Web Analytics Made Easy - Statcounter

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ائتلاف ناتو گفت این ائتلاف به طور کامل از استراتژی صلح و اصلاحات اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه پژواک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو این اظهارات را در جریان کنفرانسی خبری در شهر بروکسل بلژیک پیش از نشست سران کشورهای عضو ناتو مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استولتنبرگ درخصوص نشست عربستان درباره صلح افغانستان نیز گفت که ناتو از هرگونه تلاشی که باعث ایجاد صلح و ثبات در افغانستان شود، حمایت می‌کند.

او خاطر نشان کرد: ما در افغانستان خواهیم ماند تا بر طالبان فشار وارد کنیم تا به این ترتیب آنها به این فرایند صلح بپیوندند.

استولتنبرگ درباره مساله اصلاحات در افغانستان نیز تصریح کرد که ناتو از هرگونه اصلاحات از جانب دولت و رئیس‌جمهور افغانستان حمایت می‌کند.

این در حالی است که قرار است در جریان اجلاس سران ناتو، فردا (پنجشنبه) یک نشست ویژه بر سر وضعیت افغانستان برگزار شود و در این نشست کشورهای هم‌پیمان عضو ناتو درباره وضعیت ماموریت این ائتلاف در افغانستان موسوم به ماموریت "حمایت راسخ" و همینطور کمک‌های مالی برای نیروهای امنیتی افغان تصمیم‌گیری کنند.

اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان نیز برای شرکت در این اجلاس به شهر بروکسل پایتخت بلژیک سفر کرده است.

به گفته شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی رئیس‌جمهور افغانستان قرار است در روز پنجشنبه سران ناتو درباره افغانستان بحث کنند.

مرتضوی گفت رئیس‌جمهور افغانستان امروز به دیدار تعدادی از سران کشورهای "دوست" خواهد رفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که ناتو هرگز هیچ طرح مخربی علیه روسیه نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در نشست مذکور با طرح ادعایی مضحک مدعی شد: همانطور که قبلا اشاره کردم، ائتلاف ناتو یک اتحاد دفاعی است (!)، بدون هیچ طرحی در مورد روسیه، هرگز آنها را نداشته و نخواهد داشت.

به گزارش تاس، در جریان اجلاس ماه جولای سال ۲۰۲۳ در ویلنیوس، سران ائتلاف نظامی ناتو روسیه را «جدی ترین و مستقیم ترین تهدید برای امنیت» نامیدند و اولین طرح دفاعی در صورت درگیری با روسیه از دوران جنگ سرد را تصویب کردند.

در اواخر ماه مارس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ادعاهای غرب مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد در جنگ علیه ناتو بجنگد را یک هذیان خوانده بود.

کد خبر 6092542

دیگر خبرها

  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • سفر غافلگیر کننده دبیر کل ناتو به اوکراین
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • حضور سرزده دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی