Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@11:06:21 GMT

مقتدی الصدر خواستار تعلیق همه گفتگو‌های سیاسی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۲۵۱۳

مقتدی الصدر خواستار تعلیق همه گفتگو‌های سیاسی شد

رهبر جریان الصدر عراق در دومین هفته از اعتراض‌های مردمی توقف همه گفتگو‌های تشکل‌ها و ائتلاف‌های انتخاباتی را خواستار شد.

خبرگزاری فارس: رهبر جریان الصدر عراق و رئیس ائتلاف «سائرون» این کشور از ائتلاف‌های پیروز انتخابات عراق خواست تا اطلاع ثانوی همه گفتگو‌های خود برای تشکیل فراکسیون بزرگ را تعلیق کرده و به فکر تحقق مطالبات مردمی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر جریان الصدر عراق در دومین هفته از اعتراض‌های مردمی توقف همه گفتگو‌های تشکل‌ها و ائتلاف‌های انتخاباتی را خواستار شد.

«مقتدی الصدر»، امروز (پنجشنبه) در حساب توییتری خود نوشت: «ائتلاف‌های سیاسی پیروز انتخابات اخیر باید تا زمان برآوردن کردن مطالبات برحق معترضان، همه گفتگو‌های سیاسی خود به منظور فراکسیون‌ها و سایر مسائل را به تعلیق درآورند».

 

توییت مقتدی الصدر

 

او از این ائتلاف‌ها خواست کار گروه جدی با دولت و با هماهنگی معترضان تشکیل دهند تا مطالبات آن‌ها برآورده شود.

ائتلاف مقتدی الصدر موسوم به ائتلاف «سائرون» با کسب ۵۴ کرسی، بیشترین کرسی پارلمان عراق را در انتخابات اخیر این کشور از آن خود کرد و بعد از آن، ائتلاف «الفتح» به ریاست «هادی العامری» و «النصر» به ریاست «حیدرالعامری» بیشترین کرسی‌ها راتصاحب کرده‌اند.

شهر بصره مرکز استانی به همین نام در جنوب عراق از هفدهم تیر ماه شاهد تظاهرات گسترده‌ای در اعتراض به وضعیت بد خدمات رسانی از جمله در حوزه برق و آب و عدم اشتغال زایی بود که با کشته شدن یکی از افراد معترض، دامنه اعتراض‌ها به شهر‌های نجف، میسان، ناصریه و بغداد گسترش یافت.

بر اساس آمار وزارت کشور عراق تاکنون ۸ نفر در درگیری‌ها و عتراضات اخیر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.

مرجعیت دینی عراق، دولت این کشور و سایر احزاب سیاسی ضمن حمایت از اعتراضات اخیر و درخواست از مقامات برای رسیدگی سریع به مطالبات و مشکلات، از معترضان خواستند راهکار مسالمت آمیز را در پیش بگیرند و از متوسل شدن به خشونت پرهیز کنند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003YBk

منبع: فردا

کلیدواژه: مقتدی الصدر عراق اعتراضات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، با توجه به درج و برگزاری جلسات معارفه چندین نماد در روزهای پایانی سال گذشته تاکنون عرضه اولیه ای در سال جدید انجام نگرفته است و دلیل این موضوع هم این بود که در روز یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ قادر معصومی خانقاه مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) از لغو عرضه‌های اولیه تا اطلاع ثانوی خبر داد تا اینکه امروز محمود گودرزی، مدیر عامل شرکت بورس در نشست خبری معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران و مدیران عامل بورس و فرابورس بیان کرد که به محض اینکه شرایط بازار مهیا و ارزش معاملات معقول باشد، عرضه اولیه ها از سر گرفته می شود, همچنین معصومی خانقاه در گفتگو با نبض بورس اظهار نمودند : احتمال بازگشت عرصه اولیه ها از اردیبهشت یا نهایت اوایل خرداد وجود دارد . ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Izu

دیگر خبرها

  • این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست همدلی و همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می شود
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران