Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@04:59:53 GMT

۲۲۰۰ هکتار زمین برای نیروگاه بادی دامغان تخصیص یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۱۰۳۴۱

۲۲۰۰ هکتار زمین برای نیروگاه بادی دامغان تخصیص یافت

علینقی حیدریان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به طرح ملی منابع طبیعی برای اعطای زمین در راستای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی و بادی، تأکید کرد: این طرح در استان سمنان نیز اجرا می‌شود و با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود موقتاً سه هزار هکتار برای اعطا به سرمایه‌گذاران پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: دو هزار و ۲۰۰ هکتار فقط به نیروگاه بادی دامغان تخصیص‌یافته تا بتوانیم از ظرفیت خدادادی این شهرستان که در شش ماه سال بادهای شدید را میزبانی می‌کند، برای تولید انرژی پاک بهره ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همراهی با انرژی های پاک یک ضرورت

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه طرح استعدادیابی اراضی تحت پایش برای ایجاد نیروگاه خورشیدی و بادی از سال۹۵ در استان کلید خورده است، گفت: نتایج به‌دست‌آمده از این پایش ها نشان می‌دهد این استان، ظرفیت‌های تولید انرژی‌های پاک را با همراهی بخش خصوصی دارد.

حیدریان بابیان اینکه طبق آمار ارائه‌شده از سوی شرکت آب، ۷۰ درصد از انرژی برق در سمنان صرف بخش تولید می‌شود، گفت: با استفاده از انرژی‌های پاک می‌توان تحول خوبی را در استان شاهد بود.

وی از ضرورت حمایت از انرژی های پاک به مثابه یک راهبرد اساسی در استان سمنان نام برد و گفت: در استانی که در دشت های منتهی به کویرش سالانه ۳۰۰ روز آفتابی وجود دارد چرا نباید از انرژی پاک و خدادادی آفتابی استفاده نکنیم تا نسبت به ایجاد آلایندگی کمتر نیز مبادرت ورزیده باشیم؟ لذا باید گفت همراهی با انرژی های پاک یک ضرورت در استان است.

کد خبر 4343602

منبع: مهر

کلیدواژه: دامغان منابع طبیعی استان سمنان نیروگاه خورشیدی بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان شهرکرد بیرجند مشهد یاسوج خطبه های نماز جمعه شیراز آتش سوزی سانحه تصادف خرم آباد مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود

حجت الاسلام محمد حسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان در مصلای این شهرستان ضمن اشاره به سفر هفته گذشته رئیس جمهور به استان سمنان و شهرستان دامغان، گفت: مردم انتظار دارند که دولتی‌ها به صورت شفاف میزان اعتبارات و مصوبات را بیان کنند.

وی با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شده و مسئولان گزارش عملکرد خود را نیز بیان کنند، افزود: اعلام تعداد مصوبات و میزان اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان و شهرستان دامغان یک مطالبه عمومی است

امام جمعه دامغان در ادامه ضمن اشاره به هفته کارگر و با بیان اینکه اسلام برای این قشر ارزش و جایگاه خاص قائل است، تاکید کرد: مسئولان باید از حق و حقوق کارگران دفاع کنند تا این قشر با انگیزه بیشتری به رشد تولید کمک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
  • خبر‌هایی از شورای مسکن دامغان
  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور