Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مهرداد سلطانی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان، با اشاره به اینکه مطالباتی از گذشته در این خصوص، مطرح و مشکلاتی احصاء شده و مطالعاتی نیز توسط شرکت آب منطقه‌ای انجام شده است، اظهار کرد: در گذشته، قنواتی در این مسیر وجود داشته که به سمت زنجانرود جاری می ‌شدند که بخشی از مشکلات موجود به مسدود شدن مسیر قنوات و بخش دیگر به مصرف زیاد آب‌ های شُربی مربوط می‌ شود که جذب سطوح پایینِ زمین شده و ممکن است به مرور زمان به سطح زمین نزدیک ‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه باید با فاصله گرفتن از تهدیدی که توسط آب‌ های سطحی ایجاد شده، بتوان به ‌عنوان یک فرصت به آن نگاه کرد، افزود: مولفه ‌های مختلف این موضوع در کارگروه مربوطه، مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد ضمن تکمیل مطالعات قبلی، راهکارهای عملیاتی و اجرایی نحوه استحصال این آب ها به دست آید و سپس دستگاه‌ هایی مانند شهرداری بتوانند بر مبنای راهکارهای عملیاتی به استحصال و بهره‌ برداری از این آب ‌ها بپردازند.

سلطانی با بیان اینکه نحوه مدیریت این آب‌ ها مستلزم انجام مطالعات است، خاطر نشان کرد: باید همزمان با انجام مطالعات، از ظرفیت بخش خصوصی نیز بهره‌ مند شد تا آب‌ های سطحی به ‌گونه‌ ای مدیریت و به محل ‌هایی هدایت شوند که امکان استفاده در بخش ‌های صنعت و کشاورزی، فراهم گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به اینکه موضوع انجام مطالعات و ارائه راهکارهای عملیاتی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان به تصویب رسید، تصریح کرد: منابع ریالی مطالعه، مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد 50 درصد از منابع استانی و 50 درصد از منابع شرکت آب منطقه‌ای، به این امر اختصاص یابد و مطالعات در بازه زمانی مشخصی انجام شود و راهکارهای عملیاتی جهت استفاده از این آب ‌ها در اختیار دستگاه ‌های مختلف از جمله شهرداری و بخش خصوصی قرار گیرد تا ضمن رفع تهدید، به ‌عنوان یک منبع آب مطمئن در صنعت و کشاورزی استفاده شود.

وی با بیان اینکه تمرکز اصلی در سالجاری بر انجام مطالعه و ارائه راهکارهای عملیاتی می ‌باشد، اضافه کرد: ممکن است عملیات اجرایی کوتاه ‌مدت نیز امسال انجام شود، اما برنامه ‌ها و عملیات اجرایی بلند مدت، نیازمند سرمایه‌ گذاری و مشارکت بخش خصوصی است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب های سطحی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۲۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل نوبخت اژدری در جلسه منتخبان جدید هیات مدیره تعاونی زنبورداری استان اردبیل، تعداد کل زنبورستان‌های این استان را بر اساس اطلاعات گردآوری شده در شماری پاییز سال گذشته سه هزار و ۷۱۴ مورد اعلام کرد.
وی بیان کرد: استان اردبیل سال گذشته با تولید هفت هزار و ۴۳۸ تن عسل در رتبه چهارم کشوری استحصال این محصول قرار گرفت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: بر اساس اطلاعات سرشماری فعالیت زنبورداری استان اردبیل در پاییز سال گذشته، زنبورداران استان با بیش از ۵۰۲ هزار و ۹۶۹ کلنی در حال تولید عسل در استان هستند.
وی میانگین تولید عسل در کلنی‌های مدرن را ۱۴.۷ کیلوگرم و میانگین تولید در کلنی‌های سنتی را ۶.۷ کیلوگرم اعلام کرد و ادامه داد: استان اردبیل قطب کشاورزی و تولید محصول عسل کشور به شمار می‌رود.
اژدری اظهار کرد: ۳۵ درصد اشتغال استان اردبیل مربوط به بخش کشاورزی این استان است و این آمار نشان می‌دهد که یک سوم سهم اشتغال استان مرتبط با فعالیت تولیدی کشاورزی است.
عسل تولید شده در استان اردبیل به علت کوچ زنبورداران به مناطق و ییلاقات پرگل و نیز تهیه عسل در مراتع غنی کوهستان‌های استان از مرغوبیت بالایی برخوردار است.
سالانه حدود ۳۰۰ تن عسل از استان اردبیل به مقصد کشور‌های عراق، ترکیه، کشور‌های حاشیه خلیج فارس و مالزی صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • ارائه ۲۰۰ مقاله در کنفرانس بین المللی برق به میزبانی زنجان
  • تخلیه ناشی از آبگرفتگی‌ منازل و معابر شهری اصفهان با ۱۰۰ تیم عملیاتی
  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید