Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه پزشک و تیم پزشکی به طور دائم در زندان در اختیار حمید بقایی قرار دارد، گفت: زندان بیش از وظیفه ای که برعهده اش بود به وی خدمت ارائه کرد.

اصغر جهانگیر درباره وضعیت حمید بقایی در زندان افزود: هرکسی که وارد زندان می شود، وظیفه سازمان زندان ها صرفنظر از نوع جرم و مقام آن فرد، حفظ جان و سلامتی او است و تلاش می شود هم سلامتی آن زندانی حفظ و هم اگر به برنامه های آموزشی و توانمندسازی نیاز باشد، این موارد انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور ادامه داد: او هم مانند بقیه زندانیان وقتی وارد زندان شد، تلاش کردیم سلامتی اش را حفظ کنیم و از آنجا که حاضر به خوردن غذا نبود و به نوعی اعتصاب غذا کرده بود، ابتدا از طریق جلساتی که با حضور پزشکان، روان پزشکان و مسئولان زندان با او گذاشته شد، سعی کردیم او را به خوردن غذا متقاعد کنیم و اینکه دست از اقدامی که موجب نقض مقررات زندان است بکشد تا آسیبی به سلامت او وارد نشود.

جهانگیر با تاکید بر اینکه زحمات زیادی متوجه زندان شد، تصریح کرد: روزانه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر پزشکان بقایی را تحت کنترل دارند و علائم حیاتی او را کنترل می کنند.

معاون قوه قضاییه در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون بقایی در زندان بیهوش شده است یا نه، گفت: نه؛ وی تا کنون در داخل زندان بیهوش نشده است اما از آنجا که نخوردن غذا، موجب بی حالی می شود، بی حالی در مورد او صدق می کرد.

وی افزود: خدمات پزشک و تیم پزشکی به طور دائم در اختیار بقایی است و زندان بیشتر از آنچه که برعهده اش بود، درمورد این زندانی تلاش می کند. حتی در جایی که خدمات درمان خارج از زندان احساس می شد خود زندان برای انجام این کار پیشقدم شده، او را به بیمارستان خارج از زندان اعزام می کرد.

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور درباره اعطای مرخصی به بقایی نیز گفت: او یک نوبت از مرخصی استفاده کرده است و اینکه دوباره می تواند مرخصی های دیگر داشته باشد یا نداشته باشد با نظر مراحع قضایی این اتفاق می افتد.

او همچنین درباره ادعای بقایی مبنی براینکه قوه قضاییه به او گفته در صورت عذرخواهی از رئیس قوه قضاییه از زندان آزاد می شود، اظهارکرد: به این ادعای او پاسخ دادیم و این ادعاها امکان تشکیل پرونده و تعقیب قضایی دارد اما در مورد وی قصد نداریم بلافاصله او را تحت شکایت قضایی قرار دهیم.

پاییز سال 96 در پنج جلسه دادگاه غیرعلنی در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت به اتهامات حمید بقایی رسیدگی شد و سپس رأی او مبنی بر تحمل 15 سال حبس و بازگرداندن اموال دولتی صادر شد. البته در هر عنوان اتهامی به چند سال حبس محکوم شد که طبق قانون آیین دادرسی کیفری جدید بیشترین حکم که 15 سال حبس بود برای متهم اعمال شد.

بقایی پس از تایید رأی در دیوان عالی کشور، اواخر اسفند پارسال برای تحمل حبس، راهی اوین شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حاشیه های سیاسی خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۷۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی از فرهنگیان هدیه روز معلم دریافت نکردند

به‌گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ، وزارت آموزش و پرورش  سه روز پیش  دو میلیون تومان عیدی به مناسبت روز معلم به حساب فرهنگیان کشور واریز کرد.

شهروندخبرنگاری مدعی شده است به تازگی از مرخصی زایمان به محل کار برگشته ، به همین دلیل مشمول دریافت هدیه روز معلم نشده است.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام، من معلمی هستم پیمانی شاغل در منطقه کارون خوزستان که مرخصی زایمان بوده ام و از یکم اردیبهشت بازگشت به کار داشتم.اما متاسفانه هدیه روز معلم برای من واریز نشد و زمانیکه علت را جویا شدم، گفتند کسانیکه به هر دلیلی حقوق فروردین را دریافت نکرده اند، هدیه روز معلم برایشان واریز نمی‌شود، لطفا اطلاع رسانی کنید.

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • تشییع و خاکسپاری شهید گمنام در سازمان زندان‌‎ها
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود
  • ۵ سال زندان در انتظار این مشمولان سربازی
  • مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • برخی از فرهنگیان هدیه روز معلم دریافت نکردند