Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ محمدرضا بابائی‌زارچ، سرپرست تبلیغ و ترویج مؤسسه فرهنگی ـ هنری قرآنی ثقلین گفت: مؤسسه فرهنگی ـ هنری قرآنی ثقلین با 25 سال سابقه فعالیت در زمینه آموزش قرآن و معارف اهل‌ بیت(ع)، یکی از مراکز و مؤسسات شناخته شده و پیشتاز در این زمینه است.
وی با اشاره به طرح‌های این مؤسسه، اظهار کرد: طرح آموزشکده قرآنی ثقلین با عنوان «هم خدا، هم خرما» ویژه دانش‌آموزان، طرح هدایت ثقلین ویژه بزرگسالان، طرح تربیت مؤثر ویژه خانواده‌ها، طرح‌های حضوری و غیرحضوری تفسیر قر آن، طرح امام‌شناسی، طرح آموزش غیرحضوری ترجمه و مفاهیم قرآن و دوره‌های تربیت مربی از جمله طرح‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بابائی‌زارچ اضافه کرد: همچنین مؤسسه دارای مرکز پیش‌دبستانی قرآنی ثقلین و مرکز پیش‌دبستانی و دبستان دخترانه قرآنی ریاحین است. همچنین این مؤسسه نمایندگی دانشگاه قرآن و حدیث را نیز دارد.
وی با اشاره به اهداف کلی فعالیت مؤسسه درخصوص آموزش قرآن و معارف اهل‌ بیت(ع) به اقشار مختلف جامعه، بیان کرد: مؤسسه به عنوان عضوی از جامعه قرآنی موظف است که آموزه‌های قرآنی و کلام وحی و سیره‌ اهل‌ بیت(ع) را مذهبی جامعه موظفیم اقشار و آحاد مختلف جامعه را با قرآن و آموزه‌های آن و اندیشه‌های ائمه اطهار و اهل‌ بیت(ع) و سیره آنها آشنا کرده و به آن علاقه‌مند کنیم.
بابائی‌زارچ اظهار کرد: اگر ما و سایر مؤسسات و افرادی که در زمینه قرآن فعالیت و مسئولیت دارند، بتوانیم همین یک مورد را جامه عمل بپوشانیم، به رسالت خود عمل کرده‌ایم وهنگامی که شخصی به قرآن علاقه‌مند شد، خودش به‌صورت خودکار پیگیر یادگیری و عمل به آن خواهد شد. افرادی که در این فضا کار می‌کنند باید افرادی سالم، صالح و بدون حاشیه باشند تا اثر سوء بر مخاطبان نگذاشته و امکان سوء استفاده از حرف و عمل آنها بوجود نیاید. مواردی را شاهد بوده‌ایم که به دلیل اشتباه یک فرد کل یک جریان ضربه خورده و اقبال و نگاه عمومی به آن حیطه و موضوع تحت‌‌الشعاع حواشی قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم، تغییر دأب مردم و استقبال کمتر از آموزش قرآن است که این مسئله، وظیفه و نقش ما را در این شرایط، حساس‌تر و مهم‌تر می‌کند. آنچه که مؤسسات قرآنی و نهادها و سازمان‌های متولی امور فرهنگی و قرآنی باید به آن توجه کنند ترویج فرهنگ قرآن در جامعه و جذب افراد به گفتمان قرآن است.
سرپرست تبلیغ و ترویج مؤسسه فرهنگی ـ هنری قرآنی ثقلین بیان کرد: یکی از مواردی که می‌توان سلیقه مردم را عوض کرد و حس نیاز به یادگیری قرآن را در آن‌ها بیدار کرد، صدا و سیماست. روش‌های متنوعی برای این امر وجود دارد که به عنوان مثال می‌توان به تهیه فیلم‌های کوتاه و انیمیشن‌های قرآنی، گزارش‌های جذاب از کارهای قرآنی، مسابقات قرآنی در تلویزیون، رادیو و ... اشاره کرد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از پتانسیل‌هایی که از آن غافل هستیم، مجالس روضه‌خوانی است. معمولا در سخنرانی‌های مراسم مذهبی، جای صحبت از قرآن و فرهنگ قرآنی و به تبع آن زندگی قرآنی خالی است؛ در حالی که در جوامع سنتی و مذهبی مانند یزد، به دلیل برگزاری روضه‌خوانی‌ها و مراسم مذهبی در طول سال و بطور مداوم، می‌توان از این طریق معارف قرآن را برای مردم بازگو کرد و حساسیت و توجه مردم را در زمینه توجه به معنی قرآن و تدبر در آن برانگیخت. ضمن اینکه به گفته رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مد ظله العالی)، همین نشست و برخاست کردن با قرآن و در محافل قرآنی خودش برکت دارد و موجب تأثیرات مثبت بر زندگی مادی و معنوی انسان می‌شود.
بابائی‌زارچ عنوان کرد: در بحث آسیب‌شناسی امور قرآنی به زعم بنده یکی از دلایلی که اقبال جامعه به قرآن کمتر شده می‌تواند گرایش‌های سیاسی باشد به این صورت که معمولا متصدیان و مسئولان مؤسسات قرآنی از یک طیف سیاسی خاص هستند و بعضا در مواردی با جبهه‌گیری‌ها و اظهارنظرها موجب می‌شوند اشخاصی که از نقطه نظر گرایش سیاسی با آنها تفاوت دارند از اطراف این مؤسسات پراکنده شوند که این موضوع میزان حساسیت نوع رفتار و گفتار ما به عنوان متولیان امور قرآنی را مشخص می‌کند. ضمن اینکه دین و مذهب مختص عده‌ای خاص نیست و همه افراد با هر گرایش سیاسی می‌توانند و باید در ترویج و تعمیق معارف آن تلاش کنند.
وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از مواردی که باعث شده ذائقه مردم نسبت به مؤسسات و امور قرآنی تغییر کند این تفکر اشتباه است که مؤسسات بودجه هنگفت دولتی دارند و در این وضعیت اقتصادی، پول‌های زیادی را خرج اموری می‌کنند که تأثیری در معیشت مردم و یا حتی استحکام ایمان آن‌ها ندارد که باید عرض کنم مؤسسه ثقلین و بسیاری دیگر از مؤسسات از این دست بصورت خصوصی اداره می‌شوند و بودجه‌ای دریافت نمی‌کنند.
بابائی‌زارچ تصریح کرد: ضمن اینکه تمام تلاش ما و دیگر مؤسسات، انجام کارهایی با جذابیت بالا برای جذب و با محتوای خوب برای تحکیم بنیان‌های دینی افراد است اما این مهم جز با همدلی آحاد جامعه و البته کمک‌های مالی خود مردم امکان‌پذیر نیست، بالاخص که در شرایط فرهنگی امروز جامعه و با هجمه عظیم شبکه‌ها و نرم افزارها و دیگر محتواهای آماده شده برای تأثیر بر فرهنگ و باور ما، انجام کار فرهنگی اصولی با اثرگذاری خوب بسیار هزینه بر و سخت شده و مردم نیز به دلیل برخی حواشی که عموما هم کذب است در مقابل فضای قرآنی و مذهبی جبهه‌گیری می‌کنند.
وی عنوان کرد: امیدوارم با همکاری مسئولان و متولیان امور قرآنی و فرهنگی استان و کشور بتوانیم در جهت اعتلای فرهنگی جامعه و استحکام ایمان و باورهای دینی مردم و ایجاد علاقه و انگیزه در آن‌ها در زمینه‌های قرآنی و مذهبی گام مثبتی برداریم و وظیفه الهی خود را در این راستا انجام داده و در مقابل خدا و رسولش روسفید باشیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی مؤسسات قرآنی تبلیغ و ترویج قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۵۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر

فعالیت‌های مذهبی و قرآنی در بین کودکان و نوجوانان روستای الیف از توابع شهرستان کازرون استان فارس رونق بسیاری دارد و به جهت اهمیت در مسجد این روستا دوره‌های آموزشی قرآن کریم و مسائل دینی و مذهبی برای کودکان و دانش آموزان برگزار می‌شود.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر از برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان روستای الیف خبر داد و آن را به اشتراک گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - فارس

بیشتر بخوانید:

برگزاری مراسم اختتامیه برنامه‌های قرآنی ماه رمضان در قم + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • تاثیرگذاری فرهنگی وظیفه آحاد مردم جامعه است
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر