Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:22:38 GMT

نیاز آبی شاهرود در پیک مصرف ۷۸۵ لیتر بر ثانیه است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۱۰۱۳۹

نیاز آبی شاهرود در پیک مصرف ۷۸۵ لیتر بر ثانیه است

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقری پیش از ظهر دوشنبه در چهارمین جلسه شورای اداری سال جاری شاهرود به میزبانی سالن ولایت فرمانداری این شهر، ضمن بیان اینکه نیاز آبی شهرستان در پیک مصرف ۷۸۵ لیتر بر ثانیه است، ابراز داشت: دبی آب قابل استحصال از محل ۲۳ حلقه چاه جمعاً ۶۰۵ لیتر بر ثانیه را شامل می‌شود که درواقع برای پیک مصرف ۱۸۰لیتر بر ثانیه کمبود آب وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه خشک‌سالی‌های پیاپی باعث افت منابع آبی زیرزمینی در شاهرود شده است، افزود: در شرایط کنونی با حفر ۳۵۰ متر به آب خواهیم رسید که این مسئله خطرناک و می‌تواند بسیار نگران‌کننده برای شاهرود باشد.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب شهری شاهرود بابیان اینکه برای برون‌رفت از تنش آبی نیازمند مدیریت تأمین و مصرف بهینه آب در شهرستان هستیم، ابراز داشت: برای مدیریت تأمین آب مجوز حفر سه حلقه چاه در شاهرود داده شد که عملیات حفر دو حلقه آن‌هم اکنون در حال اجرا است و همچنین دو چاه آب شرب از راه‌آهن و بیمارستان به شبکه شهری تعلق گرفت.

باقری در ادامه تصریح کرد: دو حلقه چاه سطح شهر قابل شرب نبود بنابراین این دو به نهادهایی مانند شهرداری واگذار شد و از سوی دیگر در مرحله دوم تأمین آب با اداراتی که چاه قابل شرب دارند مکاتبات لازم برای شرایط اضطراری صورت گرفت.

وی بابیان اینکه همه‌ساله ۳۵ کیلومتر مسیر قنات در شاهرود لایروبی می‌شود، افزود: برای مدیریت فشار، ۱۳مخزن برای زون بندی در سطح شهر احداث شد و همچنین نصب شیر برقی بر روی مخازن، استفاده از کنتورهای پیشرفته و نصب دیزل ژنراتور از اقدامات صورت گرفته در راستای مدیریت منابع آب شاهرود است.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب شهری شاهرود بابیان اینکه طبق مصوبه هیئت‌وزیران باید مصرف آب در ادارات ۲۰ درصد کاهش پیدا کند، ابراز داشت: کنترل مصرف بر اساس ظرفیت‌های قراردادی در ادارات شهرستان باید اعمال شود چراکه در صورت مصرف مازاد بر ظرفیت قراردادی به ازای هر مترمکعب سه هزار و ۵۰۰ تومان بر روی قبض آب خواهد آمد.

باقری از انجام رفع کدورت چاه آب شهرک صنوف خبر داد و تصریح کرد: برای فرهنگ‌سازی در اصلاح الوی مصرف طرح مهام در مدارس، توزیع شیرهای کاهنده مصرف، توزیع بروشور، افزایش گشت مروجان مصرف آب و مکاتبه با مشترکان پر مصرف در سطح شهر انجام‌شده است.

وی افزود: نصب ۲۳ شیر فشارشکن برای تعدیل فشار بر روی مخازن و زون بندی شبکه فشاری و مقابله با انشعابات غیرمجاز ازجمله برنامه‌های عملیاتی برای برون‌رفت از تنش آبی شاهرود است.

کد خبر 4354795

منبع: مهر

کلیدواژه: آب و فاضلاب شهری استان سمنان جلسه شورای اداری علی باقری فرمانداری شاهرود بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان مشهد دهه کرامت شهرکرد شیراز خرم آباد یاسوج مجلس شورای اسلامی بیرجند سانحه تصادف حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید

به گزارش صدای ایران از ایرنا،دکتر حبیب‌الله خزایی روز شنبه با بیان اینکه عموم مردم بعد از چند شب بی‌خوابی سراغ مصرف دارو‌های خواب آور می‌روند به ایرنا توضیح داد که مصرف خودسرانه دارو‌های خواب آور می‌تواند عواقب، پیامد‌ها و عوارضی را برای شخص مصرف کننده در پی داشته باشد.

این فوق تخصص طب خواب با اشاره به اینکه بی‌خوابی باید حداقل سه ماه و هفته‌ای سه شب ادامه داشته باشد افزود: اگر شخصی در این مدت بی خوابی را تجربه کرد، نیاز به پیگیری و دریافت خدمات تخصصی و در صورت نیاز و تشخیص پزشک، نیاز به مصرف دارو خواهد داشت.

دکتر خزایی با تاکید بر اینکه بی خوابی‌های زودگذر عموما بدون نیاز به مصرف دارو خود به خود از بین می‌روند گفت: کسانی که تجربه کوتاه مدتی از بی خوابی دارند نباید خودسرانه به مصرف دارو روی بیاورند چراکه این دارو‌های غیرنسخه ای، خطر وابستگی شدید را در فرد ایجاد می‌کند.

وی ضمن هشدار نسبت به مصرف دارو‌های خواب آور گفت: اغلب بی خوابی‌های اتفاق افتاده برای افراد نیاز به مصرف هیچ دارویی ندارند و بعد از مدتی این مشکل حل خواهد شد.

 یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در حوزه سلامت جسم و روان انسان ها، خواب نرمال و طبیعی است چراکه بروز اختلال در روند آن، می‌تواند سلامت انسان‌ها را مورد تهدید قرار دهد و براساس آخرین اطلاعات از انجمن علمی روان پزشکان ایران، یک سوم مردم ایران از بی خوابی به عنوان شایع‌ترین اختلال خواب رنج می‌برند.

در سال ۲۰۱۰ یک مطالعه توسط محققان دانشگاه 'وارویک' نشان داد: افرادی که هر شب کمتر از ۶ ساعت می‌خوابند در قیاس با افرادی که در شب ۶ تا ۸ ساعت توصیه شده می‌خوابند، ۱۲ درصد بیشتر احتمال دارد که دچار مرگ زودهنگام (پیش از ۶۵ سال) شوند.

از سوی دیگر مطالعات نشان داده اند که خوابیدن بازیابی قطعاتی از اطلاعات را که ممکن است در گوشه‌ای از مغز ما فراموش شده باشند، آسانتر می‌کند و همچنین مطالعه دیگری از محققان دانشگاه اکستر نشان داد که در دو موقعیت که افراد اطلاعات را در طول دوره ۱۲ ساعته بیداری فراموش می‌کنند، احتمال بیاد آوردن این اطلاعات بعد از یک شب خوابیدن، حدود ۲ برابر می‌شود.



دیگر خبرها

  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور