Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی شکری صبح سه‌شنبه در دیدار مجمع اساتید قرآنی استان سمنان با نماینده ولی‌فقیه در این استان به میزبانی دفتر وی ضمن بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نهادی به نام دارالقرآن الکریم را در درون خود دارد که دارای رسالت تربیت نیروهای قرآنی است، بیان کرد: تاکنون شاهد تربیت دو هزار و ۱۰۰ معلم قرآنی در سطح استان از طریق این نهاد بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دارالقرآن الکریم درواقع دارای سه وظیفه است که آموزش مقدماتی، عالی، عمومی، تخصصی و تربیت نیروی متخصص در زمره این رسالت‌ها است که از ابتدای تأسیس سازمان تاکنون این امر ادامه دارد.

هدایت و نظارت بر فعالیت تشکل‌های قرآنی​

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: وظیفه دوم دارالقرآن الکریم، تبلیغ و ترویج است که از طریق محافل قرآنی مانند ماه رمضان و دهه فجر و ... این وظیفه را صورت می‌دهد.

شکری بیان کرد: وظیفه سوم این نهاد، هدایت و نظارت بر فعالیت تشکل‌های قرآنی است که این تشکل‌ها شامل مؤسسات قرآن و عترت، خانه‌های قرآنی شهری و روستایی و مجمع اساتید قرآنی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد:  شورای توسعه فرهنگ قرآن کشور توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل و فعالیت‌های این حوزه تجمیع شد که دبیرخانه صدور مجوز سازمان‌های قرآنی به سازمان تبلیغات اسلامی واگذارشده است اما به صورت مشترک بین ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی مدیریت می‌شوند و اما بخش بعدی، خانه‌های قرآن شهری و روستایی است که پروانه ۲۶ خانه قرآنی صادر شده است.

فعالیت قرآنی در روستاها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین گفت: روستاهای استان نیز دارای خانه‌های قرآنی هستند که پیگیر امور آن‌ها بر عهده این اداره کل است و از سوی دیگر این خانه‌های قرآنی نیز با همراهی خانه‌های قرآن شهری، مؤسسات قرآنی و ... با رای خودشان اتحادیه‌ای را تشکیل می‌دهند که اتحادیه مؤسسات قرآنی استان سمنان نام دارد.

شکری بابیان اینکه سومین مجموعه دارالقرآن نیز مجمع اساتید قرآنی محسوب می‌شود، ابراز کرد: هدف از تشکیل مجمع اساتید، برگزاری همایش‌های قرآنی، تغذیه مؤسسات قرآنی و همچنین تعامل و همراهی با برنامه‌های ترویج قرآن کریم در سطح استان سمنان است.

وی بابیان اینکه ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در سایه قرآن کریم هدف غایی فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است، ابراز کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان حتی در ایام تابستان و طرح اوقات فراغت نیز دوره‌های آموزشی قرآن کریم را در دستور کار خود دارد.

کد خبر 4342578

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی سمنان سازمان دارالقرآن الکریم علی شکری بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان شهرکرد مشهد بیرجند شیراز خطبه های نماز جمعه خرم آباد یاسوج آتش سوزی مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۴۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود

فاطمه شیرازی، حافظ، قاری و داور مسابقات قرآن با حضور در نمایشگاه دستاوردهای وقف در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: اولین سالی است که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنم و مشتاق هستم تا بدانم عرصه‌های فعالیت سازمان اوقاف در بخش‌های مختلف به چه صورت است. البته با فعالیت قرآنی سازمان از سال ۱۳۷۴ آشنا هستم از چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن همراه اوقاف بوده ام و کاملاً به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی سازمان اشراف دارم.

وی اظهار کرد: اما در زمینه حمایت اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و اهدافی که برای وقف بیان شده که موقوفه حفظ شود و در راستای نیت واقف باشد، مسلماً در اقداماتی که در عرصه علمی صورت می‌پذیرد به عنوان مثال در حوزه تولید وسایل پزشکی که تکنولوژی آن در دست کشورهای اروپایی است مانند فیلتر دیالیز که در دوران تحریم به مشکل برخوردیم و در این نمایشگاه مشاهده کردیم که یکی از شرکت‌ها در این زمینه فعالیت می‌کند و باعث خرسندی است اگر اوقاف در این زمینه سرمایه گذاری کند. قطعاً واقفان نیز خشنود خواهند شد.

شیرازی بیان کرد: امید است اوقاف در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی مستدام باشد. در عرصه کمک به فناوری و هر آنچه باعث شود ایران ما یک پله بالاتر رود ارزشمند است و باید مردم مشارکت داده شوند. ما مردم خالص و مخلص و جوانان نخبه داریم که باید به کار گرفته شوند و مسئولان اهتمام داشته باشند که بتوانیم ایران را ارتقا دهیم و در دنیا بدرخشد.

وی تصریح کرد: یکی از مسایلی که جای کار دارد بحث تأمین دارو است که با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و حمایت سازمان اوقاف می‌توانیم در این زمینه به خودکفایی برسیم. البته قبل از هر اقدامی باید حول محور پیشگیری فعالیت شود و اوقاف نیز می‌تواند در این زمینه ورود کند.

کد خبر 6092189 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • ۲۱۰۰ اتوبوس در خطوط تهران فعالیت می‌کنند + فیلم
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود