینکه مصرف این دسر برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانیم.

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص دسر شاتوت اظهار کرد: این دسر حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، فیتون‌ها، آنتوسیانین و رزوراترول است، این مواد خاصیت ضد سرطانی دارند و ابتلا به سرطان کولون، پوست، پروستات و تیروئید جلوگیری می‌کنند و مانع از رشد سلول‌های سرطانی هم می‌شوند.

وی درباره خواص دیگر دسر شاتوت بیان کرد: دسر شاتوت به علت داشتن فیبر معده و روده را تقویت و یبوست را هم برطرف می‌کند، این دسر موجب بهبود جریان خون می‌شود و به علت وجود آهن، کم‌خونی را رفع می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: دسر شاتوت به علت داشتن فلاونوئید‌ها، ویتامین‌ها و سایر املاح معدنی سیستم قلبی و عروقی را تقویت و از بروز سکته‌های قلبی و مغزی جلوگیری می‌کند؛ این دسر نقش موثری در سلامتی Health و کارکرد بهتر مغز دارد و مانع از ابتلای افراد به آلزایمر می‌شود.

عظمایی تاکید کرد: دسر شاتوت تاثیر چشمگیری در جوان‌سازی، رفع لک‌های پوستی و خشکی پوست دارد؛ این دسر موجب تقویت و رشد مو‌ها می‌شود و از سفید شدن مو‌ها هم جلوگیری می‌کند؛ دسر شاتوت نقش موثری در تقویت و پاکسازی کبد دارد.

وی یادآور شد: دسر شاتوت به تقویت استخوان‌ها، کنترل فشار، چربی و قند خون، رفع بی‌اشتهایی و خارش بدن و بهبود سرگیجه کمک شایانی می‌کند.

مواد لازم برای تهیه دسر شاتوت (چهار تا ۶ نفر)

شاتوت ۶ پیمانه

عسل ۱۰۰ تا ۱۲۰ گرم

خامه یک چهارم پیمانه

پودر ژلاتین به مقدار لازم

بیسکویت به مقدار لازم

طرز تهیه دسر شاتوت

پنج پیمانه از شاتوت را همراه با عسل و خامه داخل مخلوط کن بریزید تا به شکل پوره دربیاید.

پودر ژلاتین را به همراه آب سرد در ظرفی مناسب بریزید، ظرف را روی حرارت غیر مستقیم (کتری یا سماور) قرار دهید تا ژلاتین در آب حل شود.

ژلاتین حل شده را به سایر مواد اضافه کنید.

بسکوئیت خرده شده را هم به مواد بیفزایید.

مواد را به خوبی هم بزنید و در ظرف‌های مناسب بریزید.

روی دسر را با مقداری شاتوت تزئین کنید.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت طب سنتی طب طب سنتی سرطان سلامتی Health ابتلا به سرطان رشد کبد سرطانی کن دسر تابستانی عکس قتل رکنا وحید مرادی کشته شد وحید مرادی ایران قتل وحید مرادی گردن وحید در زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۷۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به ابلاغ ضوابط اختصاصی طلا ذیل تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تاریخ مرداد ماه ۱۴۰۱، اجرای این قانون به تعویق افتاده بود که با توجه به سال جهش تولید با مشارکت مردم، دولت اجرای این قانون را از ابتدای امسال برای تمامی صنف و صنعت طلا لازم الاجرا کرد.

در همین راستا بنا بر دستور معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛ ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران ‎ بها و سنگ‌های قیمتی موضوع تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تاریخ، ۷ فروردین سال جاری در کشور الزامی شده است.

در این نامه خطاب به دبیران کمیسیون‌های برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سراسر کشور آمده است: وفق بند یک از مصوبات جلسه کارگروه پیشگیری و مبارزه با پولشویی و قاچاق فلزات گرانبها سنگ‌های قیمتی و ارز با عنایت به تبصره ۳ الحاقی به ماده ۵ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مندرج در قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» - که اشعار می‌دارد: «کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ و ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و سازمان‌های وابسته به آنها که حسب مقررات قانونی متولی رصد و دریافت اطلاعات مربوط به جریان کالا و خدمات از مبادی تولید و واردات تا سطح خرده فروشی از طریق سامانه‌های دولتی از قبیل سامانه جامع تجارت ایران و سامانه ثبت الکترونیکی معاملات نفتی (ثامن) موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲/۱۰/۰۳ با اصلاحات و الحاقات بعدی هستند، موظفند با رعایت الزامات صدور صورتحساب الکترونیکی موضوع این قانون اطلاعات مذکور را به ترتیبی که سازمان مقرر می‌کند به سامانه مودیان منتقل کنند. در این صورت مؤدیان تکلیفی در خصوص ثبت مجدد اطلاعات با صدور مجدد صورتحساب الکترونیکی معاملات مذکور ندارند» - و با توجه به اعلام نمایندگان وزارت صمت مبنی بر فراهم بودن امکان صدور فاکتور در سامانه جامع تجارت برای فعالان حوزه طلا و همچنین امکان ارسال آن به سامانه مؤدیان تحقق بند یک از مصوبات جلسه شورای امنیت کشور مقرر شد اجرای ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران بها و گوهرسنگها از مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۷ به طور جدی در سراسر کشور پیگیری شود.

لذا مقتضی است پیگیری و نظارت بر حسن اجرای ضوابط اختصاصی گروه کالایی فوق‌الذکر با بهره‌مندی از ظرفیت ادارات کل سازمان‌ها و تشکلهای ذیربط استان در دستور کار کمیسیون و کارگروه مربوطه قرار گرفته و ضمن برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های لازم جهت برطرف نمودن نیازهای آموزشی احتمالی فعالان حوزه طلا گزارش نوبه‌ای از اقدامات و نتایج حاصله را به ستاد ارسال نمایند.

کد خبر 6088995

دیگر خبرها

  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک