Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول خضری در خصوص نامه اخیر وزیر بهداشت به وزیر نفت مبنی بر رفع مشکلات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در تامین مواد اولیه پتروشیمی تولید داخل، اظهارداشت: بخش عمده از تولیدات داخلی در حوزه تجهیزات پزشکی وابسته به صنایع و پتروشیمی است، بنابراین وزارت صنعت، وزارت نفت و مجموعه پتروشیمی های کشور باید با توجه  به نامگذاری سال جاری از ملزومات پزشکی تولید داخل حمایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کیفیت بالای تجهیزات پزشکی تولید داخل و قیمت قابل قبول آن، افزود: در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت تمام شده محصولات بایداز تولیدات داخلی حمایت جدی تری از سوی وزارت نفت و صنعت صورت گیرد، لذا نامه وزیر بهداشت به نفت در این حوزه به موقع بود و نشان از اهمیت این بخش دارد؛ ملزومات پزشکی یکی از نیازهای اساسی و مهم است.

خضری با بیان اینکه سالانه بابت خرید مواد اولیه در حوزه دارو و ملزومات پزشکی بین یک تا سه میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود، تصریح کرد: اگر بتوان از کالای داخلی حمایت بیشتری صورت گیرد، می توان از خروج بیش از ۳ میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری کرد؛ درشرایط فعلی بحث ارز برای حوزه اقتصاد اهمیت بسزایی دارد، ضمن اینکه پس از اجرای طرح تحول سلامت و حمایت از تولید داخلی میزان اقلام پزشکی و دارویی تولید داخل و ملزومات پزشکی میزان خروج ارز را به یک میلیارد دلار کاهش داد.

وی با تاکید بر حمایت از صنایع داخلی و افزایش صادرات تجهیزات پزشکی، گفت: دولت باید تا حد ممکن از خام فروشی جلوگیری کرده و صنایع داخلی را تا انتها برای ارز آوری بیشتر حمایت کند، به طورحتم صنایع پتروشیمی، وزارت صنعت و نفت نقش بی بدیلی دراین حوزه خواهد داشت؛ ضمن اینکه انتظار می رود که یارانه های تخصیص داده شده توسط دولت به صنایع و ملزومات پزشکی افزایش پیدا کرده و به موقع پرداخت شود؛ زیرا بسیاری از تولید کنندگان ۹۵ درصد متضرر بوده و ۵ درصد سود لازم را کسب می کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه عدم حمایت وزارت صنعت و نفت از تولیدات داخلی درحوزه پزشکی آسیب های بسیاری را برای بخش سلامت به وجود می آورد، افزود: در حال حاضر مشکلی در حوزه تجهیزات پزشکی وجود ندارد، اما بی توجهی به این بخش به هیچ عنوان به نفع حوزه سلامت نخواهد بود.

کد خبر 4343565 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی کمیسیون اجتماعی وزارت بهداشت کمیسیون بهداشت و درمان سازمان غذا و دارو تجهیزات پزشکی دارو دیابت سازمان نظام پرستاری پرستار بیمارستان چاقی آلزایمر زوال عقل تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۹۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: این صندوق در راستای اجرای قانون حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت، به تعداد ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی اعطاء کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی اکبر محمدی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در راستای اجرای قانون حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت، در نیم سال نخست سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به چهار هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل مبلغ ۱۹۴ میلیارد و ۵۳۵ میلیون ریال وام تحصیلی اعطاء کرد.

وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات و ارائه وام تحصیلی با هدف ایجاد انگیزه در میان دانشجویان متاهل در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت و قانون حمایت ازخانواده صورت گرفت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: همچنین صندوق در راستای حمایت از دانشجویان متاهل و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همه درخواست‌های ودیعه مسکن، وام ازدواج و تولد فرزند ویژه دانشجویان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را بدون محدودیت پوشش داد.

وی خاطرنشان کرد:یک هزار و ۲۱۶ نغر به مبلغ ۷۷۱ میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۱۳ ریال ودیعه مسکن و همچنین یک هزار و ۹۹۵ نفر به مبلغ ۴۹۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال وام ازدواج و ۳۸۰ نفر به مبلغ و ۲۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال وام تولد فرزند دریافت کردند.

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • (ویدئو) واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی