Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت کویت در نشست خود پیامدهای اقتصادی احتمال بسته شدن تنگه هرمز را در اثر بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه بررسی کرد.

 

به گزارش روزنامه کویتی القبس، قرار است شورای وزیران این کشور در نشست آتی خود راه های آماده سازی کشور برای مقابله با شرایط اضطراری اقتصادی در صورت بسته شدن تنگه هرمز را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه به نقل از منابع مطلع افزود : با وجودی که احتمال عملی شدن این تهدید کم است، اما دولت اتخاذ تدابیر لازم برای تهدیداتی از این قبیل را بررسی خواهد کرد.

منابع روزنامه کویتی گفتند : تعهدات بین المللی ایران و تعهد واشنگتن برای ضمانت عبور و مرور کشتی‌های نفتکش منطقه دو عاملی است که امکان عملی شدن این تهدید را کم خواهد کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت ماه گذشته در تصمیمی یک جانبه ضمن خروج از توافق هسته ای بین ایران و کشورهای ۵+۱ اعلام کرد که دوباره ایران را تحریم خواهد کرد و مانع از فروش نفت آن خواهد شد.

حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران سه شنبه گذشته در جمع ایرانیان مقیم سوئیس در واکنش به اقدامات ضد ایرانی ترامپ ، گفت: آمریکایی ها مدعی شده اند که می خواهند به طور کامل جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند. آنها معنی این حرف را نمی فهمند، چرا که این اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. اگر شما توانستید این کار را بکنید، تا نتیجه اش را ببینید.

بیشترین واکنش در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس به این خبر از سوی کویت بود. روزنامه الرای کویت پنجشنبه گذشته در اولین واکنش به این موضوع، نوشت: در صورت عملی شدن تهدید ایران، قیمت نفت به ۳۰۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

این روزنامه به نقل از کارشناسان نوشت: تنها راه صادرات نفت کویت که به حدود ۲ میلیون بشکه در روز می رسد، تنگه هرمز است و در صورت توقف یا ممانعت از حمل و نقل دریایی در این منطقه، صادرات نفت این کشور کاهش و حتی متوقف خواهد شد و این موضوع یک خطر حقیقی برای این کشور است .

منابع نفتی همچنین به روزنامه الرای گفتند که در صورت اجرایی شدن تهدید ایران، روزانه حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون بشکه از نفت کشورهای جنوبی خلیج فارس صادر نخواهد شد که این فاجعه بار خواهد بود.

در ادامه نگرانی های کویت، نمایندگان مجلس این کشور هم جمعه گذشته با هشدار به دولت این کشور، خواستار ارائه یک برنامه مشخص در این زمینه شدند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۳۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  وزیر اقتصاد در پایان همایش دو روزه مناطق آزاد و اقتصادی کشور با حضور مدیران این مناطق و وزیر اقتصاد در مشهد گفت: تعیین هدف گذاری کمی و کیفی که تا پایان سال هر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر اساس ارزش شاخص و معیار‌های دیگر در در زمینه تجارت، سرمایه‌گذاری، ارتقای فناوری و تولید محصولات، فتح بازار‌های جدید صادراتی موفق بودند و پیش رفتن این هدف گذاری را از دبیرخانه مناطق آزاد و اقتصادی مطالبه می‌کنیم و باید در دستور کار دبیرخانه باشد.

خاندوزی افزود: ما باید برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یک برنامه جمعی باید داشته باشیم که اصلاح قانون از سمت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شروع و به مجلس شورای اسلامی می‌رسد.

وی گفت: مشکلاتی از قبیل مسائل مالیاتی و گمرکی این مناطق که بدون اجازه قانونگذار حل و فصل نمی شود و ما دستورالعملی تهیه و از مجلس شورای اسلامی مطالبه می‌کنیم.

دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور هم در ادامه گفت: در کشور ۴۸ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی داریم که سهم بالایی در اقتصاد کشور دارند و یک سوم صادرات غیر نفتی کشور از این مناطق است

عبدالملکی افزود: ۸۰ درصد کل ترانزیت کشور از این مناطق هست و در واقع در رشد اقتصادی کشور نقش مهمی دارند

وی گفت:  سال گذشته مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری رشد ۴ برابری، در سرمایه‌گذاری محقق شده رشد سه برابری که به ۱۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری رسیدیم.

دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور افزود: امسال هم همچون پارسال ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید را تا پایان سال خواهیم داشت در نمایشگاه که هفته آینده در تهران برگزار می‌شود ۲۰۰ تا از این بسته‌ها رونمایی می‌شود و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

عبدالملکی گفت: هر بسته سرمایه‌گذاری شامل سه بخش است که بخش اول مطالعات امکان سنجی اقتصادی اولیه انجام شده بخش دوم هر بسته زیرساخت‌های مورد نیاز است اعم از زمین آب و برق و گاز و دسترسی اینهایی که برای هر طرح آماده شده و بخش سوم وزن آن فعالیت و این سرمایه‌گذاری که به صورت بی‌نام صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • روزنامه اصولگرا: تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبه‌رو کرده
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • هیئت اقتصادی کره شمالی راهی ایران شد