Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:
رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر اهمیت حذف پلاستیک گفت: گذشته را سیاه تصویر کرده‌ و هویت ملی‌مان را خدشه‌دار کردیم. نباید چیزی راکه برای خودمان دوست داریم از آیندگان دریغ کنیم.

به گزارش مهر، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران به مناسبت روز بدون پلاستیک در مراسم کمپین بی‌پلاستیک مجله نشنال جئوگرافیک فارسی گفت: تا خودمان نخواهیم کسی نمی‌تواند مشکلات ما را رفع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل کمپینی با عنوان "با تهران مهربان باشیم" و "تهران شهر بدون پلاستیک" راه‌اندازی کردیم.

ناهید خداکرمی افزود: هدف ما در این کمپین این است که پلاستیک را درست استفاده کنیم و آن را در معابر عمومی و آبراه‌ها نبینیم.

وی تاکید کرد: در بازدیدی که بعد از فروردین ماه از برخی مناطق جنوب شهر تهران داشتیم تلّی از آن چه در سیزده به در ایجاد کرده بودیم را روی دوش کارگران زحمتکش شهرداری دیدیم. هفته بعد از آن در تقی‌آباد منطقه ۱۸ بچه‌هایی از شهرستان‌های مختلف کشور را دیدیم که لابه‌لای زباله‌ها می‌گشتند و چیزهایی که قابل بازیافت بود را جدا می‌کردند. کانال آبی دیدیم که دو سه وجب پلاستیک روی آن را گرفته بود و شهرداری منطقه می‌گفت هر روز باید با لودر آن‌ها را تخلیه کنیم وگرنه فاضلاب بالا می‌زند و مشکل‌افرین می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران افزود: همیشه می‌گوییم پس شهرداری چه کاره است، در حالی که واقعیت این است که این معضل را تک‌تک ما و خانواده‌های ما ایجاد کرده‌اند. اگر خودمان نخواهیم و نتوانیم هیچ کس هم نمی‌تواند آن را رفع کند.

خداکرمی تاکید کرد: چیزی که من همیشه از آن گله‌مندم این است که برای مردممان پیش رو و پشت سر را سیاه کرده‌ایم. به بچه‌هایمان گفته‌ایم پشت سر هیچ گاه سفید نبوده و امروز هم که بد است و در آینده هم بد خواهد بود. با این کار، عِرقی که اکنون ما به کشور داریم را بچه‌هایمان نخواهند داشت. گذشته‌های ما هرگز به آن سیاهی که گفته‌اند نبوده و امروز هم باید شهر و محله و کوچه و خانواده‌مان را آن طور که باید دوست داشته باشیم.

وی افزود: همین جمعیت‌های کوچک می‌تواند تغییر بزرگ ایجاد کند. اما چون هویت ملی‌مان را خدشه‌دار کردیم نتوانستیم کاری را که دلمان می‌خواسته است انجام بدهیم. ما دست هر کسی را می‌بوسیم که بیاید و پیشنهاد بدهد و بگوید چگونه می‌توانیم مشارکت مردم را جلب کنیم و مشکل را حل کنیم. همه باید دست به دست هم بدهیم تا به عنوان زنان و مردان کشورمان آن چه را که برای خودمان دوست داریم از آیندگانمان دریغ نکنیم. 

در همین زمینه: نخستین ممنوعیت نی‌های پلاستیکی سرزمینی پر از پلاستیک تخفیف ۵۰ تومانی به ازای خرید هر کیلو بار بدون کیسه پلاستیکی نفس زمین به شماره افتاده است روزانه هر ایرانی سه پلاستیک وارد محیط زیست می‌کند سونامی پلاستیک در راه است

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۷۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ترافیکی شهر تهران/ توقف درحاشیه معابر بزرگراهی ممنوع  

سرهنگ علی اصغر شریفی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه از سطح معابر بزرگراههایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیرهای غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین اما روان در سطح پایتخت بودیم .  

وی ادامه داد: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه آزادراه تهران کرج در هر مسیر غرب به شرق تا مقطع پل آزادگان بدون مشکل و روان ، شهید سلیمانی - صیاد ، بابایی مسیر شرق به غرب – نیروی زمینی ، زین الدین– روی پل امام علی (ع) ، علامه – شقایق در حال حرکت ، امام علی (ع) – جانبازان ، شهید سلیمانی – ستاری ، بزرگراه لشگری - شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون مشکل ترافیکی می باشد .  

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: انتهای بار ترافیک در بزرگراههای شیخ فضل الله – روی پل یادگار سنگین ، آبشناسان – سردار جنگل سنگین ، همت – جنت آباد، چمران - نهج البلاغ ، یادگار امام (ره ) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله از جلال آل احمد ، محمد علی جناح بعد از پل شیخ فضل الله می باشد .   

سرهنگ شریفی بیان کرد: خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از شهیدان به دلیل نقص معبر پر تراکم و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت می باشد . 

سرهنگ شریفی تصریح کرد: طرح جناغی  ها در  معابر  بزرگراهی در  حال اجراست و این طرح به این منظور  انجام می شود که برخی  از  رانندگان نمی خواهند قوانین را رعایت نمایند و قصد دارند زودتر از  بقیه رانندگانی که در  انتظار ورود به رمپ ها و خروجی ها حضوری  منظم دارند وارد شوند و به قول  معروف  زرنگی  نمایند که تیم های  پلیس  راهور  تهران بزرگ ، با حضور  خود در  این مقاطع از  این اقدام رانندگان متخلف  جلوگیری  می نمایند .

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • وضعیت ترافیکی شهر تهران/ توقف درحاشیه معابر بزرگراهی ممنوع  
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • آبراه خلیج فارس جای بیگانگان نیست
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • رفع خطر از ۲۱۲ محل حادثه خیز تهران | ساخت پهلوگاه‌های اضطراری در بزرگراه‌های تهران
  • رفع ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران