Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@02:00:55 GMT

اعزام گروه تواشیح میعاد قم به حج تمتع

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۱۲۸۳

اعزام گروه تواشیح میعاد قم به حج تمتع

 

محمدمهدی نجفی، عضو گروه تواشیح میعاد و مدیر روابط عمومی و هماهنگی این گروه در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: خداوند منان را شاکریم که این توفیق نصیب گروه تواشیح میعاد قم شد تا بعد از 12 سال فعالیت حرفه‌ای و مستمر در زمینه هنر همخوانی قران کریم و با زحمات شبانه‌روزی برای حضور در مسابقات تواشیح، رتبه نخست مسابقات در سال 1394 توسط گروه میعاد بدست آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بعد از دو سال وقفه در سال 97 توفیق اعزام به سرزمین وحی نصیب دوستان شده و این آرزوی دیرینه امسال محقق می شود افزود: سال 97 سالی پربار و پرخیرو برکت برای گروه میعاد بود چراکه در نخستین روز از ماه مبارک رمضان امسال نیز توفیق شده بود ضمن اجرای برنامه در مراسم دیدار جامعه قرآنی کشور با مقام معظم رهبری توفیق دستبوسی معظم له نیز نصیب اعضای گروه شود.

عضو گروه تواشیح میعاد قم با اشاره به اینکه این دعوت به صورت رسمی و از سوی شورای عالی قرآن صورت گرفته است، گفت: شورای عالی قران همه ساله با رصد برترین های جامعه قرآنی از بین بهترین قاریان، حافظان و گروه‌های جمع‌خوانی، کاروانی بیست نفره شامل یک گروه، دو نفر حافظ بین‌المللی و جمعی از قراء ممتاز که در مسابقات بین‌المللی اخیر صاحب رتبه شده اند و همچنین سایر پیشکسوتان این هنر آسمانی را برای اجرای برنامه در ایام حج تمتع به کشور عربستان اعزام می کند.

نجفی بیان کرد: پس از اتفاقات ناگوار سال 94 در سرزمین منا و به دنبال آن شهادت 5 نفر از تیم اعزامی قرآنی، زمینه اعزام کاروان نور در سال 95 و 96 میسر نشد و بعد از دو سال وقفه اولین سال است که شورای عالی قرآن به دعوت بعثه مقام معظم رهبری نسبت به اعزام این کاروان اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه این سفر به نوعی جایزه ویژه مقام معظم رهبری به نخبگان جامعه قرآنی است، افزود: کاروان نور سال 97 متشکل از گروه تواشیح میعاد قم آقایان محمد رسول مهدوی، روح‌الله آقایی، علی صافی و محمدمهدی نجفی و همچنین جمعی از قاریان و حافظان ممتاز ایران اسلامی آقایان وحید نظریان، حلامد علیزاده، سیدمحمد کرمانی، سیدمصطفی حسینی، قاسم مقدمی، مجتبی فردفانی و سایر عزیزان به سرپرستی علی قاسم آبادی برای اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی در موسع حج تمتع از سوی بعثه مقام معظم رهبری عازم سرزمین وحی می شوند.

نجفی افزود: گروه میعاد خود را نماینده هرچند کوچک از جامعه معظم قرآنی استان قم بخصوص خادمان آستان کبریایی کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) دانسته و حضور در این سفر معنوی را در ایام دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه و حضرت علی بن موسی الرضا علیهم السلام به فال نیک گرفته و به نوعی این سفر را به عنوان موهبتی از سوی آن بانوی نورانی برای بیش از یک دهه نوکری در جوار ایشان می دانیم و امیدواریم نمایندگان خوبی برای جامعه قرآنی کشورمان در حج تمتع سال پیش رو باشیم.

گروه میعاد در قالب کاروان نور جمهوری اسلامی ایران، ابتدای مرداد ماه سال جاری به مدت 45 روز در اماکن مقدسه مکه و مدینه در کشور عربستان اجرای برنامه خواهد داشت. این گروه همچنین موفق شده بود در طلیعه رمضان المبارک سال 97 در دیدار جامعه قرآنی کشور با مقام معظم رهبری به اجرای برنامه بپردازد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا نجفی مکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۱۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس دانشگاه معارف اسلامی در نشست خبری گفت: همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاکری بر وظیفه دانشگاه‌ها در تامین منابع جامع علمی برای دانشجویان و پژوهشگران تاکید کرد و گفت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به شخصیت علمی و قرآنی مقام معظم رهبری غفلت صورت گرفته است خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی از سال ۴۳ تفسیر قرآن را در سطوح بالا تدریس می‌کرده اند و در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی خصوصا با جوانان دارند و نگاه دینی ایشان منبعی جامع برای جوانان و دانشگاهیان خواهد بود. 

رئیس دانشگاه معارف اسلامی از پذیرش ۱۴۶ مقاله در این همایش خبر داد و گفت: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان همایش یک جلد از آنها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش‌های علمی و قرآنی رهبر انقلاب اسلامی را در فضای علمی و دانشگاهی کشور گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

دیگر خبرها

  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند