Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@03:14:43 GMT

بخشی از کمبود آب آشامیدنی سمنان جبران شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۵۹۰۲

بخشی از کمبود آب آشامیدنی سمنان جبران شد

نادر قدس روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : از سال گذشته با هدف تامین منابع لازم برای آب آشامیدنی شهر سمنان، حفر چهار حلقه چاه در دشت سمنان در منطقه بوستان سوکان در برنامه بود که در روزهای اخیر با اتصال برق شهری، به طور کامل در مدار بهره برداری قرار گرفت.
وی با اشاره به اضافه شدن 120 لیتر بر ثانیه با قرار گرفتن این چهار حلقه چاه در مدار و بیان این که این طرح 130 میلیارد ریال موافقت نامه داشت ولی 50 میلیارد ریال از آن تخصیص یافت، گفت: به این ترتیب، میزان تولید و مصرف آب آشامیدنی در شهر سمنان به نقطه سر به سر نزدیک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قدس بیان کرد : به این ترتیب، از این پس قطعی برنامه ریزی شده آب در شهر سمنان نخواهیم داشت و کمبود آب در زمان اوج مصرف از طریق مدیریت فشار انجام می شود و ممکن است برخی شهروندان در برخی نقاط با افت فشار آب آشامیدنی مواجه شوند.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان، به افزایش دما و ماندگاری گرما از هفته جاری اشاره و خاطر نشان کرد : به ازای هر 2 درجه افزایش دما، یک و نیم درصد به مصرف آب شهروندان اضافه می شود.
وی اضافه کرد : با توجه به پیش بینی ماندگاری گرمای شدید هوا در سمنان طی 2 هفته آینده تا اواسط مرداد ، افزایش مصرف آب از سوی شهروندان سمنانی قابل پیش بینی است و مردم باید در این زمینه مدیریت بهینه مصرف و نهایت صرفه جویی را در برنامه خود قرار دهند.
قدس تصریح کرد : با وجود اضافه شدن ظرفیت تولید آب، با توجه به گرمای هوا و انتظار افزایش مصرف آب آشامیدنی، انتظار افت فشار آب در شهر سمنان وجود دارد که این مساله فقط با مدیریت مصرف از سوی شهروندان برطرف می شود.
وی با اشاره به میزان تولید و مصرف آب آشامیدنی در شهر سمنان، اضافه کرد : اکنون این میزان در حد 750 لیتر بر ثانیه در نقطه سر به سر قرار دارد و هدررفت ظاهری و واقعی آب در شبکه توزیع آشامیدنی این شهر در حد 25.6 درصد است.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان با اشاره به کمبود آب آشامیدنی شهر شاهرود، خاطرنشان کرد : سه حلقه چاه معوض برای کشاورزان به منظور جایگزینی و بهره گیری از آب باکیفیت آنان همچنان ادامه دارد و پیش بینی می شود تا یک ماه آینده به پایان برسد.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان بیان کرد : رشد سالانه مصرف کننده آب آشامیدنی سمنان 1.5 تا 2 درصد است و مهمترین معضل آب آشامیدنی کاهش ظرفیت منابع آبی است که نیاز به منابع جدید آبی همراه با تعریف طرح و تخصیص اعتبار مورد نیاز را به طور سالانه ضروری کرده است.
کمبود آب آشامیدنی در استان سمنان در ماه فروردین 97 به میزان 300 هزار مترمکعب، در اردیبهشت 700 هزار متر معکب، در خرداد یک میلیون و 200 هزار مترمکعب بود و بر اساس برآوردها در شهریور تا یک میلیون مترمکعب است.
تامین آب آشامیدنی مردم استان سمنان 80 درصد از چاه ها، 12 درصد از چشمه ها و هشت درصد از قنات ها تامین می شود، شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان در قالب بیش از 241 هزار انشعاب به 636 هزار و 500 نفر در استان آبرسانی می کند.
6103/6026
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استان سمنان برق شرکت آب و فاضلاب صرفه جویی آب جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۵۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ویتامین‌ها را بخورید و لاغر بمانید

آفتاب‌‌نیوز :

باید بدانیم که در زمینه کاهش وزن و جلوگیری از چاقی، برخی ویتامین‌ها موثر هستند. این ویتامین‌ها برای پیشگیری از پرخوری و کاهش اشتها بسیار موثرند.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، رایج‌ترین ویتامین‌هایی که کاهش مصرف آن‌ها منجر به کاهش اشتها و پرخوری شما می‌شود، شامل موارد زیر هستند:

_ امگا۳: کمبود این اسید چرب ضروری باعث هوس غذایی می‌شود. نوع EPA و DHA امگا۳ که بهترین نوع محسوب می‌شوند. امگا ۳در ماهی‌های روغنی مانند سالمون، ساردین و کنسرو تن ماهی وجود دارد. تخم مرغ، گردو و دانه‌های کتان نیز حاوی مقادیر زیادی امگا ۳ هستند.

_ روی: سطح این ماده معدنی در افراد مسن و افرادی که دچار استرس هستند، پایین است. کمبود روی نقش مهمی در هوس خوردن ندارد؛ اما روی حس چشایی تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود شکر و نمک بیشتری در غذا‌های خود استفاده کنید. برای تامین این ماده معدنی مواد غذایی همچون جگر، گوشت مرغ، تخم مرغ، لوبیا سبز و مغز میوه بخورید.

_ ویتامین ب: این ویتامین نقش مهمی در مدیریت استرس و افسردگی ایفا می‌کند. به طور خلاصه مصرف این ویتامین منجر به بهبود خلق و خوی و افزایش احساس خوب خواهد شد. هنگامی که شما به اندازه کافی ویتامین ب دریافت نمی‌کنید، به احتمال زیاد استرس و در نتیجه آن میل به مصرف تنقلات و پرخوری در شما تقویت می‌شود. لازم است بدانید ویتامین ب در زرده تخم مرغ، سیب زمینی، آووکادو، گوشت، سبزیجات تیره رنگ و ماهی قزل‌آلا به وفور وجود دارد.

_ منیزیم: کمبود منیزیم، منجر به تقویت میل به خوردن شکلات می‌شود. توجه داشته باشید که مصرف قند و افزایش استرس می‌تواند سطح منیزیم بدن را کاهش دهد. سیب زمینی، دانه‌ها، لبنیات، کلم بروکلی و ... منابع بزرگ منیزیم هستند.

_ کلسیم: کمبود کلسیم معمولا باعث میل به مصرف شکر و نمک می‌شود. به غیر از لبنیات، می‌توانید کلسیم را از راه مصرف کلم، ماهی آزاد، ماهی ساردین، دانه چیا و کنجد به دست آورید.

_ آهن: کمبود آهن در بین زنان بخصوص قبل از یائسگی شایع است. همچنین گیاه‌خواران نیز در معرض این کمبود هستند. کمبود آهن، میل زیاد به خوردن گوشت را افزایش می‌دهد. با خوردن گوشت، ماکیان و ماهی، مقادیر قابل توجهی از آهن مورد نیاز بدن تامین می‌شود. منابع گیاهی آهن، جذب خوبی در بدن ندارند، اما اگر می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید بهتر است میوه‌های خشک، تخم کدو، حبوبات و غذا‌های غنی شده را وارد رژیم غذایی‌تان کنید. بهتر است همراه آهن، حتما ویتامین ث مصرف کنید تا جذب آن سریع‌تر و بهتر باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • این ویتامین‌ها را بخورید و لاغر بمانید
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • آب معدنی استفاده کنیم یا نه؟
  • نور آفتاب و انجماد، بطری های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارد/ به شایعات توجه نکنید
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارند/ به شایعات توجه نکنید
  • نور آفتاب و انجماد، بطری‌های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • مصرف خودسرانه این آمپول خطرات جبران ناپذیری دارد!
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد