Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه انگلیسی در سرمقاله خود درباره دیدار روز دوشنبه رؤسای جمهور آمریکا و روسیه نوشت این دیدار برای رئیس جمهور روسیه خوب، برای آمریکا بد و برای متحدان آمریکا بدتر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در آستانه دیدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در فنلاند، روزنامه انگلیسی «گاردین» در سرمقاله خود تاکید کرد این دیدار تنها برای پوتین نتیجه خوب خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاردین در سرمقاله خود تاکید کرد «تاریخ دو رئیس جمهور و شخصیت‌هایشان به ما می‌گوید که این ملاقات احتمالا برای آمریکا بد و برای متحدانش بدتر است».

در ادامه سرمقاله آمده است می‌توان مطمئن بود که این دیدار برای پوتین خوب است. ترامپ در سفر اروپا ناتو را ویران کرد، روحیه کشورهای غربی را تضعیف و نخست وزیر متحد خود یعنی انگلیس را تحقیر کرده است.

این سرمقاله افزود، نخست وزیر انگلیس در حالی تحقیر شده که اخیرا درگیری میان لندن و مسکو بر سر مسئله مسمومیت چند نفر با گاز اعصاب در خاک انگلیس وجود داشت و لندن انگشت اتهام را به سوی روسیه نشانه برده بود. 

گاردین افزود، شأن پوتین به دلیل دیدار با ترامپ افزایش می‌یابد در حالی که ترامپ، اتحادیه اروپا را یک دشمن خطاب کرده، ولی این روسیه است که در برخی موارد خاص دشمن آمریکا است و رئیس جمهور روسیه به گفته ترامپ دشمن وی نیست.

سرمقاله گاردین ادعا کرد، روسیه منافع مشروع و نگرانی‌های مشروع در رابطه با سیاست غرب دارد، اما سابقه پیگیری منافع خود از طرق نامشروع را هم دارد. گاردین برای مثال به ادعای مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ امریکا اشاره کرد و نوشت، ترامپ بارها گزارش تحقیقات در این رابطه را رد کرده است.

گاردین افزود، پوتین تجربه، آمادگی و نظم و انضباطی بی‌پروا را به همراه اهداف واقعی، در دیدار با ترامپ با خود به همراه می‌آورد. این روزنامه پوتین را قماربازی حرفه‌ای توصیف کرده و نوشته ترامپ در مقابل فردی است که توان بازی‌های دشوار را ندارد.

سرمقاله گاردین در ادامه نوشت، از سوی دیگر، ترامپ و پوتین نگرش خصمانه مشترکی درباره ناتو و اتحادیه اروپا دارند که این مسئله‌ای هشداردهنده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا روسیه ناتو کشورهای غربی انگلیس مسکو گاز خاک لندن اتحادیه اروپا انتخابات ریاست جمهوری روسیه ولادیمیر پوتین آمریکا دونالد ترامپ گاردین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۹۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند

نشریه آمریکایی از نتیجه‌گیری سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا درباره اینکه ولادیمیر پوتین نقشی در مرگ مخالف سرشناس دولتش در ماه فوریه گذشته نداشته است، خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» امروز (شنبه)‌ در گزارشی نوشت سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که «احتمالا» ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دستور قتل «آلکسی ناوالنی»، مخالف سیاسی سرشناس دولتش را که ماه فوریه گذشته در زندانی نزدیک به قطب شمال جان باخت، صادر نکرده است.

ناوالنی به عنوان چهره برجسته اپوزیسیون روسیه و مخالف سرسخت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ۱۶ فوریه ۲۰۲۴ در زندانی که حبس خود را سپری می‌کرد، درگذشت؛ مرگی که به گفته مقامات روسیه به دلیل وجود لخته خون به صورت ناگهانی و در زمان هواخوری اتفاق افتاد.  الکسی ناوالنی در حالی که در زمان فوتش ۴۷ سال سن داشت در سال ۲۰۲۱ به دلیل حمایت مالی و تحریک افراط گرایی در روسیه به زندان افتاد و در زمان مرگ در حال گذراندن حکم مجازات بیش از ۳۰ سال حبس خود بود. حامیان او مدعی شده‌اند ولادیمیر پوتین دستور به قتل او داده و اسناد و مدارکی در حمایت از این ادعا ارائه خواهند کرد.

همچنین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز در واکنش به فوت ناوالنی ادعا کرد پوتین مسئول مرگ وی است اما کرملین در واکنش به این رخداد هر گونه ارتباط دولت روسیه با این مرگ را رد کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارش خود با اشاره به منابعی که نامشان فاش نشد نوشت به باور سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا مرگ ناوالنی به دستور مستقیم پوتین صورت نگرفته است.

در گزارش این نشریه نوشته شده این سازمان‌ها «به رغم وجود شرایط مشکوک برای مرگ این رهبر مخالفان روسیه» ارزیابی کردند این احتمال که پوتین خواستار کشته شدن ناوالنی بوده باشد کم است.

وال استریت ژورنال تصریح کرد «افراد مطلع به موضوع» گفتند سازمان‌های اطلاعاتی مهم آمریکا شامل سازمان اطلاعات مرکزی (سیا)، دفتر مدیر اطلاعات ملی، و واحد اطلاعاتی وزارت امور خارجه آمریکا همگی بر این باور هستند.

بر اساس این گزارش کارمندان ناوالنی اعلام کرده بودند که او در زمان مرگش احتمالا در آستانه نوعی تبادل زندانی و آزاد شدن بوده و منابع اطلاعاتی آمریکایی نتیجه‌گیری کردند که پوتین در چنین موقعیتی مرگ ناوالنی را نمی‌خواست.

در این گزارش نوشته شد که با وجود این نتیجه‌گیری، متحدان ناوالنی این ارزیابی را قبول نداشته و هنوز مصر هستند که کرملین در پشت مرگ او است.

پوتین ماه گذشته میلادی مرگ ناوالنی را «غم‌انگیز» خوانده و گفت که او حاضر شده بود این مخالف سرشناس دولتش را در یک عملیات تبادل زندانی به غرب تحویل دهد با این شرط که او دیگر هرگز به روسیه برنگردد. متحدان ناوالنی تایید کردند که مذاکراتی بر سر این عملیات برگزار شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • تظاهرات طرفداران فلسطین در آمریکا را پوتین سازماندهی می کند!
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است