Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:33:57 GMT

استاد موسیقی بلوچ در بیمارستان زاهدان بستری است

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۸۶۹۵۳

استاد موسیقی بلوچ در بیمارستان زاهدان بستری است

زاهدان - ایرنا - معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: دین محمد زنگشاهی(زمکزهی) استاد موسیقی بلوچ به دلیل بیماری کبد در بیمارستان امام علی(ع) زاهدان بستری است و بزودی برای درمان بهتر به شیراز اعزام می شود.

نصیراحمد ملازهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این استاد موسیقی یکی از نوازندگان برجسته ساز قیچک است که بنجو نیز می نوازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پدر وی استاد موسی زنگشاهی دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بیماری این استاد موسیقی مبتلا به هپاتیت اخیرا تشدید شده و از چند روز قبل برای درمان در بیمارستان امام علی(ع) زاهدان بستری شده است.
ملازهی ادامه داد: با توجه به شدت بیماری در کمترین زمان این هنرمند را عضو صندوق اعتباری هنر کردیم و بیمه تکمیلی شد بر این اساس تمام هزینه های درمانش رایگان است.
وی افزود: در چند روز آینده این هنرمند برای درمان بیشتر به شیراز اعزام می شود.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: این هنرمند متولد 1333 که تا کنون در 20 کشور و تمام استان های ایران اجرای برنامه داشته ساکن شهرستان میرجاوه است.
وی اظهار داشت: تا کنون 2 جلد کتاب در رابطه با موسیقی بلوچی از این هنرمند با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان به چاپ رسیده است.
به گزارش ایرنا دین محمد زنگشاهی از خوانندگان و نوازندگان بنام بلوچستان، از جوانی صدایی دلنشین داشت و نخستین پویه های موسیقی را از پدرش موسی زنگشاهی که خود از نوازندگان و آهنگسازان چیره دست مکران (بلوچستان) بود، فرا گرفت.
ˈدین محمد میراث دار بنیانگذاران موسیقی مکران است که آهنگ های بلوچی سینه به سینه به وی رسیده و با استعداد ذاتی و کوشش پیگیر خود، شیوه قیچک نوازی را به گونه ای استادانه و دلنشین اعتلا بخشیده است.
3042**6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي هنري موسيقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۶۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور صابر جعفری کافی‌آباد، رئیس مرکز، و سجاد یاهک، معاون مرکز، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار خواهد شد. 

در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله پژوهشی مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره طرح‌های ملی خاتمه‌یافته و در دستورکار مرکز توضیحاتی داده خواهد شد.

نحوه پیشرفت و تحولات شیوه اجرای طرح‌های ملی، از انتخاب مجریان و تعامل با آنان تا تحولات فنی اجرای پرسشنامه و شبکه ملی طرح‌های ملی در کشور و نیز چشم‌انداز  مرکز طرح‌های ملی از دیگر مباحث مطرح در این نشست خبری خواهد بود.

در این نشست همچنین درباره سیاست انتشار داده‌های ملی و در دسترس قرار گرفتن نتایج طرح‌ها توضیح داده خواهد شد.

از خبرنگاران، روزنامه‌نگاران  و اصحاب رسانه دعوت می‌شود در این نشست خبری شرکت فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • استاد مجتهدی هم معلم و هم مولف بود
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی