Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، قرارداد تجاری فاینانس پروژه آبرسانی شمال شرق استان خوزستان میان سازمان آب و برق استان و کنسرسیوم ایرانی – چینی در مراسمی با حضور استاندار خوزستان، نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان در سالن جلسات مهمانسرای شهید رجایی استانداری به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا شریعتی توضیح داد: پس از مصوبه ۱۵ فروردین ماه سال گذشته پروژه آبرسانی شمال شرق استان در دستور کار قرار گرفت و قرار شد در قالب فاینانس اجرا می شود.

استاندار خوزستان افزود: مسئولان آب و برق خوزستان به سرعت این پروژه را در مناقصه گذاشتند و دنبال کردند و خوشبختانه کار خوب پیش رفت و قرارداد تجاری آن امروز امضا شد.

شریعتی تصریح کرد: یک کنسرسیوم متشکل از دو شرکت ایرانی و چینی این کار را انجام خواهند داد و مبلغ قرارداد این پروژه ۴۰۶ میلیون دلار است که از طریق آن کار آبرسانی به ۷ شهر و ۶۸۹ روستا و همچنین آبیاری ۱۹ هزار هکتار از زمین های کشاورزی شمال خوزستان که بخشی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی است انجام خواهد شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: این 19 هزار هکتار جزو زمین های بسیار حاصلخیز استان است و اجرای این طرح باعث توسعه اشتغال و کارآفرینی در شمال خوزستان می‌شود همچنین ماندگاری جمعیت را در آن منطقه تثبیت می کند و زمینه ها و زیرساخت های رشد و توسعه و اشتغال را در آن منطقه با خودش به ارمغان می آورد.

شریعتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه خداوند توفیق داد با پیگیری های مستمر مسئولان مختلف این طرح به خوبی تا الان پیش رفته است البته ۲ ماه پیش عملیات اجرایی آن توسط وزیر نیرو کلنگ زنی شد و طرف‌ های ایرانی متعهد بودند تا انجام این قرارداد تجاری ظرف ۹ ماه ۶۰ میلیارد تومان در طرح هزینه کنند و هم اکنون در حال انجام هستند و مراحل اداری هم یکی پس از دیگری طی میشود.

استاندار خوزستان توضیح داد: زمان پروژه ۴۲ ماه است اما امیدواریم حتی زودتر از این به اتمام برسد و شرایط رشد و توسعه اشتغال برای جوانان منطقه در شهرهای ایذه باغملک رامهرمز و هفتکل و سایر شهرها آن منطقه ایجاد شود.

شریعتی در پایان یادآور شد: فراهم نمودن این زیرساخت‌ها در سایر نقاط استان جزو دستور کار ماست و ما صرفاً به کارهای روبنایی بسنده نکردیم و کارهای زیرساختی مدنظر ما بوده است که انشاالله مواهب و برکات چند دهه‌ ای برای استان خواهد داشت و سعی ما و تلاش ما بر این است که انشاالله این مسیر را ادامه دهیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استانداری استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۰۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری صبح یکشنبه در دومین جلسه قرارگاه آب در محل شرکت آب و فاضلاب مشهد مقدس تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به شهر مشهد را ضروری دانست و اظهار کرد: تابستان امسال با توجه به حجم مناسبت‌ها شهر مشهد میزبان زائران و مسافران بسیاری خواهد بود که در کنار گرمای هوا موضوعی قابل اهمیت است، بنابراین همان طور که تکمیل پروژه‌های آبرسانی به صورت جدی در دستور کار است برای تأمین مالی تکمیل پروژه‌های آبرسانی اقدامات فوری انجام شود.

فرماندار مشهد بیان کرد: بالادست سدها مهم است و باید مدیریت شود و این تکلیف شرعی و قانونی مسؤولان اجرایی است بنابراین لازم است برخورد با انشعابات غیرمجاز آب به ویژه در بالادست سدها در دستور کار تمام دستگاه‌های اجرایی و مرتبط در شهرستان باشد.

وی افزود: تأمین آب شهر مشهد از اولویت‌های اساسی است و این قابل پذیرش نیست در حالی که مشترکان مجاز حقوق قانونی خود را می‌پردازند، عده‌ای دیگر با ایجاد انشعاب غیرمجاز ضمن اجحاف به حق مشترکان مجاز به منابع آبی صدمه بزنند و فقط منافع خود را در شرایطی که با خشکسالی و کمبود آب مواجه هستیم تأمین کنند.

داوری ضمن اشاره و تاکید بر مصوبه اجرایی برخورد با برداشت غیرمجاز در بالادست سه سد ارداک، طرق و کارده از مصوبات قرارگاه آب تصریح کرد: بازدیدهای میدانی در بالادست سدها به صورت هفتگی در قالب تیمی با محوریت بخشداری انجام و با متخلفان دارای انشعابات غیرمجاز آب به ویژه در باغ ویلاها ضمن تشکیل پرونده قضائی برخورد جدی خواهد شد.

کد خبر 6090737

دیگر خبرها

  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • آیا ادعای سید حسین نصر درباره‌ی همکاری شریعتی با ساواک حقیقت دارد؟
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است