Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس موجب رونق فضای کسب و کار در منطقه خواهد شد .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، رضا حسینی در جلسه بررسی و رفع مشکلات منطقه ویژه اقتصادی سلماس که باحضور مسئولین استانی و شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد،با اشاره به لزوم بهره مندی مردم سلماس از مزایای این منطقه ویژه اقتصادی بیان کرد: با توجه به وضعیت کشور، راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس موجب رونق فضای کسب و کار در منطقه خواهد شد چراکه شهرستان سلماس در یکی از مناطق مهم و خاص کشور قرار دارد و می تواند در استفاده از مزیت های مرزی خود موفق باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی با اشاره به وقفه 8 ساله در راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس اظهار کرد: متاسفانه تاکنون اقدام خاصی در راستای راه اندازی و آغازبکار این منطقه اقتصادی صورت نگرفته است و  اگر در این خصوص بیش از این وقفه ایجاد شود قطعا در بحث های جذب سرمایه گذار و رونق آن با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی در خصوص تامین آب موردنیاز برای راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس تصریح کرد: بحث کمبود آب در حاشیه دریاچه ارومیه در حوزه استحفاظی اراضی سلماس رعایت نشده و باید برای کنترل بحران آب در این منطقه تدابیر جدیدی در جهت مدیریت میزان آب موجود اندیشید.

شهروز برزگر نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس قربانی سیاست بازی شده است، گفت: انتخاب هیئت اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سلماس سیاسی شد و تک به تک آن ها با تاخیر در راه اندازی این منطقه باید برای جوانان بیکار شهرستان جوابگو باشند.

برزگر افزود: منطقه ویژه اقتصادی سلماس تاثیر مستقیم روی معیشت و در آمد مردم منطقه و استان خواهد داشت  و به همین دلیل مسئولین دستگاه های ذیربط باید در جهت راه اندازی سریع تر آن تمام تلاش خود را  بکنند.

مرتضی اصغری فرماندار سلماس نیز با اشاره به ویژگی های خاص ارتباطی و ترانزیتی این شهرستان، اظهار کرد: هیئت مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی سلماس انتخاب شده و عملیات فنس کشی و دیوار کشی این منطقه به متراژ ۵۰ هکتار آغاز شده و عملیات ساخت ساختمان گمرک نیز با اعتبار ۵ میلیارد ریال آغاز شده است .

به گزارش ایسنا؛ پس از این جلسه دفتر و ساختمان منطقه ویژه اقتصادی سلماس توسط مسئولین مورد بهره برداری قرار گرفت.

 


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر آذربایجان غربی دریاچه ارومیه سرمایه کسب و کار مجلس شورای اسلامی نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۰۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس

فرماندار شهرستان سلماس با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری گفت: ۲۶ میلیون متر مکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی از سد زولاچای در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ذبیح‌الله کاظمی در جلسه کارگروه جلوگیری از هدر رفت منابع آبی شهرستان سلماس با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و عملکرد کشت پاییزه، اظهار کرد: با توجه به نیاز آبی محصولات کشاورزی، اولین مرحله رهاسازی آب سد زولاچای اول خرداد به روی اراضی کشاورزی اجرا می‌شود.

وی افزود: این امر به جهت تأمین حق‌آبه کشاورزان صورت می‌گیرد و با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری، بهترین استفاده در کشت محصول‌های جو، گندم و دانه‌های روغنی را دارد.

فرماندار شهرستان سلماس در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب، گفت: ۲۶ میلیون‌متر مکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی از سد زولا در نظر گرفته شده است.

کاظمی تصریح کرد: این میزان آب نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲٠ درصد افزایش دارد.

وی یادآور شد: آب حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی این شهرستان از سدهای زولا و دریک تأمین می‌شوند.

کد خبر 748699

دیگر خبرها

  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس