Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛گریگور چیفچیان اسقف اعظم خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان گفت:بر اساس رهنمود‌های امام راحل و مقام معظم رهبری بر اساس رهنمود‌های امام راحل و مقام معظم رهبری، منعی در اجرای مراسم مذهبی برای اقلیت‌های دینی در ایران وجود ندارد.
 اسقف اعظم خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان با تقدیر ویژه از مسوولان نظام جمهوری اسلامی که امکان اجرای مراسم دینی برای اقلیت‌های مذهبی فراهم کرده اند، اضافه کرد: بستر لازم برای اجرای این مراسم در کشور برای مسیحیان با آزادی کامل فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه مراسم عبادی سالانه قره کلیسا منحصر به این مکان مذهبی و تنها برای زیارت این کلیسا نیست، ادامه داد: همه مسیحیان و به ویژه ارامنه جهان آیین‌های عبادی خود را همزمان با مراسم باداراک انجام می‌دهند.
چیفچیان بیان کرد: در قره کلیسا علاوه بر باداراک، مراسم زیارتی نیز در محل شهادت تاتائوس در این کلیسا انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه اهمیت قره کلیسا به اجرای مناسک دینی تنها در این سه روز منحصر نمی‌شود، افزود: در طول سال آیین‌های مذهبی در این کلیسای مهم برگزار می‌شود.
اسقف اعظم خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان با تاکید بر اینکه قره کلیسا یک مکان مقدس نظیر مکان‌های مذهبی سایر ادیان است، بیان کرد: این کلیسا یک مکان تاریخی صرف نیست و باید در طول سال مورد احترام قرار بگیرد.
چیفچیان از رسانه‌ها خواست تا حرمت و شان مذهبی این عبادتگاه را تببین کنند، زیرا در طول سال و در برخی مناسبت‌ها افرادی با دید یک اثر باستانی با قره کلیسا رفتار می‌کنند و با برخی رفتارها، حرمت آن را به صورت شایسته بجا نمی‌آورند.

انتهای پیام/م

برگزاری مراسم باداراک در قره کلیسا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۷۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت

  به گزارش تابناک به نقل از وبدا، سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۵۳ نفر در بازه زمانی ۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در کشور خبر داد و عنوان کرد که ۱۴ نفر از این مسمومان همچنان بستری و تحت نظر هستند.

طبق اعلام این سازمان استان‌های فارس با ۱۶، لرستان با ۱۲ و کرمانشاه با ۱۰ نفر بیشترین مسمونان با قارچ وحشی را در کشور داشته‌اند که خوشبختانه هیچ یک از مسمومان، جان خود را از دست نداده است.

این سازمان با اشاره به حجم بالای بارش در فصل بهار در اکثر نقاط کشور و افزایش رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت، اعلام کرد: متاسفانه برخی گروه‌های طبیعت گرد نسبت به مصرف این قارچ‌ها اقدام می‌کنند که می‌تواند موجب بیماری آن‌ها شود. با توجه به گرایش جوانان و مردم به طبیعت گردی، لازم است هشدار‌های لازم نسبت به پرهیز از مصرف قارچ‌ها در طبیعت داده و رسانه‌ها نیز در این زمینه اطلاع نقش آفرینی کنند.

دیگر خبرها

  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • فرصت انتقام برای گل‎گهر در حذفی مهیا شد
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • اعلام مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته جاری‌
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد