Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بازیگر سینما و تلویزیون گفت: با وجود این که در سینما برخی آثار از تنوع ژانر برخوردار هستند اما بسیار شاهد تکرار سوژه‌ها هستیم. کپی‌برداری منحصر به نویسندگان نیست بلکه بازیگران نیز در این چرخه وارد شده اند به طوری که با انتخاب نقش‌هایی چون نقش های موفق قبلی خود و تکرار مکررات خود را روی پرده نگاه می دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افسانه ناصری بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره وضعیت امروز فیلمسازی گفت: فیلمسازی در حال حاضر منحصر به آثار و موضوعاتی با محوریت دختران و پسران جوان شده است.

وی در همین راستا افزود: خالقان فیلم‌هایی با موضوع عاشقانه معمولا از آثاری که در جذب مخاطب موفق عمل کرده است کپی برداری می‌کنند. به عبارتی داستان‌ها در سینمای ایران شبیه به هم شده‌اند و نویسندگان وقتی در اثری یک بار به موفقیت می‌رسند مجددا به سراغ همان سوژه می‌روند.


بازیگر "سارق روح" درباره وجود کپی و تکرار در موضوع فیلم‌های سینمایی اظهار کرد: با وجود این که در سینما برخی آثار از تنوع ژانر برخوردار هستند اما بسیار شاهد تکرار سوژه‌ها هستیم. کپی‌برداری منحصر به نویسندگان نیست بلکه بازیگران نیز در این چرخه وارد شده اند به طوری که با انتخاب نقش‌هایی چون نقش های موفق قبلی خود و تکرار مکررات خود را روی پرده نگاه می دارند.

وی درباره آخرین فعالیت‌های هنری خود بیان کرد: برای بازی در سریال "حکایت کمال" چند ماه است قرارداد بسته‌ام که یک هفته پیش به من خبر دادند تا ۱۵ روز دیگر فیلمبرداری آن آغاز می‌شود.

این بازیگر ادامه داد: همچنین برای بازی در یک مینی سریال ۷ قسمتی به کارگردانی مجتبی چراغعلی قرارداد بسته‌ام که از یک هفته دیگر تولید آن آغاز خواهد شد.


ناصری
خاطرنشان کرد: مینی سریال مجتبی چراغعلی در حال حاضر آخرین مراحل بازنویسی را می‌گذراند و من در آن نقش زنی پولدار را بازی می‌کنم. قصه این اثر درباره دو خانواده پولدار است که فرزندانشان می‌خواهند با هم ازدواج کنند.

انتهای پیام/  

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حکایت کمال بازیگران تکرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، فیلم‌های سینمایی با محوریت کار و کارگر که در طبقه‌بندی ژانر اجتماعی قرار می‌گیرد، همواره با اقبال مخاطب مواجه بوده‌ است، فیلم‌هایی که افزون‌بر تصویر کردن دغدغه و روزگار پر محنت این قشر تلاش‌گر، در دل قاب‌های سخنگوی خود روایتگر آسیب‌های اجتماعی نیز بوده‌اند.

گرچه سینمای کارگری در ایران به‌دنبال سینمای نئورئالیسم ایتالیا پیش از وقوع انقلاب اسلامی کلید خورد، اما دیری نپایید که با گذشت سال‌های نه چندان طولانی از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سینمای کارگری رنگ بیشتری به خود گرفت؛ سینمایی که گذشته از سهراب شهیدثالث و کامران شیردل تا پیش از نیمه دوم دهه ۵۰، خسرو سینایی، عباس کیارستمی، رخشان بنی‌اعتماد، کیانوش عیاری، ابوالفضل جلیلی، اصغر فرهادی و سعید روستایی را در دایره مهم‌ترین فیلمسازان خود از بعد از وقوع انقلاب می‌بیند.

در کنار فیلم‌هایی چون «نگهبان شب» و «جنگ جهانی سوم» از رضا میرکریمی و هومن سیدی که مهم‌ترین نماینده‌های آثار کارگری اخیر سینمای ایران شمرده می‌شوند، از «به‌آهستگی» مازیار میری، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» وحید جلیلوند، «خداحافظی طولانی» فرزاد موتمن، «شیفت شب» نیکی کریمی، «پنج ستاره» مهشید افشارزاده و «ساعت ۵ عصر» مهران مدیری می‌توان از دیگر آثار عرصه یادشده یاد کرد.

همچنین مجید مجیدی با «آواز گنجشک‌ها»، علی رفیعی با «آقا یوسف»، بهرام توکلی با «اینجا بدون من»،جمشید محمودی با «چند متر مکعب عشق»، احمدرضا معتمدی به‌ واسطه «آلزایمر» و منوچهر هادی به‌واسطه «کارگر ساده نیازمندیم»، از جمله دیگر کارگردانانی هستند که با ساخت فیلم‌های یادشده در تولید آثار سینمای کارگری دستی بر آتش داشته‌اند.

البته پیداست که در برخی از آن‌ها نظیر «جدایی نادر از سیمین»، نقش کار و کارگر، محوری و موضوع اصلی نیست اما به نوبه خود بر آن بودند تا ادای دینی به این صنف آسیب‌پذیر جامعه داشته باشند.

به هر روی سینمای ایران به ‌واسطه دغدغه و ذوق سینماگرانش همواره بر آن بوده تا در کنار سایر متعلقات آثار اجتماعی، موضوعات کار و کارگری را نیز به کانونی از تصاویر قصه‌گو بدل کند. که در این زمینه گامهای خوبی نیز برداشته است.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229134 برچسب‌ها کارگران اخبار سینما

دیگر خبرها

  • امیر جدیدی از «قهرمان» تا «منصور»
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • (ویدیو) فیلم رقص آذری حامد آهنگی و بازیگر سرشناس ! / همه به وجد آمدند
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت + عکس
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت/ عکس
  • سینما به روایت «آپاراتچی»
  • از تخته‌ سیاه به پرده نقره‌ای؛ بازیگرانی که معلم بودند
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران؛ صدیقه سامی نژاد که بود؟ (+عکس)