Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@20:36:40 GMT

آذری‌جهرمی: سلامت مردم حق‌الناس است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۵۱۶۴۴

آذری‌جهرمی: سلامت مردم حق‌الناس است

ساعت24 - طبیعتا موضوع پارازیت موضوعی سیاسی است و با دیدگاه‌های سیاسی به این موضوع نگاه می‌شود اما من از جهت حق الناسی که در رابطه با سلامت مردم بر گردن ما است این موضوع را مطرح کردم نه از منظر سیاسی که دستگاهی بخواهد در این باره توضیح دهد یا ندهد.

روزنامه اعتماد: نصب نمایشگر‌های پارازیت در شهر‌ها اقدامی است که وزیر جوان در راستای شفافیت و افزایش آگاهی افکار عمومی تصمیم به اجرای آن گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند سالی می‌شود که پارازیت تبدیل به معضلی جدی برای کشور و منجر به ظهور برخی بیماری‌های خاص شده است. اینکه جهرمی تصمیم گرفته است نصب این نمایشگرها را از شیراز آغاز کند، خود حامل پیام است. وزیر دهه شصتی گام عملی برای تحقق خواسته‌های مردم برداشته و با نصب نمایشگر‌های اندازه گیر فرکانسی تصمیم دارد تا مردم را در جریان مقدار این امواج قرار دهد.

برخی معتقدند که ارسال پارازیت بدون اجازه وزارت ارتباطات ممکن نیست. آیا این موضوع صحت دارد؟ متولی ارسال پارازیت در کشور کیست؟

وزارت ارتباطات بنابر قانون وظیفه مدیریت منابع فرکانسی در کشور را بر عهده دارد. یعنی اگر فردی یا نهادی قصد دارد از ظرفیت‌های فرکانسی کشور استفاده کرده و فرستنده‌ای در این حوزه فعالیت کند باید مجوز‌های لازم را از وزارت ارتباطات اخذ کند. مجوزی تحت عنوان ارسال پارازیت وجود ندارد و وزارت ارتباطات هیچ مجوزی به هیچ سازمانی در رابطه با این مساله نداده است. جداول فرکانسی ما مشخص است. مطرح کردن موضوعی با عنوان آنکه وزارت ارتباطات مرجع صدور مجوز برای ارسال پارازیت است، کذب است. وزارت ارتباطات هیچ نقش و دخالتی در ارسال پارازیت ندارد.

اظهارات شما درباره شفافیت در ارسال پارازیت قطعا با واکنش‌هایی همراه خواهد بود. به نظر شما چه کسانی به این موضوع واکنش نشان می‌دهند؟

اظهارنظر من بر خلاف آن چیزی که تصور شد، سیاسی نبود. طبیعتا موضوع پارازیت موضوعی سیاسی است و با دیدگاه‌های سیاسی به این موضوع نگاه می‌شود اما من از جهت حق الناسی که در رابطه با سلامت مردم بر گردن ما است این موضوع را مطرح کردم نه از منظر سیاسی که دستگاهی بخواهد در این باره توضیح دهد یا ندهد. ما دررابطه با سلامت مردم با کسی تعارف نداریم و توجه نمی‌کنیم که چه کسی می‌خواهد عکس‌العمل نشان دهد. البته چون بحث سلامت مردم در میان است، دستگاه‌ها کمال همکاری را خواهند داشت. در طول مدتی که این کار آغاز شده است، تمامی دستگاه‌ها همیاری و همراهی لازم را با ما داشته و آنها نیز نسبت به این موضوع حساسیت دارند. سلامت مردم نزد ما امانت است و وظیفه ما حفظ و حراست از این امانت است.

اخیرا شما در اصطلاح عمومی به یکی از شجاع‌ترین وزرای دولت تبدیل شده‌اید. اظهارات اینچنینی چالش جدیدی برای دولت پدید نمی‌آورد؟

شفاف‌سازی هیچ‌گونه چالشی برای نظام و دولت ندارد. این چالش برای انحرافاتی است که وجود دارد. نظام و دولت برای اصلاح این انحرافات از هیچ تلاشی فرو‌گذاری نمی‌کند. به نظر من شفافیت مسیری است که باید طی شود.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۱۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم

تعداد بازدید : 9 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش تابناک، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر اینکه با توجه به عدم ظرفیت مودم‌های داخلی پوشش گسترده فیبر نوری چگونه قرار است دنبال شود، پاسخ داد: تنها یک درصد از مودم‌های تولید داخل ظرفیت ساپورت فرکانس‌های ۵ و ۶ مگاهرتز را ندارند.  به عبارتی، تعداد کل مشترکانی که از این مودم‌ها استفاده می‌کنند، نهایت ۵۰۰ هزار تن است.

وی ادامه داد: ضمن آنکه در حال حاضر قرارداد‌هایی با شرکت‌های تولیدکننده مودم امضا شده است که در راستای ارتقا کیفیت مودم‌های تولیدی اقدام کنند و در صورتی که چنین روندی پیگیری نشود، برای رفع نیاز کشور واردات را از سر خواهیم گرفت، چون رضایت مردم در اولویت ماست.

زارع‌پور تصریح کرد: همچنین قرار است با دارندگان فیبر نوری قراردادی امضا شود که بر اساس آن بخشی از نیاز‌های کشور در سال ۱۴۰۳ تامین شود.

گفتنی است، مودم‌های بی‌کیفیت در کشور کم نیستند و اقدامات اینچنینی صرفا در راستای بهبود شرایط موجود است.  

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آذری جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «مهندسی اجماع»
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • عکس معنادار آذری جهرمی درباره دولت رئیسی
  • دعوای جالب چهره امنیتی با مدافع زاکانی بر سر قرارداد جنجالی +تصویر
  • آذری‌جهرمی پاسخ مالک شریعتی را داد
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • کنایه سنگین و معنادار آذری جهرمی به مقدار چاپ پول در دولت رئیسی + عکس
  • آذری جهرمی خطاب به مالک شریعتی: امنیتی‌ها مثل شما دهن لق نیستند