Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که واشنگتن همچنان سیگنال های ضد و نقیضی در مورد امکان معافیت مشتریان نفتی ایران از تحریم ها ارسال می کند، پالایشگاه های ژاپنی احتمالا در ماه اوت بارگیری محموله های نفتی از ایران را متوقف خواهند کرد. ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ اقتصادی نفت و انرژی اقتصاد جهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پلاتس، در حالی که واشنگتن همچنان سیگنال های ضد و نقیضی در مورد امکان معافیت مشتریان نفتی ایران از تحریم ها ارسال می کند، پالایشگاه های ژاپنی احتمالا در ماه اوت بارگیری محموله های نفتی از ایران را متوقف خواهند کرد و در نتیجه خرید نفت ژاپن از ایران در ماه بعدی به حداقل خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع آگاه گفتند، تعدادی از پالایشگاه های ژاپنی که به صورت معمول از ایران نفت وارد می کنند، برنامه ای برای بارگیری نفت از ایران در ماه اوت ندارند.

این منابع افزودند، عدم وجود بارگیری های برنامه ریزی شده در ماه اوت بدان معناست که ژاپن احتمالا در این ماه تنها چند تک محموله نفتی که در ماه جولای بارگیری شده اند از ایران تحویل خواهد گرفت.

به گفته این منابع، 2 سوپرتانکر حامل نفت ایران، که هر دو در اوایل ماه جولای بارگیری شده اند هم اکنون در راه بنادر ژاپن هستند و قرار است اواخر ماه جولای به مقصد برسند. اما یکی از این سوپرتانکرها ممکن است در ماه اوت بار خود را تخلیه کند.

واردات نفت ژاپن از ایران به این دلیل در حال کاهش است که حداقل چند شرکت کشتیرانی ژاپنی به دلیل تحریم های دولت آمریکا تصمیم گرفته اند هیچ محموله نفتی ایران را که در ماه اوت یا پس از آن بارگیری خواهد شد نپذیرند.

یک خریداری ژاپنی نفت ایران در این باره گفت: «ما (در مورد خرید نفت از ایران) موضع بی طرفی داریم... اگر شرکت های کشتیرانی (نفت ایران را) بارگیری نکنند، ما هم از این کشور واردات نخواهیم داشت.»

مقامات ارشد دولت آمریکا در طی هفته های اخیر، اظهارات متناقصی را در مورد امکان معاف شدن مشتریان ایران از تحریم های نفتی علیه این کشور به زبان رانده اند.

منابع مطلع همچنین گفتند، شرکت های کشتیرانی ژاپنی پس از شنیدن سخنان هفته گذشته وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر بررسی درخواست های معافیت از تحریم های ایران، رویکرد محتاطانه خود را تغییر دادند. یک شرکت کشتیرانی ژاپنی هم گفته، هیچ درخواستی از پالایشگاه های ژاپنی برای حمل نفت ایران پس از ماه جولای دریافت نکرده است.

انتهای پیام/53

R1012128/P1012122/S7,80,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۹۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، فریدون یاسمی دراین‌باره بیان کرد: بیش از ۱۸ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع، به‌منظور کنترل کمّی و کیفی انواع فرآورده و بررسی روند سوخت‌رسانی مستمر و شبانه‌روزی در سال ۱۴۰۲ در منطقه تهران انجام شد.

وی افزود: در همین بازه زمانی، کارشناسان منطقه عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را با انجام بیش از ۴ هزار بازدید بررسی کردند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران تأکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ کارشناسان منطقه تهران همراه با بازرسان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و حوزه مقاومت بسیج منطقه در قالب ۶ گروه عملیاتی، عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را راستی‌آزمایی کردند.

یاسمی با اشاره به اینکه منطقه تهران دارای ۳۴۸ جایگاه سوخت مایع فعال و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ مصرف‌کننده عمده است، یادآور شد: سامانه پاسخگویی و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران (۰۹۶۲۷) به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت انتقادها، پیشنهادها و شکایت‌های شهروندان تهرانی است.

کد خبر 6097160 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد