Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که سبب رشد و پیشرفت جوامع و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود ودر این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از این اختراعات بپردازیم.

لامپ هوشمند با چندین قابلیت شگفت‌انگیز طراحی شد

به تازگی لامپ هوشمندی طراحی شده‌ است که می‌تواند چندین کار مختلف را انجام دهد؛ این لامپ‌ با توجه به حالت‌های مختلف هر فرد یک طیف نور را منتشر می‌کند و هنگامی که به تلفن همراه و یا اینترنت متصل می‌شود، می‌توان آن را از راه دور کنترل کرد و یا مانند سایر لامپ‌های هوشمند به آن زمانبندی فعال شدن داد، همچنین این لامپ می‌تواند دما و رطوبت را هم تشخیص بدهد و علاوه بر آن لامپ هوشمند  به یک بلندگو و میکروفون متصل است و هنگامی که شما وارد اتاق شوید به کمک سنسورها تلویزیون و یا سیستم تهویه هوا را روشن می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله قابلیت‌های مثبتی که این لامپ دارد، امکان اتصال آن به سیستم امنیتی خانه است؛ یعنی هر نوع اتفاق مشکوک را ضبط و مخابره می‌کند.

پریزی که به وسیله نور خورشید وسایل را روشن می‌کند

امروزه استفاده از سوخت‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی، اهمیت بسیاری پیدا کرده‌اند و با توجه به کمبود ذخایر فسیلی باید از این نوع سوخت‌های خورشیدی استفاده کنیم؛ در همین راستا پریز شیشه‌ای طراحی شده است که با چسباندن آن به شیشه می‌توان آن را به یک پریز برق تبدیل کرد و برای روشن کردن وسایل برقی و یا شارژ تلفن همراه از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید این وسیله را بر روی شیشه خانه خود قرار دهید و آن را شارژ کنید تا در مسافرت‌های خود از آن بهره ببرید.

خانه خود را به صورت هوشمند مدیریت کنید

به تازگی یکی از شرکت‌های تولیدکننده محصولات برقی موفق به طراحی سیستمی شده است که به شما این امکان را می‌دهد تا سیستم الکتریسیته خانه خود را به کمک تلفن هوشمند کنترل کنید؛ این برنامه هنگام شب تشخیص می‌دهد که باید چراغ‌های اضافی را خاموش کند و تنها چراغ خواب را روشن بگذارد و یا با دادن برنامه مشخص به آن می‌توانید هر روز صبح قبل از بیدار شدن چای‌ساز خود را روشن کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجاره خانه به این افراد ممنوع شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سیروس دهقان‌شیری افزود: عقد قرار داد رهن و اجاره با اتباع خارجی مجاز نیز منوط به استعلام از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز بوده و درصورت تاییدیه در این زمینه امکان‌پذیر است.

وی بیان کرد: تمام مشاوران املاک موظف به کسب مجوز قانونی برای اجاره املاک به اتباع خارجی غیر مجاز هستند و بر این اساس با سکان دهندگان بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می‌آید.

پاسخ صریح وزارت کشور به فضاسازی ها درباره اتباع افغان | امکان پذیرش افغانستانی ها در کشور وجود ندارد

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز افزود: در صورت بی‌توجهی به این امر و انعقاد قرارداد بدون تاییدیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، بنگاه‌های مشاورین املاک مشمول اعمال مقررات ماده۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۸۱ قانون نظام صنفی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر این اساس این بنگاه‌های مشاورین املاک که بدون رعایت ضوابط ابلاغی به خصوص معرفی‌نامه اجاره، رهن واحد مسکونی یا تجاری به اتباع خارجی اقدام به تنظیم قرارداد کرده‌اند، پلمب خواهند شد.

کد خبر 847893 برچسب‌ها استان البرز خبر مهم اتباع خارجی مسکن اجاره افغانستان

دیگر خبرها

  • تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین / رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ / هند جنوبی از نمای نزدیک / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / دفاتر باز، گزینه مبالغه شده / بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟
  • نگهبانی که از پس دزدها برنیامد + فیلم
  • ربات‌های قاتل؛ ترس از آینده هوش مصنوعی
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • بازگشت پدر به خانه
  • سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)
  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد