Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر لزوم رفع موانع صدور اسناد وقفی تاکید کرد و گفت: بر پیگیری مسائلی که مربوط به موقوفات است، مصمم هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دکتر احمد تویسرکانی؛ رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست معاونین و مدیران کل ستاد سازمان اوقاف و امور خیریه با مدیران کل استانهای این سازمان که صبح امروز در محل این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در این برهه حساس که تمامی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای سلب اعتماد مردم از نظام هستند باید براساس منویات مقام معظم رهبری بر توانمندیها و ظرفیتهای داخلی تکیه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اراضی و املاک بخش عمده و سرمایه مهم کشور هستند، تصریح کرد: قطعا مدیریت این بخش یعنی صدور و اخذ اسناد مالکیت رقبات وقفی، مستلزم نظم و انظباط و کار جهادی است.

تویسرکانی تثبیت مالکیت اراضی و املاک را راهکار بسیار مهمی برای مدیریت بخشهای مختلف کشور دانست و افزود: اگر توجه ویژه‌ای به نظم و انظباط مرتبط با اراضی و املاک موقوفه در کشور شود، کار بسیار مهم و اساسی انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه اهتمام جدی سازمان اوقاف به ثبت رسمی اسناد موقوفه قابل تحسین است، تاکید کرد: اکنون نیازمند اقدامات جدی در ثبت رسمی اسناد، مخصوصا موقوفات هستیم.

 

ضرورت اجباری کردن ثبت رسمی اسناد

تویسرکانی با اشاره به اینکه نیازمند اجباری کردن ثبت رسمی اسناد در کشور هستیم، گفت: در زمینه ثبت اراضی و املاک باید به این نتیجه برسیم که این موضوع در کشور یک ضرورت است.

وی بر لزوم رفع موانع صدور اسناد وقفی تاکید کرد، ادامه داد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باید از تمام ظرفیتها استفاده کند تا تمامی موقوفات سند دار شوند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه این موانع برای من کاملا روشن و واضح نیست، تصریح کرد: همکاران دو سازمان یعنی سازمان اوقاف و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باید این موانع را حتی در ادارات کل استانها احصاء کنند و برای از بین بردن این موانع اقدام کنند.

 

موقوفات از نخستین لایه‌های اطلاعاتی کاداستر

تویسرکانی تاکید کرد: در سیستم کاداستر یکی از نخستین لایه‌های اطلاعاتی که می‌تواند ترسیم شود، موقوفات هستند که برای برنامه‌ریزی‌های کلان در کشور نیازمند این اطلاعات هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در ابطال اسناد و مشخص شدن کامل وقفیت باید بستری ایجاد شود تا حقی از مردم تضییع نشود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ادارات اوقاف در خصوص مستندات مالکیت موقوفات خودشان را مجهز کنند و برای ثبیت اسناد وقفی آن را به ادارات ثبت اسناد و املاک ارائه دهند.

تویسرکانی تاکید کرد: بر پیگیری مسائلی که مربوط به موقوفات است، مصمم هستیم و باید به سمتی برویم که مخصوصا در استانها با شفافیت بیشتری فعالیتها را پیش ببریم.

بر اساس این گزارش به پاس زحمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای ثبیت مالکیت موقوفات لوح سپاسی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف به دکتر احمد تویسرکانی؛ رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اهداء شد.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس دهه کرامت زلزله کرمانشاه ایران مراسم تشییع امام رضا ع فلسطین روزنامه مايك پمپئو جشنواره قرآنی مدهامتان اسناد موقوفات وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۰۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با تلاش بانک مرکزی و همکاران ما در سازمان، ارز مورد نیاز حج وارد حساب این سازمان شده و صدور ویزای زائران در حال پیگیری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید عباس حسینی در همایش سراسری «روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج 1403» که امروز با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در شهر مقدس قم برگزار شد، با اشاره به شعار حج امسال «حج؛ قرآن محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی، دفاع از فلسطین مظلوم» گفت: یکی از راهبردهای امام خمینی(ره) برای حمایت از ملت فلسطین، حج ابراهیمی و مراسم برائت از مشرکین بود و این راهبرد  با توجه به شرایطی که در جهان اسلام حاکم است تا به امروز دنبال شده است.

وی افزود: در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی و فرهنگی تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا در این عملیات بزرگ که دربرگیرنده بیش از 85 هزار نفر است عملکرد موفقی داشته باشیم. هرچند در این مسیر چالش‌های متعددی هم وجود دارد که از آن آگاه هستیم.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با تلاش بانک مرکزی و همکارانمان  ارز مورد نیاز حج  وارد حساب این سازمان شده و صدور ویزای زائران در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: در حالیکه با تلاش صورت گرفته هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته 319 دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیط هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است اما در خدمات‌دهی در بخش‌های مختلف هیچ تغییری نسبت به سال‌های گذشته وجود ندارد و این موارد برای زائران باید تبیین شود .

 حسینی با بیان اینکه انتظار یاری از سوی تک تک شما روحانیون و خادمان حج را داریم، افزود: ما با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستیم، به عنوان مثال در منا و عرفات کمبود فضا داریم و لازم است  پیش از سفر، این موارد برای زائران تبیین شود.

وی اقدامات انجام شده برای تسهیل برقراری ارتباط اینترنتی زائران با خانواده هایشان از کشور میزبان را یادآور شد و با اشاره به وضعیت جسمی زائران و حضور افراد کهنسال در کاروان ها، خواستار توجه به این موضوع شد.

به گزارش تسنیم، در همایش سراسری «روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج 1403» که امروز با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در شهر مقدس قم برگزار شد، به صورت زنده و از طریق فضای مجازی روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج سایر استان ها حضور داشتند.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود