Web Analytics Made Easy - Statcounter

وکیل مدافع حسین هدایتی گفت: موکلم به دلیل عجز از تودیع وثیقه و به مدت یک ماه و نیم در زندان است.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایسنا، داریوش علیخانی، با بیان این مطلب اظهار کرد: موکلم با قرار بازداشت موقت در زندان نیست. برای او  قرار وثیقه صادر شد و به دلیل عجز از تودیع وثیقه اکنون در زندان است.

وی افزود: وثایق سابق در پرونده موجود است و اخیرا هم بازپرس شعبه اول دادسرای جرایم پولی و بانکی قرار وثیقه را تشدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به تشدید قرار اعتراض کردیم زیرا از نظر ما وجاهت قانونی ندارد و به همین دلیل پرونده با اعتراض ما به یکی از محاکم کیفری ارسال شده است.

علیخانی با بیان این که موضوع پرونده در رابطه با بانک سرمایه و بدهی موکلم به این بانک است، گفت: موضوع پرونده کیفری نیست بلکه  ناشی از رابطه مدنی و حقوقی است.

وی یادآور شد: موکلم برای بازپرداخت بدهی‌اش بارها مراجعه کرد و بخشی از آن را به صورت حواله و نقدی پرداخت کرد و الباقی را از طریق تهاتر با بانک توافق کرده بود که پرداخت کند ولی  این توافق به نتیجه نرسید.

علیخانی ضمن تشکر از مقامات قضایی برای رسیدگی عادلانه به این پرونده گفت: موکلم هیچ سوء نیتی ندارد و پرونده‌اش  در دادسرا در حال رسیدگی است و نهایتا دادگاه تعیین تکلیف می‌کند.

وی در پایان ضمن تکذیب اعداد و ارقام مطرح شده در برخی رسانه‌ها در خصوص این پرونده گفت: خبر سازی‌ها دادرسی عادلانه را تحت الشعاع قرار می‌دهد زیرا مرجع قضایی در فضایی آرام و به دور از حاشیه‌سازی‌های کاذب و خلاف واقع می‌تواند تصمیم قاطع و دقیقی اتخاذ کند و موکلم به عنوان فعال صنعتی، تولیدی و اقتصاد،ی تسهیلات را برای تولید و ساخت و ساز و اشتغال آفرینی به کار برده و مصرف شخصی نداشته است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از آزادی بابک زنجانی تا بازداشت صاحب چای دبش و باغ ازگل

فرارو- اولین نشست خبری اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه برگزار شد. این نشست خبری جزئیات تازه‌ای از سه پرونده مهم در قوه قضائیه ارائه داد. نقض حکم بابک زنجانی، پرونده باغ ازگل و اختلاس چای دبش از جمله مهم‌ترین خبرهای قضایی روز بود.

به گزارش فرارو، ماجرای پرونده بابک زنجانی و سرنوشت اموال او سرانجام مشخص شد. زنجانی به اتهام اختلاس و فساد مالی محکوم به اعدام شده بود. مسئولان قوه قضائیه گفته بودند در صورت پرداخت بدهی‌ها امکان عفو او وجود دارد. حالا اصغر جهانگیر درباره این پرونده گفته است: رای این پرونده در سال ۹۵ از شعبه ۳۸ دیوان عالی صادر شد و پیش بینی شده بود که در صورت استرداد اموال و جبران خسارت وارده و اظهار ندامت و توبه محکوم علیه می‌تواند استحقاق برخورداری از تخفیف و عفو شود.

وی افزود: با توجه به همکاری‌هایی که در طول زندان کرد و بیش از ۱۰ سال در حبس است، اموال این فرد در خارج کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان مربوطه ارزیابی‌ها انجام شد و پس از بازگشت اموال به کشور و با گزارش مقامات ذی صلاح در خصوص استرداد اموال درخواست عفو محکوم علیه بابک زنجانی توسط دادگستری مطرح شد و از ریاست قوه در اجرای دادنامه درخواست شد و با تایید ایشان و موافقت رهبری ایشان حکم اعدامش نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد.

از سوی دیگر وکیل مدافع بابک زنجانی با توجه به اعلام خبر نقض حکم اعدام موکلش و تبدیل آن به حبس گفت که بابک زنجانی در حال حاضر امکان بهره‌مندی از آزادی مشروط را دارد.

رسول کوهیایه‌زاده در خصوص آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی به ایسنا گفت: خوشبختانه مطابق دادنامه قطعی صادره از سوی شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور که صراحتاً اعلام کرده است چنانچه موکل آقای بابک زنجانی بتواند بدهی خود را پرداخت نماید مستحق بهره‌مندی از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی است و با توجه به اینکه اموال مربوطه به کشور مسترد گردیده و بدهی کاملاً تسویه شده است، با درخواست دادگستری کل استان تهران و تایید ریاست محترم قوه قضاییه و رهبر معظم انقلاب با درخواست عفو موکل موافقت فرمودند و مجازات اعدام به ۲۰ سال حبس تقلیل یافت.

وکیل مدافع بابک زنجانی ادامه داد: اینک با عنایت به اینکه بیش از ۱۰ سال از مدت گذراندن مدت حبس می‌گذرد، مطابق قوانین و مقررات موکل امکان بهره‌مندی از آزادی مشروط را دارا است و دوران تحمل زندان به پایان رسیده است.

گفتی است بابک زنجانی در تاریخ ۹ دی ۱۳۹۲ توسط دادستانی کل کشور به اتهام بدهی بیش از دو و نیم میلیارد یورو به وزارت نفت و بانک مرکزی و همچنین جعل اسناد بانکی با پرداخت رشوه به بانک ملی تاجیکستان بازداشت شد. نام وی همچنین در پرونده رضا ضراب، ایرانی دستگیرشده در ترکیه به اتهام قاچاق طلا مطرح شده‌است

آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل

وضعیت پرونده باغ ازگل از موضوعات دیگری بود که سخنگوی قوه قضائیه به آن پرداخت. او در اینباره گفت: پس از اظهارات حاج آقای صدیقی در خصوص باغ ازگل پرونده قضایی تشکیل شد و افرادی احضار شدند و تحقیقات مقدماتی به عمل آمده است.

پیش ازاین ستایشی سخنگوی پیشین قوه قضائیه در درباره آخرین وضعیت پرونده زمین ۱۰۰۰ میلیاردی حوزه علمیه ازگل گفته بود: موسسه پیروان اندیشه‌های قائم برابر سند اقاله ثبت شده به شماره ۲۳۵۱۴ به تاریخ ۹ فرودین ۱۴۰۳ دفتر اسناد رسمی ۶۷.۱۴ تهران مورد خریداری شده را به حوزه علمیه امام خمینی (ره) اقاله کرده است.

جزئیات کشف جرم جدید و دستگیری صاحب اصلی چای دبش

سخنگوی قوه قضاییه همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده چای دبش توضیح داد. او در اینباره گفت: از همان ابتدا پرونده‌ای قضایی برای چای دبش تشکیل و بازپرس پرونده تحقیقات کاملی را انجام داد و برخی افراد از جمله صاحب اصلی چای دبش بازداشت شد و برای برخی قرارهای لازم صادر شد. پرونده پس از طی مراحل در حال صدور قرار نهایی بود که جرم جدیدی کشف شد، تعدادی مهر مربوط به شرکت‌های داخلی و خارجی در محلی کشف شد که تحقیقات در حال انجام است و به دلیل اینکه موضوع جدیدی است که لازم بود در این زمینه نیز تحقیقات لازم از متهمان صورت گیرد به محض تکمیل تحقیقات اطلاع‌رسانی لازم می‌شود و پرونده به دادگاه ارسال می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: پرونده چای دبش پس از طی مراحل در حال صدور قرار نهایی بود که جرم جدیدی کشف شد، تعدادی مهر مربوط به شرکت‌های داخلی و خارجی در محلی کشف شد که تحقیقات در حال انجام است و به دلیل اینکه موضوع جدیدی است که لازم بود در این زمینه نیز تحقیقات لازم از متهمان صورت گیرد به محض تکمیل تحقیقات اطلاع‌رسانی لازم می‌شود و پرونده به دادگاه ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی درباره پرونده‌های چای دبش و زمین‌های ازگل تحت فشار نیست و رسیدگی به پرونده‌ها در دستور کار است و جریان دارد.

دیگر خبرها

  • واکنش وکیل زنجانی به نقض حکم اعدام موکلش
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • از آزادی بابک زنجانی تا بازداشت صاحب چای دبش و باغ ازگل
  • آزادی مشروط در انتظار بابک زنجانی؟
  • کوهپایه زاده: بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • فیلم/ آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل از زبان سخنگوی عدلیه
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ جنگ روانی حماس، تیتر روزنامه های عبری زبان
  • ماجرای دلخراش ترین پرونده آدم ربایی از زبان کاراگاه پلیس / هنوز هم از فکر کردن به این پرونده احساساتی می شوم (فیلم)
  • ببینید | خنده‌دارترین پرونده سرقت از زبان یک کارآگاه