Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@00:33:46 GMT

تولید آثار فاخر در هنر تواشیح کمرنگ شده است

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۴۴۶۸۲

تولید آثار فاخر در هنر تواشیح کمرنگ شده است

سعید طاهری، یکی از اعضای گروه تواشیح عترت النبی(ص) در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: این گروه همخوانی با 12 سال سابقه یکی از گرو‌ه‌های فعال استان است.
وی با بیان اینکه این مجموعه از سال 85 با 8 عضو در منطقه امامزاده عبدالله همدان کار خود را آغاز نموده است افزود: تاکنون 15 اثر فاخر توسط این مجموعه تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طاهری با بیان اینکه بیشترین آثار مجموعه به زبان عربی است اضافه کرد: آثار تولیدی گروه هم‌خوانی عترت‌النبی(ص) در مدح پیامبر اکرم(ص)، ائمه‌اطهار(ع) و مقام معظم رهبری و همچنین موضوعات ارزشی همچون دفاع مقدس تهیه و اجرا شده است.
این عضو گروه هم‌خوانی با بیان اینکه این مجموعه خود را برای حضور در مسابقات اوقاف آماده می‌کند ادامه داد: گروه تواشیح عترت النبی(ص)حائز رتبه‌های برتر مسابقات استانی و کشوری قرآن در ارگان‌های مختلف شده است.
وی با اشاره به اینکه آهنگسازی آثار توسط خود مجموعه انجام می‌شود گفت: یکی از شاخصه‌های مهم این گروه تولید آثار است نه بازخوانی و یا پیاده کردن متن شعر بروی یک آهنگ از قبل موجود.
این عضو گروه هم‌خوانی عترت النبی(ص)، با بیان اینکه این مجموعه دو اثر در دست تولید دارد عنوان کرد: یکی از آثار برای مسابقات اوقاف و دیگری اثری در مدح ائمه اطهار است.


جای گروه سرود و تواشیح عوض شده است
وی گفت: این گروه سرود با مشارکت گروه سید‌الاحرار به عنوان گروه ملی همدان دو اثر مشترک به نام‌های «اسماء الحسنی و سبحانک» را در دست تولید دارد که درچند ماه آینده بروی آنت رفته و اجرای زنده خواهد داشت.
‌ این عضو گروه با بیان اینکه این گروه به دنبال اجرای آثاری با شاخصه‌های اسلامی و انقلابی در قالب تولید یک اثر فاخر، اصیل و زنده است اظهار کرد: متأسفانه این گروه با سابقه پیش از یک دهه فعالیت، از حمایت نهاد‌های دولتی و متولی محروم است.
وی با بیان اینکه تولید کار‌های اصیل و فاخر تعطیل شده است گفت: ‌متأسفانه برخی از گروه‌های سرود و تواشیح اهمیت چندانی به کیفیت نمی‌دهند و ما دیگر شاهد تولید آثار فاخر، اصیل و زنده از بسیاری از گروه‌ها نیستیم، کار‌ها پیش پا افتاده، پلی بک و موزیکال شده است.
‌ این عضو گروه هم‌خوانی عترت النبی(ص)، عنوان کرد: متأسفانه جای گروه سرود و تواشیح عوض شده است شاهد این ادعا نیز حضور گروه‌های سرود در محافل انس با قرآن به جای گروه‌های تواشیح است.
انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان گروه تواشیح سرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۴۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها شانس قهرمانی ایران در والیبال اروپا کمرنگ شد

به گزارش "ورزش سه"، در سومین بازی از سری فینال‌های لیگ برتر والیبال تیم آرکادا گالاتی در حضور جواد کریمی پاسور ایرانی خود با نتیجه سه بر صفر برابر کورونا براسوف شکست خورد تا تیم براسوف تنها یک برد دیگر تا قهرمانی فاصله داشته باشد.

در این مسابقه کورونا براسوف ست‌های بازی را به ترتیب با نتایج 25 بر 18، 25 بر 21 و 25 بر 20 برد تا فقط نیاز به یک برد دیگر تا قهرمانی و سهمیه پلی آف لیگ قهرمانان اروپا داشته باشد.

جواد کریمی در این بازی در ست اول به عنوان جانشین و در ست دوم به عنوان بازیکن ثابت در زمین حاضر بو‌د و در ست سوم هم بازی نکرد. با این حال او نتوانست مانع شکست آرکادا گالاتی شود. او در این دیدار سه امتیاز نیز برای تیمش کسب کرد.

دیدار چهارم دو تیم دوشنبه شب و در فاصله کمتر از بیست و چهار ساعت از بازی سوم برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تنها شانس قهرمانی ایران در والیبال اروپا کمرنگ شد
  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت