Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:33:55 GMT

کارگاه مشترک عکاسی دورتموند و دانشگاه هنر

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۶۳۷۱۳

فاز چهارم از برنامه سال اول کارگاه مشترک عکاسی دانشجویان عکاسی دانشگاه هنر و دانشگاه دورتموند از ششم تا بیستم تیر ماه جاری با موضوع شهر دورتموند در کشور آلمان اجرا شد. به این ترتیب چرخه­ کامل برنامه­ یک­‌ساله ­اول با اجرای چهار فاز به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، فاز اول این برنامه مشترک با حضور پروفسور وینده و سمانه خسروی (دستیار وی) در دانشگاه هنر در اردیبهشت ۱۳۹۶ اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاز دوم، عزیمت استادان دانشگاه هنر (دکتر ندا امیر علایی، فرهاد سلیمانی، کتایون قدس ­راد و دکتر محمد خدادادی مترجم­ زاده) به دانشگاه دورتموند در تیر ماه ۱۳۹۶ بود. فاز سوم این برنامه، ورود دانشجویان آلمانی به دانشگاه هنر در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ و کار بر روی پروژه عکاسی با موضوع شهر تهران بود و در فاز چهارم، استادان و دانشجویان دانشگاه هنر در دورتموند حضور یافتند و کارگاه‌های عکاسی با موضوع شهر دورتموند برگزار کردند.

بنابراین گزارش، چاپ کتاب عکس شامل عکس‌های دو پروژه­ تهران و دورتموند به عنوان ماحصل این برنامه مشترک، در مهر ماه سال ۱۳۹۷ به چاپ خواهد رسید. همچنین در صورت تمایل طرفین در اجرای تفاهم­‌نامه سه ساله، این برنامه ادامه­ خواهد یافت.

دکتر محمد خدادادی مترجم‌زاده مدیر گروه رشته عکاسی دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر در گفت‌وگو با خبرنگار دفتر ایسنای دانشگاه هنر درباره برگزاری فاز چهارم کارگاه مشترک عکاسی دانشجویان دانشگاه هنر و دانشگاه دورتموند، در آلمان گفت: این سفر در واقع فاز چهارم اجرایی بود از مجموعه قرارداد و تفاهم‌نامه سه‌ساله بین دانشگاه علوم کاربردی و هنرهای دورتموند و دانشگاه هنر که شهریور سال گذشته بین روسای هردو دانشگاه امضاء شد (طرف مسؤول اجرایی ایرانی بنده و مسول اجرایی آلمانی پروفسور وینده) و طراح این برنامه مشترک نیز پروفسور وینده هستند.

وی افزود: این فاز چهارم در واقع با مسافرت ۱۲ دانشجو به همراه چهار استاد از دانشگاه هنر به شهر دورتموند آلمان در قالب برگزاری کارگاه مشترک عکاسی دورتموند و دانشگاه هنر در روز ۱۶ تیر ماه با محوریت دو شهر تهران و دورتموند آغاز و روز ۲۰ تیر ماه خاتمه یافت که بخش تهران آن در اردیبهشت در شهر تهران با حضور دانشجویان و اساتید آلمانی در ایران انجام پدیرفت و در این فاز با حضور دانشجویان و اساتید ایرانی در دورتموند آلمان با موضوع شهر دورتموند، برگزار شد البته یک عنوان کلی‌تر وجود دارد که اینها تحت عنوان گفتمان عالی جهان اسلام از نوع گفتمان آموزش عالی یا آکادمیگ هست که توسط بنیاد  dad در آلمان حمایت مالی می‌شود و در پروژه‌ها حمایت مالی هم از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است، البته دانشگاه هنر در حد توان و اعتبار خود در این مسیر هزینه کرده است که ماحصل مشترک این همکاری‌ها را ان‌شاءالله به زودی بهره‌برداری خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۳۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، ویژگی هایی فصلی و عنکبوت مانند روی ترک های سطح مریخ ظاهر شده اند. مدارگرد مریخی اروپا به نام مارس اکسپرس تصاویری از ویژگی هایی کوچک و تیره رنگ در منطقه ای از مریخ به نام «اینکا سیتی»در نزدیکی قطب جنوب سیاره ثبت کرده که شبیه عنکبوت هستند.

این رویداد زمانی ظاهر می شود که گرمای نور خورشید لایه های دی اکسید کربن انباشته شده طی زمستان تاریک مریخ را گرم می کند. در مقابل یخ دی اکسید کربن در لایه زیرین به گاز تبدیل می شود که به تدریج جمع می شود و لایه رویی به قطر یک متر را می شکند.

گاز آزاد شده حامل غباری سیاه از لایه زیرین است که آن را به سمت بالا می آورد و در نهایت به انفجار غبار بالای لایه رویی یخ منجر می شود. این رویداد مانند بیرون آمدن آب از یک آبفشان قبل از ریختن روی سطح مریخ است. چنین روندی ظاهری عنکبوتی شکل و ترک خورده به وجود می آورد که قطر آن ۴۵ مترتا یک کیلومتر است.

منطقه اینکا سیتی مریخ که شبکه ای خطی از برآمدگی ها ایجاد می کند مشابه خرابه های تمدن اینکا روی زمین است.

جدیدترین تصاویر از اینکا سیتی توسط دوربین با وضوح بالای HRSC مارس اکسپرس در ۲۷ فوریه ۲۰۲۴ میلادی و در فصل پاییز مریخ ثبت شده است.

کد خبر 6089622 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما