Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندهی ستاد مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد که نیروهای آمریکایی در افغانستان بیش از ۲۹۱۱ بمب و موشک را در ۶ ماه گذشته سالجاری میلادی علیه مخالفان مسلح استفاده کرده است. ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، فرماندهی ستاد مرکزی آمریکا اعلام کرد که هواپیماهای آمریکایی بیش از 2911 بمب و موشک را علیه مخالفان مسلح دولت در افغانستان بکار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته میلادی فرماندهی ستاد مرکزی آمریکا شمار بمب و موشک‌های بکار گرفته در حملات هوایی به مخالفان مسلح در افغانستان را 1634 عدد اعلام کرده بود.

بر اساس این گزارش، در 6 ماه نخست سالجاری میلادی نیروهای آمریکایی 2911 بمب و موشک را در افغانستان بکار گرفته که در مقایسه با 6 ماه نخست سال گذشته میلادی تقریبا به دو برابر افزایش یافته است.

بر اثر تشدید حملات هوایی آمریکا در افغانستان تعداد تلفات غیرنظامیان افغان در این کشور نیز به صورت بی‌سابقه افزایش یافته است.

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که در 6 ماه نخست سالجاری میلادی 1692 غیرنظامی افغان کشته و 3430 تن دیگر زخمی شده است.

بر اساس گزارش این سازمان آمار تلفات غیرنظامیان افغان در اثر حملات هوایی نسبت به سال گذشته میلادی 52 درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که نیروهای آمریکایی در افغانستان همواره کشته شدن غیرنظامیان افغان در حملات هوایی این کشور را انکار می‌کنند و مقامات افغان نیز در بسیاری از موارد دست به پنهان کاری می‌زنند.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی

ایسنا/خراسان رضوی ۳۰ فروند موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه میرون واقع در شمال فلسطین اشغالی پرتاب شد.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره بامداد یکشنبه موشک‌ها از جنوب لبنان به سمت پایگاه نظامی میرون رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شدند و آژیرهای هشدار در این منطقه به صدا در آمدند.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که صدای انفجارهای شدید در منطقه میرون به گوش می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان