Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@03:14:15 GMT

افزایش مصرف"داروهای محرک"درجهان

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۸۰۲۳۳

نتایج یک بررسی که توسط محققان جهانی صورت گرفته، نشان می‌دهد مصرف داروهای تقویت‌کننده عملکرد ذهن در سراسر جهان رو به افزایش است. ناطقان: نتایج یک بررسی که توسط محققان جهانی صورت گرفته، نشان می‌دهد مصرف داروهای تقویت‌کننده عملکرد ذهن در سراسر جهان رو به افزایش است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که میزان مصرف داروهای تقویت کننده عملکرد ذهن،  درسال 2017 به نسبت سال 2016 بیش از 5 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استفاده غیرپزشکی از این مواد محرک که اغلب به داروهای هوشمند معروف هستند به منظور افزایش حافظه یا قدرت تمرکز مصرف می‌شوند و استفاده از آنها در 15 کشور مورد مطالعه افزایش یافته است.

در این بررسی تجویز داروهایی از قبیل آدرال و ریتالین همچنین داروی مودافینیل و محرک‌های غیر قانونی همچون کوکائین مورد توجه قرار گرفته است.

براساس نتایج این بررسی، بیشترین افزایش مصرف این داروها در اروپا بوده است.

این مطالعات تأکید می‌کند، مصرف داروهای ارتقا دهنده عملکرد ذهنی در فرانسه از 3 درصد در سال 2015 به 16 درصد در سال 2017 رسیده است.

همچنین، این رقم در انگلیس از پنج درصد به 23 درصد رسیده است.

لاریسا مایر، یک روانشناس در دانشگاه کالیفرنیا و سرپرست ارشد این بررسی می‌گوید: «فاکتورهای فرهنگی، شیوع موارد ابتلا به اختلال کم توجهی – بیش فعالی و در دسترس بودن این داروها در افزایش میزان مصرف آنها موثر بوده است».

اختلال کم‌توجّهی - بیش‌فعالی یک اختلال رفتاری رشدی است؛ معمولاً کودک توانایی دقّت و تمرکز بر روی یک موضوع را نداشته، یادگیری در او کند است و کودک از فعّالیّت بدنی غیرمعمول و بسیار بالا برخوردار است.

این اختلال با فقدان توجه، فعّالیت بیش‌ از حد، رفتارهای پرخاشگرانه، یا ترکیبی از این موارد همراه است.

«ADHD» شایع‌ترین اختلال رفتاری در سنین کودکی و بلوغ است و حدود 3  تا 5 درصد کودکان قبل از هفت سالگی به آن مبتلا می‌شوند.

این عارضه بیشتر در دوران ابتدایی مدرسه برای کودکان و در هنگام بلوغ رخ می‌دهد و با افزایش سن بسیاری از بیماران بهتر می‌شوند.

درمان دارویی «ADHD» براساس داروهای محرک عصبی و غیر محرک استوار است؛ از جمله داروهای محرک داروی متیل فنیدیت (با نام تجاری قرص ریتالین) و دگزامفتامین است. منبع: فارس برچسب ها: داروهای محرک ، دارو ، عملکرد ذهن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: داروهای محرک دارو عملکرد ذهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۰۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان، داده‌های بررسی ملی رشد خانواده نشان می‌دهد که درصد زنان متأهل ۱۵ تا ۴۹ ساله که نابارور بودند از ۲۰۱۱-۲۰۱۵ (۶.۷٪) به ۲۰۱۵-۲۰۱۹ (۸.۷٪) افزایش یافته است.

محققان داده‌های مبتنی بر ۲۱۰۰۰ مصاحبه با زنان و مردان ۱۵ تا ۴۹ ساله را بررسی کردند.

این تجزیه و تحلیل همچنین به آنچه که محققان آن را «اختلال باروری» می‌نامیدند، نیز پرداخت.

طبق گزارش‌ها، به طور کلی، نرخ باروری مختل بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ ثابت بوده است. در میان زنان متأهل ۱۵ تا ۴۴ ساله، ۱۵.۵ درصد در بررسی قبلی اختلال باروری داشتند، در مقایسه با ۱۶ درصد در بررسی بعدی.

این گزارش تخمین می‌زند که تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۸.۵ میلیون زن آمریکایی ۱۵ تا ۴۴ ساله به نوعی مشکل باروری داشتند.

کد خبر 6090457

دیگر خبرها

  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • تاکید بر جذب منابع پایدار و افزایش سهم بازار محور همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۳
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی