Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان - ايرنا - اسحاق جهانگيري روز سه شنبه در سفري يکروزه به اصفهان، ضمن حضور در مراسم بهره برداري و افتتاح چند طرح مهم صنعتي و عمراني با علماي اين ديار ديدار و در سخنراني هاي خود ضمن تشريح سياست هاي دولت نکاتي مهم در خصوص مسائل داخلي و خارجي بيان کرد.

معاون اول رئيس جمهوري در جريان اين سفر فشرده چهار سخنراني و گفتگو داشت؛ اين سخنراني ها که در برنامه هاي مجزا و متنوع از جمله در فرودگاه اصفهان، مراسم بهره برداري از طرح توسعه فولاد سبا، آيين راه اندازي خط سه مترو و در نشست شوراي اداري استان اصفهان بيان شد، حاوي مجموعه اي از پيام ها و نکته هاي مهم و مشترک بود که در12 محور بشرح ذيل بيان و مورد تاکيد وي قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


1- آب مسئله اصلي و مهم کل کشور است که بايد بشکلي ملي مورد توجه قرار گيرد تا با کمک مردم و همفکري مسئولان، صاحب نظران و نخبگان به راهکارهايي براي حل مساله آب دست يابيم.
2- بايد شرايط جديد کشور را بصورت صادقانه به مردم اعلام کنيم و در اين رابطه از نخبگان،‌ صاحب نظران و انديشمندان کشور و بخصوص استان اصفهان انتظار داريم که به دولت کمک کنند و راهکارهايي ارائه دهند تا بتوانيم اين دوران را با موفقيت پشت سر بگذاريم.
3- رسيدن به درک مشترک و مناسب از شرايط پيش رو، چه در باب مشکلات داخلي و چه درخصوص مسائل خارجي، يک ضرورت سياسي و اجتماعي است زيرا حتي بين دستگاه هاي حکومتي و برخي مسئولان کشور درکي مناسب و يکسان نسبت به شرايط پيش رو وجود ندارد و عده اي نيز فکر مي کنند که مي توان راه حل هاي تکراري براي مشکلات در نظر گرفت.
4- امريکا در اقدامي يکسويه و تنش آفرين از برجام به عنوان يک پيمان بين المللي خارج و وارد جنگ اقتصادي با جمهوري اسلامي ايران شده و مي خواهد با اعمال فشار در کشور ما تفرقه افکني کند و براي اين منظور توطئه جدي براي ايران تدارک ديده و بازار نفت، نظام بانکي و تجارت خارجي کشور ما را هدف گرفته است.
- با توجه به جنگ اقتصادي دشمن، شرايط جديدي پيش روي ما قرار دارد و بايد با تمام قوا برابر اين جنگ بايستيم.
5 - گذر از اين شرايط نياز به انسجام سياسي ، فکري و ملي دارد و براي مقابله مستقيم با آمريکا بايد اختلافات را کنار بگذاريم تا ايران از اين ميدان سربلند بيرون آيد.
6 - دولت در اين شرايط به عنوان پيشران مديريتي کشور عمل مي کند و براي مقابله با جنگ اقتصادي دشمن، تدابير لازم را انديشيده و براي بدترين سناريو ها برنامه ريزي کرده است به همين دليل اقدام امريکا براي متوقف کردن صادرات نفت حرکتي نافرجام و بي نتيجه است.
7 - طرف هاي مذاکره کننده با ايران از پايبندي به توافق برجام صحبت مي کنند، اما بايد ديد که درعمل تا چه اندازه به تعهدات خود پايبند هستند و تضمين آنها به چه نحوي است.
8 - يکي از فرصت هاي حاصل از تحريم ها، اين است که بار ديگر به ظرفيت هاي داخلي توجه کنيم و به توليد داخلي بيش از گذشته بها دهيم.
9- تقويت، توسعه و ساماندهي سيستم حمل و نقل ريلي کشور و قطار شهري در همه کلانشهرها بخصوص تهران، اصفهان و ديگر شهرهاي بزرگ به عنوان رهيافت زيست محيطي و خدماتي مورد توجه دولت قرار دارد. برقي کردن راه آهن تهران- مشهد و راه آهن گرمسار - اينچه برون ، تکنولوژي جديد در کشور و راهي به سمت توسعه امکانات ريلي است.
10 - صنعت فولاد به عنوان پيشگام عرصه توليد و صادرات غيرنفتي، بايد در زمينه توليد و افزايش صادرات بطور جدي تلاش کند و اين موضوع از انتظارات دولت است.
11- گرچه در مقطع فعلي بخشي از بنزين مورد نياز، از خارج کشور تامين مي شود اما دولت بهيچ وجه به دنبال افزايش قيمت اين سوخت نيست.
12- کساني که در شرايط سخت فعلي به دنبال سودجويي، زدن جيب ملت و غارت منابع ملي هستند در صف دشمن قرارگرفته اند و با آنان بشدت برخورد مي شود.
***اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري سه شنبه گذشته براي سفري يکروزه وارد اصفهان شد،
وي در مراسم بهره برداري از طرح توسعه فولادسازي و نورد پيوسته سبا از زير مجموعه هاي شرکت فولاد مبارکه اصفهان حضور يافت.
طرح توسعه فولادسازي و نورد پيوسته سبا با سرمايه گذاري حدود 220 ميليون يورو (146 ميليون يورو و 2 هزار و 536 ميليارد ريال) اجرا شده و با بهره برداري از آن، ظرفيت توليد محصولات فولاد سبا از 750 هزار تُن به يک ميليون و 600 هزار تُن در سال افزايش يافت.
توليدات اين مجتمع شامل کلاف نورد گرم، ورق هاي فولادي و ورق آجدار است و با اجراي طرح توسعه آن براي 150 نفر بصورت مستقيم اشتغالزايي مي شود، پيمانکار اجراي اين طرح يک کنسرسيوم داخلي و تامين کننده خارجي آن شرکت دانيلي ايتاليا است.
معاون اول رئيس جمهوري پيش از ظهر روز سه شنبه در ادامه برنامه هاي سفر يکروزه خود به استان اصفهان با حضور در بيت آيت الله محمد ناصري دولت آبادي با اين عالم ديني پيرامون مشکلات کشور گفت و گو کرد.
معاون اول رئيس جمهوري در اين ديدار با بيان اينکه امروز مشکلات کشور افزايش يافته است و دشمنان دين و ملت قصد دارند که به کشور آسيب بزنند، گفت: امروز بيش از هر زمان ديگري به حمايت و دعاي خير علما و روحانيون کشور نيازمنديم تا بتوانيم از مشکلات عبور کنيم.
جهانگيري همچنين در ديدار با آيت الله حسين مظاهري از مراجع تقليد و رئيس حوزه علميه اصفهان گزارشي از برنامه‌ها و عملکرد دولت در زمينۀ رفع معضلات اقتصادي و مقابله با توطئه‌هاي دشمنان نظام و نيز پيش‌بيني‌ها و اقدامات در دست انجام در زمينه حل مشکلات آب استان اصفهان ارائه کرد.
*** حضور در شوراي اداري استان و رونمايي از درگاه سرمايه گذاري و برند گردشگري اصفهان
مراسم رونمايي از درگاه سرمايه گذاري و برند گردشگري اصفهان که همزمان با برگزاري جلسه شوراي اداري استان برگزار شد از ديگر برنامه هاي سفر معاون رئيس جمهوري به اصفهان بود.
از طريق درگاه سرمايه گذاري، طرح هاي پيشنهادي استان اصفهان براي سرمايه گذاري مشخص شده است و سرمايه گذاران با استفاده از اين درگاه نيازي به مراجعه حضوري ندارند، ضمن اينکه مجوزهاي سرمايه گذاري در اين درگاه بصورت بي نام صادر مي شود.
رونمايي از کتاب درگاه جامع سرمايه گذاري استان اصفهان و تمبر يادبود اين پرتال نيز از ديگر بخشهاي اين برنامه بود.
*** بهره برداري از خط يک متروي اصفهان
بهره برداري از قطعه سوم خط يک متروي کلانشهر اصفهان به طول حدود 10 کيلومتر آخرين برنامه اي بود که با حضور معاون اول رئيس جمهوري برگزار شد.
همزمان با افتتاح رسمي اين قطعه، 6 ايستگاه مترو شامل ايستگاه هاي امام حسين (دروازه دولت)، انقلاب، دانشگاه، کوي امام، کارگر و صُفه به بهره برداري رسيد.
با راه اندازي اين ايستگاهها و تکميل تونل شرقي قطار شهري، از اين پس شهروندان اصفهاني نيازي به تغيير قطارندارند، پيش از اين شهروندان براي عزيمت به ايستگاه صفه، در ايستگاه آزادي بايد قطار خود را تغيير مي دادند.
طول خط يک متروي اصفهان بيش از 20 کيلومتر مشتمل بر 20 ايستگاه است و در حال حاضر روزانه 40 هزار مسافر از اين طريق جابه جا مي‌ شوند.
6020 / 6994 / 1339
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۰۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، در این بازدید که معاون اقتصادی و جمعی از مدیران وزارت کشور هم حضور داشتند، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه، توضیحاتی از ظرفیت‌های متعدد اقتصادی استان به دکتر وحیدی ارائه کرد و از برنامه ریزی، آمادگی و تلاش کرمانشاه برای جذب سرمایه گذاران خبر داد.

همچنین با حضور معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو، رایزنی‌هایی با مقامات کشوری و سرمایه گذاران داخلی و خارجی صورت گرفت و چندین تفاهم نامه در حوزه‌های گردشگری، صنایع غذایی و مواد معدنی بین طرفین منعقد شد.
ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو از سوی سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از روز ۸ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت ادامه دارد.
این نمایشگاه میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان خواهد بود.
این نمایشگاه در ۱۷ سالن نمایشگاهی با حضور ۸۰۰ شرکت ایرانی در حالی آغاز به کار خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود در آن سه هزار و ۵۰۰ جلسه بی تو بی با حضور ۵۰ هیات عالی رتبه برگزار شود.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید
  • جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر