Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@06:02:42 GMT

درگیری کازرون 1کشته داشت

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۳۷۰۸۹

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: یک نفر در درگیری روز پنجشنبه تعدادی از افراد یک روستا با پلیس کشته شد. ناطقان: فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: یک نفر در درگیری روز پنجشنبه تعدادی از افراد یک روستا با پلیس کشته شد.

 معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس روز پنجشنبه به نقل از سرهنگ محمد عبادی نژاد افزود: مأموران انتتظامی شهرستان کازرون در راستای اجرای حکم قضایی مبنی بر جمع آوری پمپ های غیرمجاز آب، به یکی از روستاهای واقع در حوزه پاسگاه انتظامی 'کمارج' اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در حین اجرای حکم توسط مأموران انتظامی، تعدادی از افراد آن روستا نسبت به اجرای حکم معترض و ضمن تمرد و تعدی نسبت به مأموران ، اقدام به سنگ پرانی به سمت آنان و ایجاد درگیری کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اظهار داشت: در این خصوص مأموران انتظامی پس از اخطارهای فراوان مبنی بر متفرق شدن جمعیت، اقدام به تیراندازی هوایی با سلاح ساچمه زنی کردند که در این میان یک نفر از متمردین به هویت ' الف – الف' از ناحیه گردن مجروح و به بیمارستان انتقال داده شد که در بیمارستان فوت کرد.

سرهنگ عبادی نژاد با بیان اینکه در این درگیری تعدادی از مأموران انتظامی نیز از ناحیه دست و چشم و به وسیله سنگ پرانی افراد مجروح شدند، افزود: نیروی انتظامی مجری قانون است و بر اساس وظایف ذاتی خود در راستای اجرای حکم قضایی در مواجهه با مخلان نظم و امنیت عمل می کند.

مردم و بهره برداران محلی سالها از رودخانه شاپور برای تامین آب باغها و کشت های موسمی با استفاده از موتور پمپ های ثابت و سیار آب برداشت می کردند، اینک که آب رودخانه به شدت کاهش یافته است، مجریان قانون قصد جمع آوری موتور پمپ ها را داشتند ودر این میان، برخی بهره برداران زمین های کشاورزی قصد جلوگیری از اجرای این حکم را داشتند که در نهایت به درگیری منجر شد.

به گفته یک منبع مطلع، از آنجا که رودخانه شاپور بخشی از آب مورد نیاز شهرستان دشتستان استان بوشهر را تامین می کند، جمع آوری موتور پمپ ها برای آن است که اندک آبی که در رودخانه جریان دارد بتواند تابستان امسال آب مورد نیاز این شهرستان را تامین کند.

مردم برازجان مرکز شهرستان دشتستان استان بوشهر 13 و 14 تیر 97 در اعتراض به کم آبی، مسئولان شهرستان را به پاسخگویی دعوت کردند.

در این میان، محمد باقر سعادت نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی طی اظهاراتی، مسئولان استان فارس و استاندار این استان را مقصر این وضعیت جلوه داد و بیان کرد که این مسئولان از رسیدن آب به دشتستان جلوگیری کرده اند.

وی افزود: علت حل نشدن مشکل آب مردم بوشهر برداشت غیرقانونی توسط موتور پمپ‌هایی است که در اطراف رودخانه شاپور در شهرستان کازرون (واقع در استان فارس) نصب شده است.

این سخنان واکنش برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان فارس را به دنبال داشت و آنها تاکید کردند که در شرایطی که کاهش بارندگی ها و خشکسالی 10 ساله اخیر، منابع آبی شهرستان کازرون در استان فارس شامل چشمه ساسان، رودخانه شاپور را با افت جدی مواجه کرده نمی توان کم آبی دشتستان را متوجه استان فارس دانست.

رودخانه شاپور از ارتفاعات شمال شرق شهرستان کازرون جاری و در محل تنگ چوگان به چشمه ساسان متصل می شود.

این رودخانه پس از عبور از نواحی غرب کازرون و دشت خشت و اتصال با چند شاخه فرعی به رودخانه حله می ریزد و در نزدیکی روستاهای جره و میلک وارد دشت شبانکاره از توابع شهرستان دشتستان می شود.

این رودخانه در نهایت با پیوستن به رودخانه دالکی دراستان بوشهر با رود حله به خلیج فارس می رود و 2 هزار هکتار کانال انتقال آب در مسیر عبور این رودخانه احداث شده و با نهرهای سنتی و کانال های انشعاب آب در سالهای پر باران اراضی و باغ های منطقه را مشروب می سازد.

شهرستان کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز واقع است.

منبع: ایرنا برچسب ها: درگیری ، کازرون ، کشته

منبع: ناطقان

کلیدواژه: درگیری کازرون کشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۷۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران

رئیس پلیس فتای فراجا در مازندران با اشاره به انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری از مسدود کردن ۳۵ میلیارد ریال وجوه حاصل از برداشت‌های غیر مجاز اینترنتی با اقدام به موقع مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتای استان خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار« وحید مجید» صبح امروز، ۱۶ اردیبهشت در ستاد فرماندهی انتظامی استان مازندران با بیان اینکه پلیس فتای استان از پلیس‌های دارای رتبه در حوزه کشف جرایم سایبری بین استان‌های کشور است، افزود: پلیس فتای مازندران در سال ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه دوم شده است.

وی با بیان اینکه بدلیل ضریب بالای نفوذ اینترنت در مازندران و دریافت خدمات بالای سایبری شهروندان، طبیعتاً مجرمان اینترنتی در این حوزه فعالیت بیشتری دارند، افزود: پلیس فتای استان با جرایم مختلفی در این حوزه نسبت به سایر استان‌ها مواجه است.

وی کلاهبرداری اینترنتی با تاکید بر بازارهای آنلاین، برداشت‌های اینترنتی غیر مجاز، مزاحمت‌های اینترنتی، دسترسی به اطلاعات افراد و قمار و شرط‌بندی اینترنتی را از اولویت‌های جرایم سایبری در استان مازندران برشمرد.

رئیس پلیس فتای فراجا از انهدام ۲۰ باند در حوزه‌های مختلف جرایم سایبری در استان مازندران، خبر داد و افزود: ۳۵ میلیارد ریال از وجوه مردم که از سوی مجرمان سایبری به صورت غیرمجاز برداشت شده بود با اقدام به موقع مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتای مازندران مسدود شد که روش خوبی برای حفظ وجوه مردم و اقدام قانونی برای برگشت آن به حساب شهروندان است.

سردار مجید با اشاره به اینکه در حوزه طرح نور اقدامات قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم، افزود: تقریباً ۹ هزار و ۸۳۵ تارنما و صفحه را که دارای تاثیر منفی در حوزه امنیت اخلاقی مردم بوده و در انتشار تصاویر نامربوط و محتواهای غیرمتعارف فعالیت داشته رصد و مورد پایش قرار دادیم.

وی افزود: با تمرکز عملیاتی روی ۳ هزار و ۸۴۲ مورد و انطباق آن با جرم انگاری بالغ بر ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی با استفاده از کاربران هوشمندی که در این حوزه داشته‌ایم و اعلام به فتای مراکز استان اقدام شد .

رئیس پلیس فتای فراجا همچنین از برخورد قضائی و عملیاتی با یک هزار مورد از این صفحات و تارنماها و حذف محتواها خبر داد و افزود: در این حوزه با همکاری شهروندان اقدامات خوبی صورت گرفته است .

دستگیری باند سارقان خودرو با ۳۳ فقره سرقت در مازندران

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از انهدام باند سارقان خودرو و داخل خودرو با ۳۳ فقره سرقت در در شهرستان ساری خبر داد.

سرهنگ کاراگاه «علی قیصری» در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی وصول اخبار مربوط به سرقت خودور و داخل خودرو، موضوع در دستور کار کاراگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس اگاهی استان مازندران قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، اقدام به شناسایی متهمان کردند و در چندین عملیات ضربتی، این افراد را در مخفیگاه‌های مختلف با خودروهای سرقتی دستگیر کردند.

سرهنگ قیصری اظهار کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با توجه به گستردگی جرائم باند فوق و تحقیقات گسترده توانستند جمعآ از سارقین دستگیر شده، ۳۳ فقره انواع سرقت‌ها را کشف کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران تصریح کرد: سارقان با هماهنگی قضایی پس از اقرار به جرایم یادشده با قرار مناسب روانه زندان شدند.

زوج سارق دلار از اتباع بیگانه در چالوس دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری یک زوج سارق دلارهای اتباع بیگانه در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ «محسن سلیمانی» در تشریح این خبر بیان کرد: طی وقوع یک فقره سرقت از اتباع بیگانه در شهرستان چالوس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: متهمان با مراجعه به مناطق تفریحی در شهرستان چالوس با اتباع خارجی مورد نظر را تحت نظر قرار می‌دادند و در موقیعت مناسب اقدام به سرقت دلارها می‌کردند و متواری می‌شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس تصریح کرد: ماموران با اقدام اطلاعاتی، متهمان را که یک زن و مرد بودند در یکی از شهرستان‌های همجوار شناسایی و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازدید از خودروی متهمان ۴ برگ اسکناس صد دلاری، ۴۲ برگ اسکناس یک دلاری، یک برگ اسکناس دو دلاری، دو برگ اسکناس ۱۰ دیناری، یک برگ اسکناس ۲۰ دیناری کویت و مبلغ ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان وجه نقد و چهار دستگاه تلفن همراه لمسی کشف کردند.

سرهنگ سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: متهمان اهل یکی از استان‌های مرکزی کشور بودند و پس از تشکیل پرونده جهت سیرمراحل قانونی به دادسرا اعزام و روانه زندان شد.

نزاع و درگیری منجر به قتل شد / دستگیری قاتل در کمتر از یک ساعت

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از چاقوکشی منجر به قتل خبر داد و گفت: قاتل در کمتر از یک ساعت، دستگیر شد.

سرهنگ «علی اکبر قلی‌پور»در تشریح این خبر بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع درگیری منجر به چاقوکشی در شهرستان بهشهر، بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ماموران با حضور در محل حادثه و در بررسی‌های اولیه دریافتند، درگیری بین خانم ۳۳ ساله با مردی بوده است که به علت مشکلات شخصی با یکدیگر درگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: در این نزاع و درگیری یکی از طرفین دعوا خانم به شدت با سلاح سرد (چاقو) از ناحیه قفسه سینه و پشت مجروح که سریعاً با حضور عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل و با توجه به تلاش کادر درمان، این فرد مصدوم به علت شدت جراحات وارده جان باخت.

سرهنگ قلی‌پور با اشاره به وقوع قتل، از پیگیری موضوع توسط کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی برای شناسایی و دستگیری قاتل با هماهنگی قضائی خبر داد و افزود: با اشراف اطلاعاتی و اقدامات ویژه پلیسی متهم به قتل در کمتر از یک ساعت شناسایی و بازداشت شد.

دیگر خبرها

  • جریان شدید آب جان دو جوان فراشبندی را گرفت
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • عبور از رودخانه منجر به فوت ۲ شهروند شد
  • غرق شدگی ۵ نفر در شهرستان‌های فارس
  • عوامل درگیری دسته جمعی در تویسرکان دستگیر شدند
  • دستبند پلیس بر دستان قاتلان جوان ۲۳ ساله‌ حاجی آبادی
  • چاقوکشی منجر به قتل در بهشهر
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • حمله یک مهاجم با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد
  • بازداشت عامل چاقوکشی در ایلام