Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@12:34:00 GMT

تدوين برنامه عملياتي ساماندهي بازار مسکن

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۷۰۲۱۲

تدوين برنامه عملياتي ساماندهي بازار مسکن

خبرگزاري آريا - مديرعامل بانک مسکن از تدوين برنامه عملياتي ساماندهي بازار مسکن با دستور وزير راه و شهرسازي با همکاري شرکت‌هاي تابعه اين وزارتخانه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، ابوالقاسم رحيمي انارکي امروز در مراسم توديع مديرعامل سابق و معارفه مديرعامل جديد گروه سرمايه گذاري مسکن ضمن تقدير از مديران اين شرکت گفت: متناسب با تغييراتي که در اهداف و استراتژي هاي بانک مسکن طي برنامه راهبري 1400و برنامه عملياتي 97ايجاد شد، ضرورت داشت در مجموعه گروه نيز متناسب با اين برنامه ها تغييراتي ايجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديرعامل بانک مسکن افزود: مديرعامل گروه سرمايه گذاري مسکن طي دو سال گذشته از حداکثر توان خود براي فعاليت در گروه و ارتقاي جايگاه شرکت استفاده کرد اما در انتها گروه سرمايه گذاري مسکن بايد از تراز فعلي فعاليت خود به يک تراز بالاتر شيفت کند که در حال حاضر شرکت گروه سرمايه گذاري نيازمند يک جهش است.
رحيمي انارکي ادامه داد: بانک رهني ايران در زمان تاسيس به عنوان يک بانک توسعه اي هميشه پيش گام ارتقاي تراز به سطح بالاتر بوده که اين ارتقاي جايگاه همواره همراه با منظومه اي از نهادها در اطراف خود مانند شرکت هاي پس انداز، شرکت هاي ساختماني و سرمايه گذاري و صنايع وابسته بوده و فرهنگ سازي در زمينه افزايش تراز فعاليت ها در همه ابعاد تاکنون در دستور کار بوده است.
مديرعامل بانک مسکن با اشاره به اينکه اقدامات قابل توجهي طي 4سال گذشته تاسيس شرکت تامين سرمايه، فعاليت گروه مالي بانک مسکن و بهره گيري از صندوق هاي سرمايه گذاري انجام شده است، افزود: در دوران مديريت گروه سرمايه گذاري طي دو سال گذشته شاهد يک شفاف سازي در اطلاعات مالي شرکت بوديم.
رحيمي انارکي اظهار داشت: با توجه به اينکه گروه سرمايه گذاري مسکن يک شرکت بورسي است بايد کار بزرگي در اين زمينه انجام شود که اين فعاليت جديد بايد از فردا آغاز شود. وي گفت: همچنين با توجه به دستور وزير راه و شهرسازي با هماهنگي دکتر مظاهريان يک برنامه ي عملياتي در حال تدوين است تا در حوزه سياست گذاري مسکن توانايي‌هاي وزارت راه و شهرسازي، سازمان ملي زمين و مسکن، شرکت عمران شهرهاي جديد به کار گرفته شود؛ ما به عنوان بانک مسکن نيز تمام دارايي هاي خود را از جمله صندوق پس انداز مسکن يکم به کار خواهيم برد.
وي تاکيد کرد: بانک مسکن آمادگي دارد تا تسهيلات خود را با سودهاي 6و 8درصد وارد پروژه هاي شرکت گروه سرمايه گذاري مسکن کند تا از اين محل قيمت تمام شده ي پروژه ها را کاهش دهيم. از طرفي تسهيلات 17.5درصدي از محل اوراق حق تقدم را براي پيش خريد پروژه ها مي‌توانيم در اختيار شرکت سرمايه گذاري مسکن قرار دهيم.
مديرعامل بانک مسکن در ادامه به سياست هاي جديد گروه سرمايه گذاري مسکن با مديريت ظهيري اشاره کرد و گفت: گروه سرمايه گذاري مسکن بايد يک وجه تمايز ويژه نسبت به ساير شرکت هاي سرمايه گذاري در عرصه ساختمان سازي داشته باشد که در اين زمينه مديريت جديد برنامه هاي عملياتي کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت دارد.
مديرعامل بانک مسکن ادامه داد: موضوع تعيين تکليف دارايي هاي راکد و سمي و همچنين تعيين تکليف تسهيلات گران قيمت نيز بايد در دستور کار قرار گيرد. رحيمي انارکي همچنين با تاکيد بر اينکه شرکت گروه سرمايه گذاري مسکن بايد علاوه بر تسهيلات بانکي بتواند از ظرفيت هاي بازار سرمايه نيز استفاده کند گفت: بهبود ساختار شرکت گروه و همچنين شرکت هاي تابعه بايد در دستور کار قرار گيرد که در اين زمينه ادغام برخي شرکت ها ، واگذاري يا انحلال برخي از شرکت هاي تابعه مي‌تواند در دستور کار قرار گيرد که در اين زمينه بايد مطالعات لازم انجام شود.
وي توجه جدي به موضوع صنعتي سازي و به کارگيري فناوري هاي نوين را از ديگر موضوعات مهم در سياست هاي جديد گروه عنوان کرد و گفت: با توجه به تبيين 9سياست در حوزه ي مسکن از سوي وزير راه و شهرسازي طي جلسه اي در روز 5شنبه، بانک مسکن نيز مطابق با اين سياست ها فعاليت خود را سازماندهي کند.
مديرعامل بانک مسکن، با بيان اينکه يکي از سياست هاي وزير راه و شهرسازي تغيير ماموريت بانک مسکن از يک بانک تخصصي به يک بانک توسعه اي- تخصصي است گفت: گروه نيز بايد با رعايت اصول حاکم بر شرکت هاي خصوصي اداره شود که البته وزارت راه و شهرسازي و بانک مسکن در اين جهت حمايت هاي لازم را انجام خواهد داد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم سلمانی با اشاره به لزوم اعلام مواضع وزارت آموزش و پرورش در خصوص صندوق ذخیره و ضمن تبریک حماسه‌سازی ایران مقتدر در مقابله با صهیونیسم اظهار داشت: فلسفه وجودی صندوق ذخیره فرهنگیان حمایت و کمک به تأمین مالی فرهنگیان به‌عنوان اصلی‌ترین رکن آموزشی کشور بوده و معطوف به بازنشستگی است.

وی ادامه داد: این مجموعه‌سازمانی اقتصادی با برخورداری از اعتماد روزافزون فرهنگیان کشور و مورد حمایت دولت است که با فعالیت اقتصادی نظیر اداره شرکت‌ها، بر سرمایه‌گذاری و سهام‌داری شرکت‌ها و صنایع بزرگ از جمله نفت، پتروشیمی و معادن و ارائه خدمات به فرهنگیان در جهت ارتقا سطح فرهنگیان است.

سلمانی با اشاره به اینکه تقویت معیشت فرهنگیان از طریق صندوق ذخیره قابل‌تحقق است، تصریح کرد: خلق ثروت برای اعضا و سهام‌داران به‌ویژه برای فرهنگیان به‌عنوان سرمایه‌گذاران اصلی صورت می‌پذیرد و اعتماد آفرینی باید در دستور کار باشد.

مسئول صندوق ذخیره فرهنگیان استان اصفهان بیان داشت: اهتمام به افزایش بهره‌وری وظیفه صندوق ذخیره است و این صندوق در تلاش است تا به نحوی عمل کند که امور آموزش و پرورش نظیر بیمه، لیزینگ و خدمات مختلف و… له صندوق ذخیره محول شود.

وی اذعان داشت: هنرستان‌ها می‌توانند واحدهای تولیدی خوبی برای صندوق ذخیره باشند که این امر رویکردی بسیار مهم در صندوق ذخیره و می‌تواند نقش مهمی در راستای شعار جهش تولید ایفا کند.

سلمانی خاطرنشان کرد: ایجاد قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت برای فرهنگیان در صندوق ذخیره از برنامه‌های صندوق ذخیره است و این ظرفیت مهم و قابل‌دسترسی است.

کد خبر 6091198

دیگر خبرها

  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • مدیرعامل بانک ملی:کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • «ثمسکن» باید برندی توسعه‌گر شناخته شود
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها