Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدویت، این آرمان بزرگِ اسلامی شیعی که در دیگر ادیان و مکاتب هم با عناوین و تعابیر مختلف وجود دارد و روح امید را در جان بشریت زنده نگاه می دارد، ازجمله مفاهیمی است که باید در مناسبت هایی همچون دهه کرامت بیش از پیش مورد توجه و پرداخت قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان، مناسبت های مذهبی و ایامی که به دلیل تقارن زمانی با آنها عناوینی چون «دهه کرامت»، «دهه ولایت» و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نام می گیرد در کنار حفظ شعائر اسلامی مذهبی و گرامیداشت آیین ها، باید فرصت ساز آینده ما باشد به عبارت بهتر، مناسبت ها و نگاه به گذشته و آنچه در آن رخ داده، سکویی است برای پرش ما به آینده روشن و مدنظر و مرضی خدا، پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام.

در این میان مهدویت، این آرمان بزرگِ اسلامی شیعی که در دیگر ادیان و مکاتب هم با عناوین و تعابیر مختلف وجود دارد و روح امید را در جان بشریت زنده نگاه می دارد، ازجمله مقاصدی است که باید بیشتر در این مناسبت ها در پرداخت به آن و تعمیق و گستردگی اش تلاش شود.

و ... ازجمله بهترین مناسبت ها دهه کرامت است ... حدفاصل میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) که می توان از فضای مطلوب آن برای وصل شدن به دولت کریمه حضرت صاحب الزمان(عج) بهره برد.

 

 

 

 

استفاده از مناسبت های مذهبی از وظایف منتظران است

 

حجت‌الاسلام حسن ملایی، مدیر گروه اخلاق مرکز تخصصی مهدویت در این باره، اظهار کرد: یکی از بزرگترین مسئولیت‌هایی که ما به عنوان محبان و دوستداران امام زمان علیه السلام برعهده داریم این است که بتوانیم از تمام فرصت هایی که در اختیار ما قرار می گیرد به نحو احسن استفاده کنیم. بخشی از این فرصت ها مربوط به مراسمات، اعیاد و مناسبت هایی با موضوعات مذهبی است. در همین راستا در سال های اخیر شاهد بزرگداشت ایام دهه کرامت هستیم که این پیشنهاد از آغاز سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، کریمه اهل بیت تا یازدهم ذی القعده روز میلاد مسعود امام رضا علیه السلام شامل می شود.

 

حجت الاسلام ملایی تصریح کرد: اگر بخواهیم از دهه کرامت برای زمینه سازی حکومت مهدوی استفاده کنیم یکی از بهترین موقعیت ها استفاده از سخنان مهدوی و گهربار حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام است. با نهایت تاسف با وجود اینکه ما در کشوری زندگی می کنیم که زیر سایه امام رضا علیه السلام هستیم اما تعداد کمی از ما با کلمات و سخنان راهبردی ایشان در زمینه های مختلف زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی آشنا هستیم.

 

 

 

 

وی اضافه کرد: ما به هر دلیلی بیشتر ارادت صرف به حضرت حجت(عج) داریم تا اینکه بخواهیم سخنان ایشان را که برای ما فرموده اند به کار ببندیم در حالی که آنها همچون حکیمان حاذقی هستند که این سخنان را برای داشتن زندگی ای زیبا و شیرین برای ما فرموده اند اما ما آنها را فراموش می کنیم و تاسف بارتر آنکه از سخنان و کلمات مهدوی امام رضا علیه السلام  تقریبا هیچ اطلاعی نداریم.

 

مدیر گروه اخلاق مرکز تخصصی مهدویت بیان کرد: به نظر می رسد چون این دهه به حضرت رضا علیه السلام گره خورده اگر متولیان فرهنگی بتوانند تعابیر مهدوی ایشان را به خوبی و شایستگی در حوزه مباحث مهدوی و در این ایام منتشر کنند بخشی از زمینه‌سازی فکری و فرهنگی ظهور را به انجام رسانده ایم.

 

وی تاکید کرد: با نگاهی به احادیث مهدوی امام رضا علیه السلام درمی یابیم که مباحث مهدوی با همان کیفیت و وسعتی که هست در سخنان حضرت رضا علیه السلام به چشم می خورد و قابل استفاده است و همه نهادهایی که فعالیت های فرهنگی دارند می توانند یک بخش از فعالیت های خود را در دهه کرامت به ترویج، تبیین و تبلیغ این مباحث اختصاص دهند.

 

بهترین کار در مناسبت ها سخن گفتن از امام حی و حاضر است

 

علاوه بر این، حجت الاسلام ابوالفضل اسماعیلی، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت نیز درباره استفاده از فضای آماده و مستعد دهه کرامت برای ترویج مهدویت و نزدیک شدن به ظهور، بیان کرد: بهترین کار در ایام الله و روزهای عید و شادی اهل بیت علیهم السلام بخصوص در ایام ولادت حضرات معصومین(ع) آن است که از امام حیّ و حاضر سخن بگوییم. امامی که در زمان ما و با ما زندگی می کنند و این توفیق نصیب ما شده است که شیعیان زمان ایشان باشیم.

 

وی در ادامه تاکید کرد: به بهانه ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و حضرت شمس الشموس امام رئوف حضرت امام رضا السلام، که ایام ولادت کریمان و «دهه کرامت» و همه جا سخن از کرامت و کریمه اهل بیت(ع) است، ما نیز از کریم بودن خاندان عصمت و طهارت(ع) سخن بگوییم و تبیین کنیم این که می گوییم امام عصر علیه السلام کریم هستند، به چه معناست؟

 

کارشناس مهدوی با بیان اینکه امام مهدی علیه السلام نیز مانند اجداد و پدران طاهرین شان «کریم» هستند، ابراز کرد: وقتی حضرت(عج) در عصر ظهور قدرت یابند آن روز است که دست عفو و رحمت ایشان بر سر بشریت کشیده خواهد شد و البته برای دشمنان اینگونه نیست. ممکن است این سوال به ذهن متبادر شود که آیا کرامت حضرت(عج) فقط در عصر ظهور بروز پیدا می کند و مختص آن زمان است؟ آیا اکنون که ما در دوران غیبت هستیم کرامت حضرت(عج) شامل حال ما نمی شود؟

 

 

 

ندیدن به معنای عدم بهره مندی از آفتاب نیست

 

وی خاطرنشان کرد: چون غیبت امام عجل الله تعالی فرجه به معنای ندیدن نیست به معنای نشناختن است. یعنی ما حضرت(عج) را می بینیم اما نمی شناسیم. بنابراین، افراد بسیاری هستند که ممکن است این کرامت شامل حال شان بشود و حضرت(عج) با آنها کریمانه برخورد کنند اما آنها حضرت(عج) را نمی شناسند لذا از ایشان به عنوان «یک فرد کریم» یاد می کنند و نام می برند. اما بحث رحمت و محبت حضرت حجت(عج) امروز شامل حال همه حتی حیوانات نیز می شود.    

 

فرصت سازی های رسانه ای برای اتصال به دولت کریمه

 

بنابر آنچه از سخن کارشناسان برمی آید دهه کرامت فرصتی است بهینه که منتظران را به کرامت مهدوی باورمندتر و امیدوارتر سازد به شرط آنکه مختصات و ملزومات آن را بدانیم و به کار بگیریم.

در این میان رسانه ها به ویژه نوع مجازی شان هم بی تردید می توانند نقشی بی بدیل در این باره ایفا کنند و با پرداخت به مهدویت از ابعاد مختلف و حساس کردن ذهن افراد و جامعه نسبت به این آموزه اصیل و آینده ساز، آنهم در ایامی مثل دهه کرامت که ذهن ها و قلب ها بیشتر آماده گره خوردن با مهدویت است فرصت اتصال این دهه به دولت کریمه را فراهم کنند.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت مجلس جشن های دهه کرامت شورای نگهبان شیراز ترامپ اردبیل روز دختر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور دولت کریمه مهدوی مهدویت دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۲۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت امام جعفر صادق (ع) ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تسلیت

ارسال متن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) به وسیله اس ام اس، پیامک، مسیج، عکس، شعر، استوری، جملات کوتاه و متن در میان شیعیان متداول است.

به گزارش ایمنا، ششمین پیشوا و امام شیعیان امام جعفر صادق (ع) فرزند امام محمد باقر (ع) هستند که در ۲۵ شوال ۱۴۸ هجری به دستور منصور دوانیقی بر اثر مسمومیت به شهادت رسیدند. امام صادق (ع) در دوران بنی‌امیه و بنی عباس امامت شیعیان را بر عهده داشتند و و توانستند مذهب تشیع را توسعه داده و مذهب جعفری را پایه گذاری کنند.

تاریخ دقیق شهادت امام جعفر صادق (ع) تاریخ دقیق شهادت امام جعفر صادق (ع) در تقویم شمسی برابر با شنبه ۱۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳‌ است. تاریخ دقیق شهادت امام جعفر صادق (ع) در تقویم قمری برابر با ۲۵ شوال سال ۱۴۴۵ است. تاریخ دقیق شهادت امام جعفر صادق (ع) در تقویم میلادی برابر با ۴ می سال ۲۰۲۴ است.

دین از تو پدیدار شده حضرت صادق (ع)

شیعه ز تو بیدار شده حضرت صادق (ع)

از مکتب تو جن و ملک علم گرفتند

انسان ز تو دیندار شده حضرت صادق (ع)

شهادت امام صادق (ع) تسلیت و تعزیت باد

ما بی وجود لطف تو مذهب نداشتیم

در دین و علم این همه منصب نداشتیم

نورت اگر نبود به جز شب نداشتیم

ذکر حسین جان به روی لب نداشتیم

شهادت امام صادق علیه‌السلام تسلیت باد

در عزای صادق آل رسول

تسلیت بادا به زهرای بتول

شهر یثرب کربلاست

فاطمه صاحب‌عزاست

حجت خلاق سرمد کشته شد

صادق آل محمد کشته شد

شهادت امام صادق (ع) تسلیت باد

مردم سیه بر تن کنید / شال عزا گردن کنید

قرآن ناطق شد شهید / امام صادق شد شهید

ای وای ازین درد و بلا / هر دل به غم شد مبتلا

شهادت امام صادق (ع) تسلیت باد

در عزای صادق آل رسول

تسلیت بادا به زهرای بتول

شهر یثرب کربلاست

فاطمه صاحب‌عزاست

حجت خلاق سرمد کشته شد

صادق آل محمد کشته شد

شهادت امام صادق (ع) تسلیت باد

دلم هوای بقیع دارد و غم صادق

عزا گرفته دل من ز ماتم صادق

دوباره بیرق مشکی به دست دل گیرم

زنم به سینه که آمد محرم صادق

سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام را خدمت امام زمان (عج) و شما تسلیت عرض می‌نمائیم

شهادت امام صادق (ع)

مرد آسمانی مدینه، چشمه جود و سخاوت، کوه حلم و بردباری،

تجسم اخلاص و صبر و دریای عمیق علوم لدنی بر پیروان آن حضرت تسلیت باد!

«مدینه» همچنان مظلوم است و … «بقیع» مظلوم تر!

رنج نامه نانوشته شیعه، بر خاک و سنگ مزار صادق آل پیامبر

گویاتر از هر زمان به شِکْوه و شهادت ایستاده است.

شهادت امام صادق علیه السلام تسلیت باد

عالم ز آه تیره‌تر از صبح محشر است

خون جگر به دیده آل پیمبر است

شهر مدینه گشته عزا خانه وجود

رخت سیاه بر تن زهرا و حیدر است

شهادت امام صادق علیه السلام تسلیت باد

سلام من به بقیع و به تربت صادق

سلام من به مدینه به غربت صادق

سلام من به مدینه به آستان بقیع

سلام من به بقیع و کبوتران بقیع

سلام من به مزار معطّر صادق

که مثل ماه درخشد به آسمان بقیع

شهادت امام صادق علیه السلام تسلیت باد

مُلک و مَلَک به ناله و افغان و اشک و آه

چون داغدار، حضرت موسی بن جعفرست

خون می‌رود ز فرط غم از چشم شیعیان

زیرا که قلب عالم امکان مکدَّرست

شهادت امام صادق علیه السلام تسلیت باد

ای ششمین ستاره تابناک امامت و ولایت، صادق آل محمد (ص) نامت را با افتخار به دل‌های غریبمان می‌سپاریم تا یادت آرام بخش سینه‌های بی تابمان باشد. شهادت جان‌سوز رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق (ع) تسلیت باد.

ای ششم پیشوای اهل ولا

خلق را رهبری به دین هدی

پای تا سر خدا نمایی تو

هم ز سر تا به پای صدق و صفا

زهر منصور زد شرر به دلت

آب شد پیکرت ز زهر جفا

خون شد از داغ تو دل شیعه

عالم از ماتم تو غرق عزا

شهادت جان‌سوز رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق (ع) تسلیت باد

مولا جان!

قسم به بقیع، قسم به فجر

قسم به اولین سپیده عدالت

که معجزه مهدوی به وقوع خواهد پیوست

و آستان کبریایی تو برای همیشه

در آغوش آرزومندان خواهد بود

ما را بگیر دست که از پا افتاده‌ایم آقا!

شهادت امام صادق (ع) تسلیت باد

کیست صادق؟ او رئیس مذهب شیعه بود

مهر و عشق حضرتش در باطنم افتاده است

شرح و تفسیر و روایاتش صراط المستقیم

پیروی از مکتب او در سرم افتاده است

با ولای حضرتش من دور از هر زشتیم

اهل جنت می‌شوم در باورم افتاده است

شهادت مظلومانه امام جعفر صادق (ع) تسلیت باد

امشب اشک‏ عاشقان خاندان علی از ابرهای غمگین آسمان بقیع می‌‏بارد

و هر لحظه یاد آن لحظه که زهر خصم را نوشیدی

جگرهایمان را به خون می‏‌نشاند و فریادزنان می‌گوئیم:

«اِنّا تَوَجَّهْنا وَ اسْتَشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِکَ اِلَی اللّه‏

یا وَجی‌ها عِنْدَ اللّه‏، اشفع لنا عند اللّه» ‏

شهادت امام صادق (ع) تسلیت باد

امام صادق (علیه السلام): مایه‌ی زینت ما باشید، نه مایه عیب ما

شهادت ششمین شمع روشنگر و وصی پیغمبر، تسلیت و تعزیت باد

کد خبر 748963

دیگر خبرها

  • برپایی ۵ موکب شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیاده‌راه بجنورد
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • تبیین و ترویج اندیشه های مهدوی در عصر شیخ الائمه
  • سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب جعفری
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)
  • شهادت امام جعفر صادق (ع) ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تسلیت
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود