Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@14:57:25 GMT

کمبود ۷۰۰ مدرسه ۱۲ کلاسه در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۸۶۱۷

کمبود ۷۰۰ مدرسه ۱۲ کلاسه در پایتخت

علیرضا راهپیما مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران  درباره وضعیت ثبت‌نام مدارس و اینکه برخی مردم از محدوده‌بندی مدارس گلایه دارند، اظهار کرد: اصل مطلب به یک مشکل قدیمی برمی‌گردد که از ۲۵، ۲۰ سال پیش خود را نشان داد و آن هم جایگزینی مدارس در محدوده‌های مختلف شهری تهران بود.

وی ادامه داد: شهر تهران به خاطر ویژگی‌های بسیار خاصی که دارد پیدا کردن زمین برای مدرسه کمی سخت است و البته ساخت و ساز‌های غیر متعارف از نظر آموزش و پرورش توسط شهرداری اجازه داده می‌شود عنوان مثال در منطقه ۲۲ شاهد ساخت و ساز‌های بی‌رویه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



راهپیما افزود: البته بر اساس قانون قرار بر این بود که انبوه‌سازان در ازای ساخت تعدادی واحد مسکونی، مدرسه تدارک ببینند، اما این قانون در گذشته حذف شد و این موضوع رقم نخورد و این شرایط باعث شد بحث جایگزینی مدارس در محدوده‌های متناسب شهری رعایت نشود.

راهپیما گفت: آموزش و پرورش تلاش می‌کند با محدوده‌بندی نزدیکترین مدرسه به هر دانش‌آموز را پیدا کند و آنچه منطقی‌تر است را انجام دهد؛ محدوده بندی مدارس برای بعضی از خانواده‌ها می‌تواند خیلی خوب باشد و اغلب خانواده‌ها هیچ مشکلی پیدا نمی‌کنند، اما خانواده‌هایی هم هستند که فاصله مدرسه تا منزل آن‌ها متناسب نیست.

وی ادامه داد: برای حل این مشکل، ستاد‌های ثبت نام تشکیل شده است؛ جایی که خانواده‌ها واقعاً تقصیری ندارند یعنی همه می‌خواهند از مدرسه استفاده کنند که نزدیکتر باشد و در محدوده بندی دچار مشکل می‌شوند، به ستاد‌های ثبت‌نام باید مراجعه کنند.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: آرزو داریم جایگزینی مدارس بر معنای تعداد جمعیت مناطق باشد و توزیع دانش‌آموز متعادل با هر مدرسه‌ای نزدیک به منزل انجام شود، اما در حال حاضر حداقل ۷۰۰ مدرسه ۱۲ کلاسه نیاز داریم و این در شرایطی است که مدارس در حال فرسوده شدن مشکلات جدیدی برای ما پیش نیاورند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آموزش و پرورش مدرسه دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشت‌گذاری مدرسه ۶ کلاسه در محله فیروزآباد اشکذر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیین خشت گذاری دبستان شرف‌الدین فیروزآباد با حضور معاون اقتصادی استاندار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس، امام جمعه و فرماندار شهرستان اشکذر و دیگر مدیران شهرستان برگزار شد.


شایان به ذکر است، این قطعه زمین نزدیک به سه هزار متر مربع است و قرار است، یک مدرسه ابتدایی ۶ کلاسه در این مکان ساخته شود.


مقرر شد در سال تحصیلی آینده این مدرسه تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • نظارت بر حریم تهران هوشمند می شود
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • خشت‌گذاری مدرسه ۶ کلاسه در محله فیروزآباد اشکذر
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد