Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@17:28:26 GMT

نگاهی به برنامه‌های سیما در ایام حج

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۳۳۹۷

نگاهی به برنامه‌های سیما در ایام حج

همزمان با گرامیداشت هفته حج، حسن گروسی رئیس ستاد حج و زیارت صدا و سیما از تولید و پخش برنامه هایی متناسب با این ایام در شبکه های تلویزیون خبر داد. ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا،‌ رئیس ستاد حج و زیارت صدا و سیما با اشاره به شعار حج امسال مبنی بر «حج، تحول روحی و اخلاقی، سبک زندگی دینی، عزت و کرامت اسلامی» اضافه کرد: به منظور تحقق این شعار، شورای طرح و برنامه حج و زیارت صداوسیما با حضور نمایندگان حوزه های مختلف سازمان تشکیل شده است و معاونت های مختلف اعم از سیما، صدا، خبر، برون مرزی و فنی، تولید و پخش برنامه هایی ویژه را در دستور کار قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: با آموزش تمامی جنبه‌های مرتبط با این سفر معنوی شامل موضوعات فرهنگی، مسائل سلامت و پزشکی، بحث‌های مرتبط با هواپیمایی، آشنایی با فرهنگ میزبان، آداب میهمانی، فرایض حج و دیگر موارد مورد نیاز زائران و خانواده های آنها در دستور کار برنامه سازان است.

وی از حضور حجت الاسلام قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در برنامه های «گفتگوی ویژه خبری» شبکه دو و «گفتگوی قرآنی» شبکه قرآن و معارف سیما در ایام حج خبر داد و گفت: پخش دعای کمیل، ندبه، عرفه و دیگر برنامه های بعثه نیز همچون سال های پیش در دستور کار شبکه های سیما قرار گرفته است، برنامه ای که همواره با استقبال هم‌میهنان روبه رو بوده است.

رئیس ستاد حج و زیارت صدا و سیما با اشاره به برنامه های هفته گرامیداشت حج اضافه کرد: از اول تا هفتم ذی القعده و همزمان با هفته گرامیداشت حج برنامه‌هایی با موضوع اهمیت و جایگاه حج در جهان کنونی اسلام و تحلیل مسایل مرتبط با این رویداد روی آنتن شبکه های سیما می‌رود.

حسن گروسی دو برنامه «با کاروان» و «روضه رضوان» محصول شبکه های یک و دو را از جمله برنامه هایی دانست که در طول این ایام به طور مشخص به مقوله حج می پردازند و اضافه کرد: همچنین در طی این هفته برنامه های معارفی شبکه ها همچون «آفتاب شرقی» ( شبکه یک) و «تا نیایش» (شبکه پنج) به صورت موضوعی به حج تمتع 97 می پردازند.

 مدیر شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع دست اندرکاران و کارگزاران حج امسال، گفت: بحث ایمنی، عزت و رفاه حجاج از نکات مهم حج امسال است، بنابراین یکی از رسالت های رسانه اطلاع رسانی سریع و دقیق اخبار این امور خواهد بود و تمهیداتی اندیشیده شده تا اخبار و اطلاعات به صورت لحظه‌ای منتشر شود.

انتهای پیام/

R1515/P1356/S4,34/CT12 واژه های کاربردی مرتبط رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی تلویزیون رسانه ملی تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۳۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به فیلم هویت حاتمی‌کیا، به مناسبت بازپخش از شبکه نمایش

جوانی به نام "ناصر" پس از درگیری با دوستانش، در راه بازگشت به خانه با موتورش به شدت تصادف کرده و در مسیر انقلاب به بیمارستان به عنوان مجروح جنگی بستری می‌گردد. ناصر در رمحیطی به هوش می‌آید که همه او را به عنوان مجروح جنگی می‌شناسند. او در فرار از گذشته سعی می‌کند خود را در ورای هویت تازه‌اش پنهان سازد، اما در میان مجروحین کسی هست که او را می‌شناسد... در کشاکش و رویاروئی با دنیای تازه، ناصر باید از دو چهره خود یکی را برگزیند و سرانجام با دنیای گذشته‌اش وداع می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز، بازیگران فیلم هویت چه کسانی هستند؟ در هویت بازیگرانی، چون جلیل فرجاد، رضا اسدی، علی غلامی، ابوالقاسم مبارکی، احمد ناطقی، محسن عظیمی‌نیا و حسن اسدی به ایفای نقش و بازیگری پرداخته‌اند. در فیلم هویت حدود ۷ بازیگر جلوی دوربین رفته‌اند که از نظر تعداد بازیگران می‌توان هویت را یک اثر کم‌بازیگر و با تعداد شخصیت‌های داستانی کم عنوان کرد.

نقدی که درباره این فیلم نوشته شده اینگونه است:

غیر از جزئیات تکنیکی، خصوصیاتی که به فیلم هویت اهمیت سیاسی و اجتماعی داد، تعریفی بود که حاتمی‌کیا از خودش تو جایگاه کارگردانی داشت. سینمای حاتمی‌کیا سینمای هشداره. نه دنبال تفسیر واقعیت‌هاست، نه توصیه می‌کنه و نه اینکه پژواک و انعکاس صدای اکثریته.

اولین فیلم حاتمی‌کیا که برخلاف باقی کارهاش از نظر تکنیکی چندان چشمگیر نبود، این خصوصیت دیده‌بانی و کشف معضلی که قراره یقه جامعه رو بگیره، وجود داشت.

اسم این فیلم (هویت) قرار بود به مسئله سال‌های بعد برای بخش قابل توجهی از جامعه تبدیل بشه و تو سینمای ایران هم این قضیه، یعنی هویت، بین طیف‌های مختلف به بحران تبدیل شد. تو دو-سه سال بعد، از مخملباف گرفته تا مهرجویی و حتی آدمی که وسط اینا بود، یعنی کیارستمی، همه فیلمایی ساختن که جان و کلام‌شون و مایه‌ی اصلی‌شون بحران هویت بود.

دیگر خبرها

  • پخش «رخنه» سریال جدید تلویزیون از امشب
  • نمایشگاه کتاب را در قاب سیما دنبال کنید
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های مرتبط با «نمایشگاه بین‌المللی کتاب» در تلویزیون
  • «برمودا» به اعتبار سیما و شبکه نسیم تبدیل شد/ ظرفیت ادامه فصل بعد
  • رئیس صداوسیما در پشت صحنه برنامه برمودا |‌ تصاویر
  • برنامه پخش زنده فوتبال امروز در شبکه‌های سیما
  • فصل‌های بعدی «برمودا» ساخته می‌شود
  • نگاهی به فیلم هویت حاتمی‌کیا، به مناسبت بازپخش از شبکه نمایش
  • هفته‌ای پر از مستند‌های جذاب در شبکه افق
  • «امتداد»، در راه شبکه چهار سیما