Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا -استاندار کردستان گفت: همه مسئولان مرتبط بايد نظارت داشته باشند تا اجازه سودجويي به دلالان خريدار گندم داده نشود.

به گزارش خبرنگار ايرنا بهمن مرادنيا روز دوشنبه در کارگروه تنظيم بازار استان کردستان اظهار داشت: گندم بايد به موقع از کشاورزان تحويل گرفته و در زمان مناسب هم پول آن پرداخت شود تا فرصت براي دلالان فراهم نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: نظم در خريد و پرداخت هزينه هاي گندم در اين 2 ماه تنها کاري است که مي توانيم براي کشاورزان انجام دهيم.
مرادنيا با اشاره به مشکل حمل و نقل در استان تاکيد کرد: مشکل حمل و نقل گندم هم در زودترين زمان ممکن حل شود.
وي افزود: مشکل حمل و نقل بر صادرات سيمان استان به اقليم کردستان عراق هم تاثير منفي گذاشته است و قرار صدور روزانه هزار تُن سيمان با وقفه مواجه شده است.
وي اضافه کرد: اگر اين مشکل حل نشود خريداران عراقي مشترياني از استان هاي ديگر و حتي از کشوري ديگر پيدا مي کنند.
استاندار کردستان با اشاره به اينکه هيچ مشکلي در ذخيره سازي کالاهاي استراتژيک در کشور وجود ندارد، اظهار داشت: به زودي اين کالاها در استان هاي مختلف از جمله کردستان توزيع مي شود و سبب متعادل تر شدن قيمت ها خواهد شد.
**افزايش قيمت غيرمتعارف کنترل مي شود
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار کردستان هم گفت: کارگروهي به رياست سازمان صنعت، معدن و تجارت تشکيل مي شود تا به بررسي قيمت 35 کالاي اساسي بپردازد.
حسين فيروزي افزود: قيمت ها به صورت مرتب آناليز شده و با افزايش قيمت غيرمتعارف اول به صورت ارشادي و سپس تعزيراتي برخورد مي شود.
وي اظهار داشت: روغن جامد با 27 درصد و روغن مايع با 13.6 درصد افزايش قيمت از جمله کالاهايي است که با افزايش قيمت غيرمتعارف روبرو شده اند.
وي گفت: ذخيره هاي استراتژيک طي 2 هفته اجرا مي شود و اين کالاها بيش از ميزان سال گذشته ذخيره خواهند شد.
**کنترل دستوري قيمت مرغ کارساز نيست
رئيس جهاد کشاورزي استان کردستان هم گفت: قيمت مرغ در کشور تابعي از عرضه و تقاضا است و کنترل دستوري قيمت آن قانوني و کارساز نيست.
خالد جعفري با اشاره به اينکه متوسط قميت مرغ براي مصرف کننده در استان در مقايسه با کشور کمتر است، اظهار داشت: 42 درصد ميزان جوجه ريزي در استان مصرف شده و مابقي به استان هاي ديگر صادر شده است که اين نشان مي دهد قيمت مرغ در کردستان از ديگر استان ها پايين تر است.
وي با اشاره به پيشنهاد خود براي کنترل قيمت مرغ اضافه کرد: در زماني که قيمت مرغ پايين مي آيد مي توانيم از توليدکنندگان خريد کنيم و در زماني که قيمت بالا مي رود به عرضه مرغ در بازار بپردازيم.
مدير توليدات دامي سازمان جهادکشاورزي کردستان هم گفت: هر ماه در استان کردستان 6 هزار و 700 تُن مرغ توليد و سه هزار و 500 تُن مصرف مي شود.
فرزاد معاوني با بيان ايکه در سال گذشته سه ميليون و هزار جوجه ريزي انجام شد، اضافه کرد: سال گذشته 52 درصد مرغ توليدي استان در داخل و 48 درصد آن در خارج از استان کردستان مصرف شده است.
وي با اشاره به اينکه تاکنون 2 ميليون و 400 هزار جوجه ريزي داشته ايم، اظهار داشت: قيمت کنجاله سويا و ذرت افزايش يافته که اين بر افزايش قيمت مرغ هم تاثير گذشته است.
** 122 هزار تن گندم خريداري شد
مديرکل غله و خدمات بازرگاني کردستان گفت: تاکنون 122 هزار تُن گندم خريداري شده که تقريبا به صورت روزانه 20 هزار تُن بوده است.
جمال صالحي افزود: نوسانات برق موجب از کار افتادن باسکول و مشکلات اينترنت هم موجب عدم فعاليت مراکز خريد گندم مي شود.
وي بيان اينکه 17 تير اولين پرداختي به کشاورزان صورت گرفته است، اظهار داشت: به محض تحويل بار 50 درصد از پول خريد گندم پرداخت مي شود.
وي با اشاره به پرداخت نيمي از مطالبات در تاريخ 23 تير، اضافه کرد: در 22 تير هم پول کلزاي خريداري شده از کشاورزان پرداخت شده است.
صالحي با بيان اينکه عده اي دلال به فکر سودجويي هستند افزود: اين افراد با فريب کشاورزان حتي از قيمت 13 هزار و 300 ريال قيمت مصوبي که دولت خريداري مي کند، گندم را ارزانتر مي خرند.
معاون بازرگاني و تجارت خارجي سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم گفت: بر اساس دستورات وزارتخانه 35 کالاي اساسي به صورت مرتب نظارت مي شود.
محمد بختيار خليقي با اشاره به نوسانات قيمت اين کالاها در 2 ماهه گذشته اظهار داشت: قيمت گوشت برزيلي 300 هزار ريال است که نسبت به 2 ماه گذشته 3.4 درصد افزايش داشته است.
وي افزود: گوشت گوساله 450 هزار ريال 4.6 درصد افزايش داشته و گوشت گوسفندي 550 هزار ريال است که هيچ افزايشي در اين مدت نداشته است.
وي با بيان اينکه ماهي قزل آلا 147 هزار و 500 ريال است و هيچ افزايش قيمتي نداشته اضافه کرد: تخم مرغ 75 هزار ريال 7.1 درصد، مرغ کشتار روز 85 هزار و 50 ريال 10.8 درصد، چاي 600 هزار ريال 20 درصد و برنج ايراني 137 هزار و 500 ريال 1.8 درصد طي 2 ماه افزايش قيمت داشته است.
به گزارش ايرنا، امسال قيمت خريد تضميني هر کيلو گندم 13 هزار و 520 ، جو 10‌هزار و 300 و کلزا هم 28 هزار ريال تعيين شده است.
امسال 558 هزار هکتار از اراضي کردستان زير کشت گندم، 27 هزار و 200 هکتار زير کشت جو و يک هزار و 810 هکتار نيز زير کشت کلزا رفته است.
توليد سالانه محصولات کشاورزي کردستان نزديک به دو ميليون تن است که بيش از يک ميليون و 600 هزار تن آن شامل انواع محصولات زراعي و بقيه باغي است.
درآمد ناخالص بخش کشاورزي استان در سال 96 بيش از 41 هزار و 54 ميليارد ريال برآورد شده که شامل 16 هزار و 9 ميليارد ريال آن در بخش زراعت ، هشت هزار و 855 ميليارد ريال آن درزمينه باغباني و 16 هزار و 190 ميليارد ريال آن در زمينه دام و طيور و آبزيان بوده است.
استان کردستان با داشتن بيش از يک ميليون و 200 هزار هکتار اراضي که 120 هزار هکتار آن به صورت کشت آبي است از مناطق مستعد کشورمان براي توليد انواع محصولات کشاورزي است.
اين پتانسيل ها باعث شده که کشاورزي کردستان حدود 30 درصد از اشتغال و 27 درصد از ارزش افزوده استان را به خود اختصاص دهد.
6108/ 3020
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت:از این میزان ۸۳ میلیارد ریال برای بهره برداری از ۳۵ طرح احیا و مرمت قنوات، ۹ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال به منظور اجرای طرح‌های انتقال آب با لوله در منطقه عمرانی و «مارکوهک» با حجم چهار هزار و ۴۵۳ متر و ۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال برای احداث ۲ کانال بتنی در روستا‌های «قوِژد و بیمرغ» با حجم عملیات ۸۰۰ متر تخصیص پیدا کرد.

اسماعیل قربانی افزود:  افزون بر سه میلیارد ریال اعتبار برای احداث سامانه آبگیر باران و کاشت نهال سماق در زمین‌های کشاورزی شیبدار با مساحت ۱۲ و نیم هکتار در شهرستان گناباد از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون تخصیص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: طرح افزایش تولید جو آبی و تولید گندم با محوریت ارقام جدید و توسعه مکانیزاسیون این محصولات در سطح سه هزار و ۵۳۵ هکتار، اجرای طرح افزایش تولید حبوبات و علوفه نظیر سورگم (ذرت خوشه ای)، چغندر علوفه‌ای و ارزن دیگر اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی گناباد از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بوده است.

وی پیگیری و جذب سه هزار تن کود یارانه‌ای شامل کود اوره، فسفاته، پتاسه، اجرای طرح کشف حفاظتی در سطح ۶۴۰ هکتار اراضی زیر کشت گندم و جو، توزیع در مجموع ۱۵۸ تن بذر اصلاح شده جو، گندم، پنبه و سورگوم بین کشاورزان و توزیع و ترویج ۱۵ تن بذر تریتیکاله به عنوان یک منبع تغذیه دام با عملکرد و سازگاری مناسب را از دیگر اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی گناباد در این مدت برشمرد.

قربانی گفت: با هدف افزایش عملکرد تولید، طرح توسعه مزارع آرمانی زعفران، باغ‌های گل محمدی، گیاهان دارویی، باغات کم آب طلب و در اراضی شیب دار، گلخانه‌های آلوئه ورا و سبزی و صیفی جات در مجموع در سطح ۴۵۰ هکتار زمین‌های زیر کشت گناباد در سال ۱۴۰۲ اجرا شد.

وی گفت: ۱۰۵ هکتار از باغ‌های پسته گناباد در سال گذشته مشمول طرح اصلاح و هرس و باردهی قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • خریداران مسکن این هشدار را جدی بگیرند؛ این‌جا قیمت مسکن کاذب است
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • قیمت ریال عربستان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • خریدار جدید پرسپولیس دست به جیب شد!
  • خریدار پرسپولیس پول را واریز کرد