Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در همایش بین‌المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر که صبح امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی استاندار مازندران برخی از نمایندگان سه استان شمالی در مجلس و برخی از سرمایه‌گذاران کشورهای حاشیه خلیج فارس در امیرآباد برگزار شد گفت: فرصت جغرافیایی ایران در راستای سیاست‌های پابرجا خارجه در ماموریت بین‌المللی دسترسی به آب‌های آزاد جنوب و اقیانوس هند برای دسترسی کشورهای این حوزه به کشورهای آسیای میانه از طریق کریدور شمال به جنوب نقش و جایگاه ویژه‌ای به ارمغان آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین جهت برگزاری این همایش فضایی برای مذاکره و تبادل نظر بین کشورها ایجاد می‌کند که این مهمترین خروجی این همایش می‌تواند باشد.

وی افزود: برای توسعه روابط باید همکاری‌های خود را افزایش دهیم و تنوع بخشی به همکاری‌ها بین ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر می‌تواند منجر به توسعه روابط اقتصادی شود.

وی افزود: بنابراین با افزایش این همکاری‌های پایدار می‌توانیم افزایش رفاه ملت‌ها را پایه‌گذاری کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه پس از موضوع افزایش تنوع‌بخشی به همکاری‌ها بحث تنوع ارتباطات حمل و نقلی بین کشورهاست گفت: ایران سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در توسعه حمل و نقل و زیرساخت‌های حمل و نقلی انجام داده است و اخیرا پروژه برقی‌سازی راه‌آهن اینکه‌برون گرمسار را آغاز کرده‌ایم که با اجرای این پروژه ظرفیت جابه‌جایی بار از طریق راه‌آهن در این مسیر از دو و نیم میلیون تن در سال به ۱۰ میلیون تن می‌رسد که سرعت جابجایی بار هم از ۶۰ کیلومتر به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: از اواخر ماه آینده هم پروازهای بین ساری و کشورهای حاشیه خلیج فارس آغاز می‌شود که این می‌تواند ظرفیت‌های مکمل برای افزایش صادرات ایجاد کند.

اسلامی با بیان اینکه باید صنایع دریایی کشورمان را برای افزایش جابه‌جایی کالا توسعه دهیم ادامه داد: موضوع دیگر بحث توسعه گردشگری دریایی است که می‌توانیم با داشتن شناورهای رورو و واگن‌های رورو تبادل مسافر در دریای خزر را توسعه دهیم.

استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت توسعه صادرات محصولات باقی و صنایع پروتئینی استان مازندران گفت: امروز این محصولات به بیش از ۵۰ کشور جهان صادر می‌شود و می توانیم از کشورهای حوزه خلیج فارس برای افزایش صادرات این محصولات استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: بندر امیرآباد فرصت ویژه‌ای برای تولید کالا و خدمات است و زمین و تسهیلات در اختیار سرمایه‌گذاران مولد قرار می‌دهیم که می‌توانند با دارا بودن پس‌کرانه‌های بیش از هزار هکتاری تولید را در این استان رونق دهیم.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران رشد زمین ملت بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۳۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

رئیس جمهور گفت: اقدام وزارت صمت برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی گام موثری در جهت آشنایی با توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رئیسی در در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آقریقا اظهار داشت: این نشست نماد و نمودی است از اراده کشورهای آفریقایی و جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط اقتصادی. اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است.

رئیسی تصریح کرد: ما برخی از فعالان را می بینیم آشنایی کامل با ظرفیت‌های آفریقا ندارند و یا آشنایی کامل با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران ندارند که اقدام وزارت صمت برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی گام خوبی است در جهت آشنایی با توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • به اندازه یک استخر هم از اقیانوس فرصت‌ها در آفریقا استفاده نکرده‌ایم
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟