Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > گزارش آگهی - هم‌زمان با هفته تأمین اجتماعی، امکان صدور و تعویض دفترچه بیمه به‌صورت آنلاین با «بیمه‌بازار» رونمایی شد!

حتماً تابه‌حال تجربه تلخ ساعت‌ها انتظار در صف و معطلی چندساعته در روز برای تمدید و تعویض دفترچه بیمه تأمین اجتماعی را داشتید. با خدمت جدید بیمه‌بازار فقط کافیست به اینترنت وصل شوید تمام مراحل صدور و تمدید دفترچه بیمه‌تان را در کمتر از 5 دقیقه به‌صورت آنلاین انجام دهید و درب منزل‌تان تحویل بگیرید!

صدور، تمدید و تعویض دفترچه به‌صورت آنلاین با بیمه‌بازار

حتماً می‌دانید بیشترین مراجعه مردمی به کارگزاری‌های تأمین اجتماعی برای تمدید و صدور دفترچه بیمه تأمین اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا فرض کنید این خدمات وقت‌گیر که بعضاً یک روز کاری را می‌گیرد را بتوان به‌صورت آنلاین انجام داد آن‌هم در کمتر از چند دقیقه! دقت کردید با تمدید آسان و آنلاین دفترچه‌های بیمه چه حجمی از صف‌های طولانی و سرسام‌آور کارگزاری‌ها کم می‌شود؟

روش سنتی تمدید و تعویض دفترچه بیمه

برای تعویض دفترچه بیمه باید در ساعت کاری‌تان مرخصی گرفته و به‌صورت حضوری به یکی از کارگزاری‌های تأمین اجتماعی مراجعه کنید و با ارائه دفترچه بیمه و با چند ساعت معطلی دفترچه بیمه‌تان را تعویض کنید. اگر اوایل هرماه به کارگزاری‌های تأمین اجتماعی مراجعه کنید حتماً از صف طولانی مردم برای تمدید و تعویض دفترچه شوکه شده‌اید!

تعویض و تمدید آنلاین دفترچه با بیمه‌بازار در 5 دقیقه

برای تعویض یا صدور اینترنتی دفترچه بیمه تأمین اجتماعی کافی است به سایت بیمه‌بازار مراجعه کنید، مدارک لازم موردنیاز مانند کارت ملی و... را بارگذاری کنید. در مرحله بعد تمامی اطلاعاتی که وارد می‌کنید به پنل یکی از کارگزاری‌های رسمی سازمان تأمین اجتماعی که با بیمه‌بازار طرف قرارداد است فرستاده می‌شود و دفترچه شما در مدت کوتاهی صادر و آماده ارسال شده و بین دو تا سه روز بعد در آدرس شما به دست شما خواهد رسید. در حال حاضر این امکان در تمامی مناطق ۲۲گانه تهران وجود دارد و به زودی در سایر شهرها نیز راه‌اندازی خواهد شد.

 بیمه‌بازار راهی جذاب و نوآورانه برای خرید بیمه

بیمه‌بازار اولین سامانه مقایسه و خرید انواع بیمه ثالث، بدنه، آتش‌سوزی، عمر و درمان است. شاید کمتر کسی به ذهنش خطور می‌کرد که روزی می‌تواند با داشتن اینترنت به‌راحتی از طریق گوشی موبایل یا لپ‌تاپ ظرف چند دقیقه، تمامی شرکت‌های بیمه را باهم مقایسه کند، مناسب‌ترینش را سفارش دهد و با ارسال رایگان تحویل بگیرد! با توجه به اهمیت خدمات بیمه تأمین اجتماعی برای مردم، بیمه‌بازار امکان تمدید و صدور و تعویض آنلاین دفترچه بیمه تأمین اجتماعی را نیز به خدماتش اضافه کرده تا افراد تجربه لذت بخشی را در استفاده از این خدمات داشته باشند.

2121

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۷۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟

روند تعویض شناسنامه‌ها، مدارک موردنیاز و محل مراجعه برای این کار از دغدغه‌های بیشتر شهروندان است و آن‌ها می‌خواهند بدانند که برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی و به کجا مراجعه کنند.

به گزارش همشهری، ۱- اولین کار این است که برای درخواست صدور شناسنامه جدید به‌صورت حضوری به ثبت احوال و یا یکی از دفاتر پیشخوان بروید و پس از دریافت فرم تعویض شناسنامه و پرداخت هزینه‌های قانونی، درخواست خود را ارائه کنید. این کار می‌تواند توسط خود فرد، پدر، جد پدری، مادر (تا زمانی که در زوجیت پدر باشد) یا قیم برای افراد زیر ۱۸سال انجام شود.

این را هم بگوییم که در سال‌های گذشته، خدمات تعویض شناسنامه و دریافت شناسنامه المثنی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان ثبت احوال کشور انجام می‌شد و امکان پیگیری صدور شناسنامه با کد ملی هم وجود داشت، اما فعلا این خدمت در لیست خدمات الکترونیکی سایت ثبت احوال وجود ندارد.

۲- بعد از رفتن به اداره ثبت احوال یا دفتر پیشخوان، وقت ارائه مدارکی است که باید با خودتان همراه داشته باشید؛ یعنی اصل شناسنامه و ۳قطعه عکس۴×۳ تمام‌رخ جدید (برای اشخاص ۱۵سال به بالا). بعد هم باید هزینه مربوطه را طبق تعرفه جاری پرداخت کنید.

به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر شناسنامه‌ای که برای تعویض با خودتان برده‌اید عکس نداشته باشد، ارائه اصل مدارک معتبر عکس‌دار از قبیل گذرنامه، کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت، گواهینامه‌رانندگی، کارنامه عکس‌دار دوره‌های تحصیلی راهنمایی به بالا، معرفی‌نامه عکس‌دار دانش‌آموزان از سوی مدرسه‌ای که مشغول تحصیل هستند یا کارت شناسایی عکس‌دار کارکنان دوایر دولتی با ذکر مشخصات سجلی هم کارتان را راه می‌اندازد. اگر هم هیچ کدام از این مدارک را نداشتید، شما را به نیروی انتظامی معرفی می‌کنند تا درخواست تأیید عکس برایتان بیاید.

۳- اگر چند سال قبل برای گرفتن شناسنامه جدید به ثبت‌احوال می‌رفتید، باید حدود ۲‌ماه صبر می‌کردید تا شناسنامه جدیدتان صادر شود. اما امروزه تعویض شناسنامه در اداره ثبت‌احوال و دفاتر پستی به‌صورت لحظه‌ای انجام می‌شود. البته به‌دلیل افزایش تقاضا برای صدور شناسنامه جدید، این کار ممکن است با تأخیری حداکثر ۱۵روزه هم مواجه شود.

۴- هزینه تعویض شناسنامه امسال ۵۰هزار تومان است. حالا اگر شناسنامه جدید دوباره گم شود، برای صدور شناسنامه جدید ۱۰۰‌هزار تومان از شما می‌گیرند و اگر برای سومین بار برای صدور شناسنامه جدید دست‌به‌کار شوید، این دفعه هزینه پرداختی ۱۵۰‌هزار تومان می‌شود. از مرحله سوم به بعد، هزینه صدور شناسنامه ۳۵۰‌هزار تومان محاسبه می‌شود.

دیگر خبرها

  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تا 12 اردیبهشت 1403
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • فشنگچی: تمرکز تیم روی دیدارهای آتی باشد نه قرارداد اسمار