Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@09:00:12 GMT

نکاتی برای مراقبت از پوست هنگام مسافرت

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۳۰۴۰

آیا در تعطیلات به ساحل می‌روید و یا به یک کوهپایه‌ی سرد؟ در این مطلب با برخی از باید‌های مراقبت از پوست آشنا خواهید شد. ادامه این مطلب را به نقل از مجله زیبایی بخوانید.

با فرا رسیدن فصل تعطیلات، بسیار از ما برای یک سفر برنامه ریزی می‌کنیم. بخاطر بسپارید که مسافرت معمولا پوست ما را در معرض عوامل مضری قرار خواهد داد، حرارت، خورشید، آب شور و رطوبت مناطقی که دریا دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی باد خشک و سرد، و بی آبی پوست در آب و هوای سرد.

متخصص پوست دکتر آپراتیم گول، می‌گوید حتی اگر برای مدتی کوتاه نیز در معرض این عوامل باشید، باز هم پوست و موی شما تأثیر خواهند پذیرفت. برای اینکه از پوست و موی خود در مسافرت‌ها مراقبت کنید، تنها چند قدم کافی است. مثلاً اینکه از صابون‌ها و شامپو‌های هتل‌ها استفاده نکنید، چرا که به احتمال زیاد حاوی مواد خوشبو کننده و شیمیایی مضری هستند. در این مطلب چند شاه نکته یادتان خواهیم داد که هنگام سفر بخاطر داشته باشید.  
محافظت در برابر خورشید بایدی است

بهترین راه برای محافظت در برابر خورشید این است که در طول داغ‌ترین ساعات روز زیر سقف بمانید و لباس‌های پارچه‌ای آزادی که مناطق حساس پوستتان را می‌پوشانند بپوشید. چه در منطقه‌ای مرتفع و کوهستانی باشید و چه در ساحلی آفتابی، حداقل ضد آفتابی با SPF ۳۵ یا حتی بالاتر را ۲۰ دقیقه قبل از اینکه بیرون بروید استفاده کنید.

دکتر راشمی شتی، متخصص زیبایی می‌گوید: اگر می‌خواهید از پوستتان محافظت کنید حداقل سه بار در روز باید کرم ضد آفتاب بمالید.
از اسپری‌های مخصوص صورت استفاده کنید تا با گرما و دهیدراته شدن پوستتان جلوگیری کنید.

هوای تابستان باعث بی آبی پوست می‌شود. برای اینکه پوستتان را‌تر و تازه کنید، می‌توانید در طول سفر از اسپری‌های مخصوص صورت (face mist) استفاده کنید. سعی کنید از اسپری‌هایی استفاده کنید که حاوی الکل نباشند، این‌ها پوست را خشک‌تر می‌کنند.

دکتر گول می‌گوید: آن‌هایی که حاوی گلاب، گلیسیرین‌های گیاهی، منتول، عنبر سائل، و اسانس‌های خالص هستند بهترین انتخابند. اسپری‌تان را وقتی به ساحل یا به گشت و گذار می‌روید همراه خود داشته باشید. استفاده از این اسپری‌ها باعث خواهد شد تا صورتتان همیشه تازه بوده و از تولید چربی اضافه پیشگیری شود. وقتی در محیط آزاد هستید، استفاده از اسپری صورت مهم است.  
پاکسازی روزانه برای پوست خوب ضروری است

آلودگی می‌تواند لایه‌ای از کثیفی و چربی را بر سطح پوست شما ایجاد کند. دکتر Goel توصیه می‌کند که برای پیشگیری از جوش زدن، مسدود شدن منافذ پوست و بوجود آمدن جوش‌های سر سیاه، پاکسازی و تمیز کردن پوست در هر روز بسیار مهم است.  
پاک کننده

برای بسیاری از انواع پوست، پاک کننده‌های سبک بر مبنای لوسیون و غیر فومی بهترین انتخاب است. فوم و کف، با عوامل شیمیایی ایجاد می‌شوند که منجر به خشکی پوست می‌گردند. برای پوست‌های چرب می‌توانید از پاک کننده‌های ژلی که حاوی مقداری دانه‌های لایه‌بردار هم هستند استفاده کنید.  
تونر

تونر‌ها کمک می‌کنند تا تعادل پوستتان حفظ و چربی پوستتان کنترل شود و پوستتان از هرگونه آلودگی و باکتری تمیز گردد. از تونر‌ها هر روز استفاده کنید. تونری را هم انتخاب کنید که حاوی الکل، و رنگ و رایحه‌های مصنوعی نباشد. اگر پوست خیلی خشکی دارید، از تونر دوری کنید.  
مرطوب کننده

اگر برایتان مقدور است هر سه تا چهار ساعت، پوستتان را هیدراته کنید. یک نرم کننده‌ی سبک و غیر چرب، پوستتان را درخشان نگاه خواهد داشت. انواعی که حاوی روغن‌های طبیعی مانند روغن بادام، هسته‌ی زردالو و جوجوبا هستند، بدون اینکه منافذ پوست را مسدود کنند، پوستتان را مرطوب خواهند کرد.  
از مرطوب کننده‌هایی که خیلی سنگین بوده و حاوی وازلین، روغن‌های معدنی، رنگ‌ها و رایحه‌های مصنوعی هستند دوری کنید. این اجزا می‌توانند پوست را آزرده و منافذ پوست را مسدود کنند، مخصوصا زمانی که در آب و هوای گرم زندگی کنید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه سفر پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!

پاسپورت؛ مدرکی ضروری برای ثبت نام در آزمون آیلتس

شرکت در آزمون آیلتس به‌عنوان معتبرترین تست بین‌المللی زبان شرایط ویژه‌ای دارد. علاقه‌مندان به شرکت در این آزمون باید کاملا با مراحل ثبت نام و مدارک لازم آشنا باشند. نقص مدارک در زمان بارگذاری آن‌ها یا همراه نداشتن برخی سندهای هویتی مانند پاسپورت، امکان شرکت در آزمون آیلتس را از آن‌ها سلب می‌کند. از سوی دیگر همراه داشتن پاسپورت برای آیلتس یک موضوع ضروری است و شرکت‌کنندگان این تست، باید با برخی نکات درباره این سند هویتی را بدانند. بر همین اساس در این مطلب به بررسی نکات و استانداردهای یک پاسپورت معتبر برای شرکت در آزمون آیلتس می‌پردازیم.

در میان تمام مدارک لازم برای آیلتس، پاسپورت اهمیت بیشتری دارد

مدارک فراوانی برای شرکت در آزمون آیلتس مورد نیاز هستند که در میان آن‌ها داشتن پاسپورت یا جایگزین‌های آن اهمیت بیشتری دارد. اعتبار پاسپورت برای آیلتس بسیار مهم است؛ زیرا در زمان اخذ کارنامه نهایی، شماره این سند در آن درج می‌شود. پاسپورت متقاضی شرکت در آیلتس باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. بهتر است قبل از شرکت در آیلتس نسبت به گرفتن پاسپورت اقدام کرده یا اگر اعتبار آن رو به اتمام است، بعد از تمدید اعتبار در این آزمون شرکت کنید.

سایر مدارک لازم برای شرکت در آزمون آیلتس نیز عبارت‌اند از:

فرم تکمیل‌شده ثبت نام آزمون آیلتس ((IELTS Aplication Form

اسکن رنگی از برگ اول و دم پاسپورت متقاضی

اسکن رنگی از کارت ملی داوطلب (اگر کارت ملی او هوشمند نیست، می‌تواند از اسکن شناسنامه یا گواهینامه هوشمند استفاده کند)

اسکن عکس پرسنلی

دقت کنید که پاسپورت یا مدارک جایگزین آن حتما باید در روز آزمون همراهتان باشند. با توجه به شرایط موجود برای شرکت در آزمون آیلتس، درصورتی‌که سن شما کم‌تر از 18 سال است، باید علاوه بر ارائه پاسپورت در زمان ثبت نام، فرم‌های consent form for minors و consent formرا نیز پر کنید.

مدارک جایگزین‌ پاسپورت‌ آقایان برای شرکت در آزمون آیلتس‌ آکادمیک

خانم‌ها برای شرکت در آیلتس مشکلی برای دریافت پاسپورت ندارند و حتما ارائه پاسپورت برای آیلتس از طرف آن‌ها ضروری است. در مقابل بسیاری از داوطلبان آقا برای شرکت در آزمون آیلتس، به دلایل مختلف مانند دانشجو بودن، نداشتن کارت پایان خدمت یا دلایل دیگری پاسپورت ندارند. این افراد می‌توانند فقط برای اخذ مدرک آیلتس آکادمیک از برخی مدارک جایگزین به‌جای پاسپورت استفاده کنند. توجه داشته باشید که آقایان برای ثبت نام در آزمون آیلتس جنرال حتما باید پاسپورت داشته باشند و هیچ مدرک جایگزینی پذیرفته نیست.

مدارک زیر را می‌توان به‌جای پاسپورت‌ در زمان ثبت نام آیلتس‌ آکادمیک ارائه کرد:

تاییدیه اشتغال به تحصیل

نامه فراغت از تحصیل

گواهی سازمان نظام وظیفه (پلیس 10+)

نکات مهم در زمان اسکن پاسپورت برای ثبت نام در آیلتس

در زمان اسکن پاسپورت در سایت باید نکات مهمی را مد نظر قرار داد. مرکز آیلتس استرالیا (IDP) و بریتیش کانسیل به‌عنوان طراحان این آزمون، سخت‌گیری بالایی را برای وضوح و کیفیت مدارک اسکن شده اعمال می‌کنند. به همین دلیل در صورت عدم کیفیت مناسب برای اسکن پاسپورت، احتمال رد شدن درخواست یا حتی لغو شدن آزمون برای شما وجود دارد.

توجه به نکات زیر به شما در اسکن پاسپورت برای آیلتس کمک می‌کند:

فایل پاسپورت ارسالی باید در فرمت JPG باشد. سایر فرمت‌های ذخیره عکس مانند PNG یا GIF پذیرفته نمی‌شوند

فایل ارسالی باید کاملا واضح و خوانا باشد و بتوان تمام نوشته‌ها و شماره‌های درج‌شده در آن‌ها را بدون دردسر خواند

منظور از اسکن صفحه اول و دوم همان برگ اول پاسپورت است

نیازی به امضای صفحه دوم پاسپورت ندارید؛ اما برای اطمینان این کار را انجام دهید. این امضا به هیچ تاییدیه خارجی نیاز ندارد

توجه به تاریخ اعتبار پاسپورت بسیار مهم است. مرکز IDP پاسپورت‌های فاقد اعتبار را نمی‌پذیرد

در زمان ثبت نام آیلتس به کامل بودن مدارک توجه کنید

توجه به کامل بودن مدارک و بارگذاری باکیفیت و دقیق آن‌ها در سایت مربوطه، فرایند مهمی است که در صورت وجود کوچک‌ترین نقصی می‌تواند مانع از حضور شما در آزمون آیلتس شود. بنابراین پیش از اقدام برای ثبت نام در این آزمون، ابتدا تمام تاریخ‌های مدارک لازم مانند پاسپورت و کارت ملی را چک کرده و در زمان خواسته‌شده آن‌ها را در سایت بارگذاری کنید. همچنین اسکن پاسپورت ارسالی حتما باید گذرنامه خودتان باشد تا در زمان اخذ کد آن در کارنامه مشکلی برای شما به وجود نیاید.

حال که اطلاعات کافی برای شرکت در آزمون دارید باید بفکر تقویت مهارت های خود بپردازید. برای این کار بهتر است به یک مرکز آموزش آیلتس معتبر و با کیفیت مراجعه کنید. مراکز زیادی در حال آموزش و برگزاری دوره های آیلتس هستند اما ما بعنوان مرکز آیلتس آفاق لیستی از بهترین آموزشگاه های آیلتس را برای شما معرفی کردیم تا تصمیم گیری در این باره برای شما ساده تر باشد.

سوالات متداول آیا برای‌ شرکت در آزمون آیلتس‌ پاسپورت‌ نیاز است؟

بله. داشتن پاسپورت معتبر در زمان ثبت نام و همراه داشتن آن در روز آزمون برای درج کد در کارنامه الزامی است.

من هنوز سربازی نرفته‌ام، چطور می‌توانم بدون پاسپورت‌ در آزمون آ‌یلتس ‌شرکت کنم؟

نامه اشتغال به تحصیل، مدرک فراغت از تحصیل یا نامه پلیس 10+ مدارک جایگزین برای شما در این زمینه به‌شمار می‌روند.

آیا می‌توانم از مدارک جایگزین پاسپورت ‌برای‌ شرکت در آزمون جنرال آیلتس‌ استفاده کنم؟

خیر. مدارک جایگزین پاسپورت‌ فقط در آزمون آکادمیک کاربرد دارند.

دیگر خبرها

  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • موتور برق ویژه مسافرت و کمپینگ | باغ ویلا
  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟