Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه رادیویی گفتگو در آستانه فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، ویژه برنامه ای را با عنوان «عصر خمینی» با هدف تحلیل بازتاب و جایگاه انقلاب اسلامی ایران در سطوح منطقه ای و جهانی پخش می کند.

انقلاب اسلامی یک پدیده اعجاب انگیز و بی‌نظیر در تاریخ و یکی از مهم‌ترین رخدادهای قرن بیستم، به رهبری امام خمینی (ره) است که تأثیرات شگرفی در منطقه و دنیا و تأثیر فوق العاده و شگفت آوری در ورای مرزها و نظام بین الملل بر جای گذارده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اهمیت این موضوع و گفتگو در خصوص این درخت تناور چهل ساله، شبکه رادیویی گفت و گو در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، ویژه برنامه هایی را با هدف تبیین دستاوردهای این انقلاب تقدیم مخاطبان فرهیخته خود می کند.

رضا کوچک زاده تهمتن مدیر رادیو گفتگو ضمن تبریک فرارسیدن چهلمین بهار پیروزی پرصلابت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گفت: حسب دستور معاون صدای رسانه ملی،رسانه باید در خصوص تولید برنامه های ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گام جدی بردارد.

وی افزود:رادیو گفت و گو در مقام پاسخگویی به این پرسش اساسی که انقلاب اسلامی ایران چه بازتابی در عرصه های گوناگون نظریه و عمل در سطوح منطقه ای و جهانی داشته است؟ اقدام به طراحی برنامه ای با عنوان عصر خمینی (ره) از ابتدای مرداد کرده است که در آن به تأثیرات انقلاب اسلامی بر حوزه های نظریه های انقلاب و روابط بین الملل و بازتاب‌های آن در سطح منطقه و جهان می‌پردازد.

وی در تشریح مهم ترین محورهای این برنامه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی و ابتکارات آن در تولید مفاهیم نو در ادبیات اختصاصی حوزه روابط بین الملل، ظرفیت های فرهنگی انقلاب اسلامی و چگونگی تسری مفهوم انقلاب اسلامی بر اساس نظریه‌های ارتباطات، پخش و دومینو، تأثیرات انقلاب اسلامی بر نظریه های انقلاب اسلامی و تولد نسل چهارم نظریات مدرن انقلاب از جمله محورهای این برنامه است.

کوچک‌زاده با بیان اینکه بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی از زویه ماهیت فراملی‌گرایی و جهان‌شمولی و از زاویه ماهیت رهایی بخشی و نقد نظم موجود از دیگر محورهای این برنامه است، تصریح کرد:انقلاب اسلامی و تأثیرات آن بر ساختار نظام بین الملل و نظم دوقطبی، انقلاب اسلامی و تأثیرات آن بر احیاء هویت دینی در جهان، انزوای فزاینده سکولاریزم در حوزه اندیشه و جامعه و انقلاب اسلامی و تأثیرات آن بر احیاء هویت شیعی و شکل گیری ژئوپلیتیک شیعه نیز در این برنامه مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد.

مدیر رادیو گفت و گو خاطرنشان کرد: برنامه عصر خمینی تأکید ویژه ای بر انقلاب اسلامی و تأثیرات آن بر غرب( اروپا، آمریکا و آمریکای لاتین)، انقلاب اسلامی ایران و تأثیرات آن بر همسایگانی همچون عراق، ترکیه، عربستان، افغانستان، پاکستان، بحرین، یمن، آسیای میانه و قفقاز، تأثیرات این انقلاب بر کشورهایی همچون فلسطین، لبنان، تونس، لیبی، مصر، سودان و نیجریه، تأثیرات آن بر آسیای شرقی همچون اندونزی و مالزی، تأثیرات انقلاب اسلامی بر نظم نوین منطقه ای و چشم انداز جهانی، خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه این ویژه برنامه در قالب میزگرد سیاسی با حضور کارشناسان و صاحب نظران روی آنتن می رود، افزود: عصر خمینی در قالب برنامه‌ای60 دقیقه ای طراحی شده است که پخش آن از مرداد ماه آغاز شده و تا ایام دهه فجر انقلاب اسلامی ایران ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رادیو صدا وسیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ماجرای خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900196

دیگر خبرها

  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • ببینید | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند
  • ببینید | ماجرای خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایش‌های طنز رادیو