Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز نوشت، استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا، اظهار کرد: واشنگتن نمی‌خواهد در بازارهای جهانی نفت اخلال ایجاد کند و در مواردی خاص معافیت‌هایی را برای کشورهایی که زمان بیشتری برای کاهش واردات نفت خود از ایران لازم دارند بررسی می‌کند.

منوچین که این اظهارات را روز جمعه در جمع خبرنگاران در مسیر سفرش به مکزیک گفته بود، افزود: ما از کشورها می‌خواهیم تا خرید نفت خود (از ایران) را به صفر برسانند اما در مواردی که آنها نمی‌توانند این کار را یک شبه انجام دهند ما استثنائاتی را در نظر خواهیم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت که قرار است با همتایان خود از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در حاشیه نشست وزیران اقتصاد و دارایی گروه ۲۰ در بوینس آیرس دیدار کند و ممکن است موضوع تحریم‌های آمریکا علیه ایران در دیدارهایش در حاشیه این نشست مطرح شود.

وزیر خزانه‌داری آمریکا با بیان اینکه هیچگونه معافیت بیجایی وجود نخواهد داشت، تصریح کرد: ما می‌خواهیم در خصوص بازارهای انرژی بسیار دقیق باشیم تا اطمینان یابیم که کشورها زمان کافی دارند. وزارت امور خارجه توانایی اعمال معافیت پیرامون کاهش‌های قابل توجه در بازارهای جهانی دارد، این همان چیزی است که وزارت خزانه‌داری و امور خارجه انجام خواهند داد.

وی در ادامه گفت: واشنگتن به متحدان خود اعلام کرده است که انتظار دارد تحریم‌ها علیه ایران را اجرا کنند اما اگر وضعیت‌های خاصی وجود داشته باشد ما آماده گوش دادن به آن هستیم.

به گزارش رویترز، این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که در روزهای اخیر مقاماتی از آمریکا و اروپا گفته بودند واشنگتن احتمال در نظر گرفتن هرگونه استثناء و معافیت در خصوص تحریم‌های ایران را رد کرده است.

بورنو لومیر وزیر دارایی فرانسه در این باره گفت که واشنگتن با درخواست پاریس برای معاف کردن شرکت‌های فرانسوی از تحریم‌ها علیه تهران مخالفت کرده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۱۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد که فعالیت‌های دفاعی ایران را هدف قرار داده است.

رویترز همچنین گزارش داد: انگلیس اشخاص و نهادهای مربوط به بخش دفاعی ایران را تحریم می‌کند.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شخص و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

به نظر می‌رسد این تحریم‌های انگلیس و آمریکا نیز مانند تحریم‌های گذشته کشورهای غربی علیه کشورمان به بهانه حمایت از جریان‌های محور مقاومت در منطقه و عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای مختلف و همچنین در راستای حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088709

دیگر خبرها

  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم