Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:18:57 GMT

کاروان زیر سایه خورشید پنجشنبه به مازندران می رسد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۵۱۵۷

کاروان زیر سایه خورشید پنجشنبه به مازندران می رسد

ساری - ایرنا - برنامه های دهه کرامت با عنوان ' کاروان زیر سایه خورشید ' از روز پنجشنبه هفته جاری با عطر افشانی حرم شهدای گمنام در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران آغاز می شود .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دهه اول ماه ذی‌العقده ( 24 تیر تا سوم مرداد ) که حدفاصل ولادت حضرت معصومه (س) و میلاد منور حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌ الرضا (ع ) است ، دهه کرامت نام دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا بر اعلام نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران به عنوان مسئول برگزاری برنامه های دهه کرامت ، نخستین برنامه کاروان زیر سایه خورشید این استان عطرافشانی حرم شهدای گمنام مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان واقع در ساری با حضور خادمین حرم رضوی است که پنجشنبه هفته جاری انجام می شود.
بر اساس جدول تهیه شده ، قرار است در این دهه 275 برنامه مختلف در مازندران که مفتخر به عنوان ' دیار علویان ' است برگزار شود .
**جشن مردمی در 58 روستا
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که کاروان خادمان قدس رضوی با حضور در تمامی شهرستان ها و 58 روستای استان ، برنامه اجرا خواهند کرد.
محمد اسماعیل امامزاده دیدار با زندانیان جرائم غیر عمد ، دیدار با بازاریان ، زیارت بقعه امامزادگان ، حضور در جمع کارگران و مراکز صنعتی ، دیدار با ائمه جمعه جماعت و حضور در مراکز توانبخشی و بهزیستی از جمله محل های نگهداری سالمندان را از مهم ترین برنامه های کاروان زیر سایه خورشید در مازندران اعلام کرد.
استان مازندران علاوه بر میزبانی حدود یکهزار و 200 امامزاده شناسایی شده ،10هزار و 400 شهید تقدیم نظام کرد و میزبان حدود 300 شهید گمنام نیز است.
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران محرومیت زدایی را مهم ترین اولویت برنامه های امسال دهه کرامت بیان کرد و گفت : تهیه سبد کالا برای محرومان ، تهیه دارو و کمک های درمانی ، کمک به ایتام سادات ، طلاب و دانشجویان از دیگر برنامه های دهه کرامت در استان مازندران است.
وی از اختصاص 12 میلیارد ریال برای محرومیت زدایی در استان طی سال جاری خبر داد و افزود : این تسهیلات به صورت وام 30 میلیون ریالی بدون کارمزد برای 300 زوج و همچنین 25 میلیون ریالی به عنوان هدیه به هر یک از زوجین مستحق شناسایی شده ، پرداخت می شود.
6990/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دهه كرامت برنامه ها مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود

حجت الاسلام عباس خرمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به برنامه های دهه کرامت فاصله سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و برادر گرانقدر ایشان امام رضا (ع) بیان کرد: در استان سمنان تمهیدات و برنامه های خوبی اندیشیده شده که در زمره آنها می توان به برنامه های فرهنگی و هنری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اعزام دانش اموزان استثنایی به مشهد مقدس یکی از برنامه های دهه کرامت در استان سمنان است که برای نخستین بار صورت می گیرد، افزود: برپایی موکب‌های امام رضایی در مدارس و همچنین سطح خیابان های شهرهای استان سمنان از دیگر برنامه های این دهه است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در دهه کرامت سفره اطعام رضوی برپا خواهد شد، تاکید کرد: در این حرکت معنوی ۲۰ هزار پرس غذای گرم در استان سمنان توزیع می شود.

خرمیان با اشاره به برگزاری برنامه های قرآنی در استان سمنان بیان کرد: اجرای پویش نوای ملکوت با هدف اشاعه فرهنگ رضوی و الگو پذیری نسل جوان از امام رضا (ع) از جمله دیگر برنامه های این ایام است.

وی از برگزاری همایش استانی دختران فاطمی به مناسبت روز دختر و ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) خبر داد و گفت: اجتماع نوجوانان رضوی در شهرستان‌های استان سمنان از دیگر برنامه های شاخص دهه کرامت در استان سمنان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری محافل انس با قرآن همگانی و همچنین ویژه دانش آموزان در استان خبر داد و بیان کرد: کمپین‌های مجازی برای حضور گسترده مردم با هدف گرامی داشت دهه کرامت و فرهنگ حجاب و عفاف نیز در این ایام راه اندازی می شود.

خرمیان با بیان اینکه ایجاد فضای معنوی و مذهبی و ایجاد نشاط اجتماعی در برنامه های دهه کرامت در سراسر استان سمنان دنبال می شود، گفت: از تمام شهرداری ها و دهیاری ها هم خواسته ایم تا در فضا سازی این ایام به ما کمک کنند.

کد خبر 6092838

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه های دهه کرامت در هرمزگان/ جشن های زیر سایه خورشید درهرمزگان+عکس
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • هرمزگان میزبان ۳۰۰ برنامه بزرگداشت دهه کرامت
  • هفدهمین کاروان زیر سایه خورشید در مسیر استان سمنان
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه با حضور دو کاروان خدام رضوی همزمان با دهه کرامت
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • اجرای صدها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت