Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@05:26:37 GMT

آزمایش موفقیت‌آمیز فضاپیمای حمل توریست

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۶۸۱۶

آزمایش موفقیت‌آمیز فضاپیمای حمل توریست

شرکت فضایی بلو اوریجین که توسط ثروتمندترین فرد حال حاضر دنیا بنا نهاده شده است، مرتفع‌ترین سقوط کپسول خود را با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، شرکت بلو اوریجین (Blue Origin) متعلق به جف بزوس ، آزمایش دیگری را روی فضاپیمای زیرمداری «نیو شپرد» انجام داد.

در این آزمایش، این شرکت امریکایی به دنبال بررسی فشار موتورها در حداکثر توان خود در ارتفاع بالا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهمین آزمایش این سیستم بود که به صورت زنده در وب‌سایت بلو اوریجین پخش شد.

این آزمایش طراحی شده بود تا شبیه‌سازی کند که اگر در هنگام صعود، برای موشک مشکلی پیش بیاید، چه اتفاقی خواهد افتاد.

این فضاپیما که برای شش مسافر طراحی شده است، کوچک اما قدرتمند است و از یک موتور بیرونی برای جدا شدن و فاصله گرفتن از موشک بهره می‌برد تا در هنگام انفجار احتمالی موشک، دچار حادثه نشود.

این تیم تلاش کرده بود پس از پرتاب، موتور پیشران را همانند آزمایش سال ۲۰۱۶ با ایمنی کامل روی زمین فرود بیاورد که این کار هم با موفقیت انجام گرفت.

با وجود این که این پرتاب، آزمایشی بود، اما فضاپیما با محموله‌های مختلفی از جمله یک مانکن، آدمک بلو اوریجین، آزمایش‌های علمی، لباس‌های فضایی آزمایشی و تست دسترسی به وای‌فای بارگیری شده بود.

شپارد جدید با هدف حمل توریست به فضا ساخته شده است و شرکت در حال نزدیک شدن به این هدف است.

این سیستم هنوز پرواز عملیاتی یا همراه با انسان نداشته است، اما هنگامی که بلیط‌ها در بازار عرضه شوند، احتمالا قیمت آنها از ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار خواهد بود. بنا به گزارش‌ها، این بلیت‌ها در سال ۲۰۱۹ قابل خرید خواهند بود.

این پرواز آزمایشی با یک ساعت تاخیر انجام شد، اما در نهایت طبق برنامه، هم موشک و هم کپسول، به سلامت روی زمین فرود آمدند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون

محققان دانشگاه دوک (Duke) آمریکا با یک آزمایش خون جدید و با کمک هوش مصنوعی توانستند تا هشت سال زودتر از تشخیص آسیب ساختاری توسط اشعه ایکس، تعیین کنند که آیا فرد به آرتروز زانو مبتلا می‌شود یا خیر. محققان دقت این آزمایش را حدود ۷۷ درصد محاسبه کردند که نسبت به روش‌های دیگر، رقم خوبی محسوب می‌شود.

به گزارش دیجیاتو،  محققان می‌گویند با آزمایش خون می‌توان آرتروز زانو را در افرادی که هنوز علائمی در آن‌ها ایجاد نشده است و تا هشت سال قبل از اینکه اشعه ایکس قادر به تشخیص تغییرات در استخوان‌های آن‌ها باشد، شناسایی کرد. در این پژوهش، محققان خون ۲۰۰ فرد را که در اولین نمونه‌گیری از خونشان هیچ علامتی از آرتروز نداشتند، تجزیه‌وتحلیل کردند.

تشخیص زودهنگام آرتروز با استفاده از آزمایش خون

استئوآرتریت (Osteoarthritis) یا آرتروز شایع‌ترین شکل آرتریت است و بیش از ۳۲.۵ میلیون بزرگسال در ایالات‌متحده به آن مبتلا هستند. این بیماری در ابتدا به‌عنوان یک بیماری «ساییدگی» شناخته می‌شد؛ زیرا زمانی رخ می‌دهد که غضروف داخل یک مفصل (معمولاً در دست‌ها و زانوها) از بین می‌رود. این امر باعث می‌شود استخوان زیرین در طول زمان تغییر کند و منجر به درد، سفتی و تورم شود.

بااین‌حال، اکنون شواهد نشان می‌دهد که نوعی التهاب می‌تواند محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز باشد. این بدان معناست که نوعی «بیومارکر» (زیست‌نشانگر) یا علامت قابل اندازه‌گیری در بدن وجود دارد که می‌تواند نشان دهد که این بیماری مدت‌ها قبل از اینکه آسیب ساختاری قابل تشخیص باشد، شروع می‌شود.

محققان در این پژوهش از مجموعه خون ۲۰۰ فرد استفاده کردند؛ این افراد درواقع از سال ۱۹۸۹ به‌صورت سالانه از نظر استئوآرتریت مورد ارزیابی قرار می‌گرفتند. حدوداً ده سال بعد، نیمی از این افراد به آرتروز مبتلا شدند. به همین دلیل می‌توان بیومارکر‌های این افراد را طی سال‌های مختلف سنجید.

محققان با استفاده از هوش مصنوعی، شش پروتئین را در نمونه‌های خون افراد شناسایی کردند که نشان می‌دهد فرد به استئوآرتریت مبتلا می‌شود یا خیر. این پروتئین‌ها هشت یا چهار سال قبل از تشخیص با پرتو ایکس، در خون آن‌ها مشاهده شده بود.

با تشخیص این پروتئین‌ها، می‌توان با دقت ۷۷ درصد تشخیص داد که آیا فرد در آینده به آرتروز مبتلا می‌شود یا خیر. این روش در مقایسه با دقت حدود ۵۰ درصدی روش‌های مبتنی بر وزن و سن و همچنین دقت ۵۷ درصدی روش‌های مبتنی بر درد زانو، رقم خوبی محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در تهران!
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • چمبر تست دما و رطوبت چیست؟
  • ببینید | حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت