Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24؛ دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا در هلسینکی به دلیل گفت و گوی مستقیم سران دو کشور رویدادی مهم بود اما دستاوردی ضعیف داشت.
سران دو کشور روسیه و آمریکا پس از دیدار و گفت و گو در یک نشست خبری مشترک شرکت کردند. مجری از برونو دارو کارشناس مسایل بین المللی پرسید سران دو کشور آمریکا و روسیه گفت و گو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفت و گوها تا هم اکنون برای مشخص کردن نقاط و نکات مورد اختلاف صورت گرفته است. این طور نیست؟
برونو دارو پاسخ داد به هر ترتیب باید خاطر نشان کرد در دو یا سه مساله پیشرفت هایی حاصل شده است. در کل باید خاطر نشان کرد این که سران دو کشور با یکدیگر گفت و کرده اند، اتفاق مهمی است. اما باید توجه داشت که این دیدار بیشتر به نفع ولادیمیر پوتین تمام شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود تصوير

اين کارشناس فرانسوي افزود در هشت سال گذشته دیداری بین سران آمریکا و روسیه صورت نگرفته بود. البته روسای جمهوری آمریکا و روسیه در حاشیه گردهمایی ها و اجلاس ها گفت و گوها و دیدارهایی داشته اند. سران دو کشور هر دو تاکید کردند که روابط دوجانبه بین آمریکا و روسیه در وضع خوبی قرار ندارد. آن ها درباره برداشته شدن اولین گام برای بهبود روابط سخن به میان آوردند. به هر حال با وجود این تعهدات کلی، پیشرفت بسیار کمی در این اجلاس حاصل شده است. باید به دو نکته مهم به عنوان دستاوردهای این اجلاس اشاره کرد تقویت همکاری ها برای مبارزه با تروریسم به ویژه افزایش همکاری ها بین سرویس های امنیتی دو کشور و پرداختن به بحران سوریه. دو کشور به همکاری های بشردوستانه به ویژه کمک به آوارگان سوری در لبنان و اردن برای بازگشت به کشورشان متعهد شدند.

همکاری بشردوستانه بین دو کشور اتفاق خوبی است. به هر ترتیب از نظر سیاسی توپ در زمین روسیه قرار دارد. چرا که می دانیم روسیه از سال دو هزار و پانزده در کنار دمشق قرار گرفته و بسیار فعال بوده است. البته باید خاطر نشان کرد که دونالد ترامپ در این کنفرانس خبری از قصد خود برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه سخنی به میان نیاورد. ترامپ چند ماه پیش از قصد خود برای خروج نظامیان آمریکایی صحبت کرده بود. ستاد مشترک آمریکا و وزیر دفاع وی تلاش کردند ترامپ را به حفظ نظامیان آمریکایی در سوریه متقاعد کنند. اما ترامپ نمی خواهد نظامیان آمریکایی را در سوریه نگاه دارد. مسئله دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و شانزده آمریکا نیز مسئله دیگری بود که امکان مطرح نکردن آن در این نشست خبری وجود نداشت. از نظر دونالد ترامپ جای هیچ نگرانی نیست. هیچ رویارویی بین آمریکا و روسیه وجود ندارد. ولادیمیر پوتین نیز به راحتی و آشکارا خاطر نشان کرد وی خواهان پیروزی دونالد ترامپ بوده است. چرا که ترامپ گفته بود برای عادی سازی روابط با روسیه تلاش خواهد کرد. از این رو وی خواهان پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری بوده است.
پوتین اتهامات مطرح شده علیه روسیه را هذیان گویی توصیف کرد و پیشنهاد همکاری های قضایی در رابطه با بازداشت دوازده مامور اطلاعاتی روس در جمعه گذشته را مطرح کرد. این ماموران روس به ربودن اطلاعات رایانه های حزب دمکرات متهم هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: روسيه آمريکا هلسينکي دستاورد سوريه ماموران اطلاعاتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۳۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین