Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:50:57 GMT

موزه عروسک های ملل در بجنورد برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۷۱۷۴۱

موزه عروسک های ملل در بجنورد برگزار می شود

بجنورد- ایرنا- مدیر مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد گفت: موزه عروسک های ملل در این مجتمع فرهنگی و هنری برگزار می شود و در آن بیش از ١٠٠ عروسک از ملل مختلف به نمایش گذاشته خواهد شد.

طاهرخرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موزه عروسک های ملل از بیستم تیرماه جاری فعالیت خود را آغاز می کند و تا پنج روز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: عروسک‌ها ابزار قدرتمندی هستند که می توانند به عنوان سفیران فرهنگی، پیشینه تاریخی، فرهنگ و آداب و رسوم مردم مختلف را در جهان معرفی کنند.
وی تصریح کرد: کودکان از طریق عروسک ها می توانند با فرهنگ اقوام ایرانی و کشورهای مختلف جهان آشنا شوند و این شناخت، پایه ‌های صلح و دوستی بین کودکان ایران و جهان را بیش از پیش استوار می کند.
خرمی گفت: موزه عروسک های ملل از سری برنامه های جشنواره تابستانه فیلم کودک و نوجوان 'خاله قورباغه' است.
وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای بازدید از این موزه می توانند از طریق سایت https://golshanonline.ir و یا به صورت حضوری نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.
موزه عروسک های ملل دارای بیش از 2 هزار قطعه عروسک از نوع عروسک ‌های فرهنگی ملل از ٨٠ کشور جهان است که به تفکیک قاره در بخش‌های مختلف موزه به نمایش گذاشته شده اند.

* برگزاری کارگاه تخصصی ساخت عروسک روسیه
مدیر مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد از برگزاری کارگاه تخصصی ساخت عروسک روسیه در این مجتمع فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: این کارگاه ٢٠ و ٢٢ تیرماه جاری از ساعت ١٧ تا ١٩ برگزار می شود.
وی افزود: کارگاه ساخت عروسک روسیه نیز از سلسله برنامه های جشنواره تابستانی فیلم کودک و نوجوان است که به همت موزه عروسک های ملل و با هدف معرفی پیشینه تاریخی، فرهنگ و آداب و رسوم مردم مناطق برگزار می شود.
وی افزود: در این کارگاه تلاش داریم تا خلاقیت و نوآوری در عرصه عروسک ها تقویت شود و فعالیت مربیان، معلمان و فعالان عرصه کودک و نوجوان ارتقا یابد.
مدیر مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد با اشاره به حضور کارشناسان زبده در این کارگاه، آن را فرصتی برای رسیدن به اهداف مورد نظر عنوان کرد.
7185/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي موزه عروسك عروسك ملل خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۱۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر موزه بزرگ خراسان گفت: در این نمایشگاه بیش از ۳۰ نمونه آثار هنری با موضوع روددزی‌های سنتی خراسان به نمایش گذاشته شده است.

علی صفرنژادافزود: موضوع اصلی این آثار برگرفته و اقتباس از نقوش فرهنگی، تاریخی و سنتی و هندسی خراسان و ایران است.

وی گفت: جقه دوزی، قلاب‌دوزی‌های ارومیه و رشت، بلوچ دوزی و آینه دوزی‌های سیستان و بلوچستان، پته دوزی‌های کرمان و سمنان و ... در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

مدیر موزه بزرگ خراسان افزود: این هنرمند در کنار نمایشگاه برپا شده در موزه بزرگ خراسان، به صورت کارگاهی نیز در حال تولید رودوزی‌های سنتی است.

 

دیگر خبرها

  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما