Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:46:21 GMT

سی ان ان: تحقیر ناتو از سوی ترامپ به سود پوتین است

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۳۲۰۷۱

سی ان ان: تحقیر ناتو از سوی ترامپ به سود پوتین است

تهران – ایرنا – تارنمای شبکه خبری سی ان ان امروز (پنجشنبه) نوشت: ایجاد تفرقه در روابط اروپا و آمریکا در نتیجه حملات دونالد ترامپ به اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که سب تحقیر این تشکل می شود، به نفع ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تمام می شود.

به گزارش ایرنا از تارنمای این رسانه آمریکایی، فحوای نشست ملتهب دیروز ناتو در بروکسل تاکنون این بوده که رئیس جمهوری آمریکا وقتی برای این پیمان و علاقه ای به سابقه و هدف تاریخی این سازمان که از جنگ جهانی دوم تاکنون صلح و دمکراسی غربی را حفظ کرده است، ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه مطلب آمده است: ترامپ مانند همتایان سابق خود، این معاهده را به عنوان راهی برای نمایش قدرت آمریکا، ارتقای دمکراسی، مهار توسعه طلبی های آلمان و عقب راندن روسیه نمی بیند، بلکه بیشتر در قالب قراردادی می بیند که به موجب آن متحدان واشنگتن به خاطر برخورداری از موهبت دوستی با کاخ سفید، اسکناس های بیشتری بپردازند.
نیکولاس برنز (Nicholas Burns) سفیر اسبق آمریکا در ناتو به سی ان ان گفت: «احساس کردم که آقای رئیس جمهور تقریبا با نفرت با متحدان در ناتو رفتار کرد. نباید این رویه را عادی سازی کنیم. ترامپ پس از هری ترومن دومین رئیس جمهوری آمریکا است که به اساسی بودن نقش این پیمان در منافع امنیت ملی کشور باور ندارد.»
رسانه آمریکایی ادامه داده است: بیشتر به نظر می رسد که ترامپ با ایجاد تفرقه بین واشنگتن و اروپا با این دست از حملات و سرزنش اعضای ناتو، کار پوتین را انجام می دهد. این اقدام در آستانه دیدار (25 تیرماه) رئیسان جمهوری آمریکا و روسیه در هلسینکی پایتخت فنلاند حساس تر نیز می شود.
پرسشی که رهبران ناتو پس از پایان نشست بروکسل باید از خود بپرسند این است که آیا تردیدهای ترامپ در مورد هدف این پیمان واقعا اهمیتی دارد؟
ترامپ روز چهارشنبه فهرستی از دستاوردهای نشست ناتو را همراه بیانیه ای که اقدامات «تهاجمی» روسیه را محکوم و بر ارزش های آزادی غربی و حقوق بشر تاکید می کرد، امضا نمود. این سازمان همچنین از مقدونیه دعوت کرد به این حرکت ملحق شود و ترتیبی داد در صورت بروز هرگونه بحرانی، در اسرع وقت سرباز، هواپیما و کشتی به محل اعزام شود.
سی ان ان در ادامه نوشت: ا این حال ترامپ مهمترین رهبر ناتو است و تعبیر رفتارهای وی در قالب لفاظی،حق مطلب را ادا نمی کند. وی کسی است که در نهایت باید در مورد واکنش به هرگونه هجوم و دست درازی احتمالی روسیه به قلمرو ناتو، تصمیم بگیرد.
آیا ترامپ نفع آمریکا را در ایستادن در برابر تحریکات مسکو آن هم علیه یکی از کشورهای عضو ناتو که به عقیده وی سهم خود را پرداخت نمی کند، می بیند؟ هر ابهامی در مورد آینده یکی از کشورهای عضو پیمان مهم است، زیرا تمام اعتبار این است که حمله به یک کشور حمله به همه اعضا محسوب می شود.
این رسانه همچنین با اشاره به اظهارات ترامپ با این مضمون که «آلمان اسیر روسیه است»، نوشت: این حمله که احتمالا از شرایط سیاسی تضعیف شده آنگلا مرکل در داخل آلمان سرچشمه می گیرد، می تواند تلاش رئیس جمهوری آمریکا باشد تا پیش از نشست روز دوشنبه با همتای روس، خود را در برابر انتقادها مبنی بر این که تحت نفوذ پوتین است، مصون بدارد.
اروپام**9418**1516

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پوتين ترامپ ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۲۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه امروز وارد سودان می‌شود تا با رئیس شورای حاکمیتی این کشور درباره گسترش روابط دوجانبه گفت‌وگو کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌‎الملل خبرگزاری تسنیم، « احمد ابراهیم مفضل» رئیس سرویس امنیت عمومی سودان هفته گذشته به روسیه رفت تا در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی شرکت کند. وی در حاشیه این نشست با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور آفریقا دیدار و درباره تحولات سیاسی ونظامی در سودان با او گفت‌وگو کرد.

« میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه این کشور در راس یک هیئت بلندپایه دیپلماتیک امروز وارد سودان می‌شود تا با ژنرال «عبدالفتاح برهان» رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش درباره گسترش روابط دوجانبه و سایر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سودان، در این سفر دو روزه، بوگدانوف با «مالک عقار» معاون رئیس شورای حاکمیتی ، وزیران امور خارجه و معادن به همراه سایر مقامات سودانی دیدار و در خصوص  تقویت همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو خواهد کرد.

کشتی نظامی روسیه برای نخستین بار وارد بندر سودان شد

هدف از سفر هیئت بلندپایه روسیه به سودان، گسترش روابط دوجانبه در تمام زمینه‌ها از طریق فعال سازی ساختار رایزنی و هماهنگی است.

ژنرال برهان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل که در شهریور ماه گذشته در نیویورک برگزار شد با « سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار و درباره فعال سازی روابط دوجانبه، تحولات سودان و نقش مسکو در کمک به سودان و حمایت از صلح و ثبات در آن گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم