Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@22:44:34 GMT

مجیدجلالی؛ دشمن مهربان با استقلال!

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۴۵۹۶۱

استقلال تهران در اولین گام لیگ هجدهم به مصاف همشهری خود می‌رود.

به گزارش تابناک ورزشی، استقلالی‌ها بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه روزهای پر التهابی را گذراندند. مدیرعامل این باشگاه استعفا داد و بهترین هافبک این تیم امید ابراهیمی هم استقلال را ترک کرد. آبی‌پوشان پایتخت در حالی در هفته‌ی اول لیگ هجدهم به مصاف پیکان می‌روند که تمرینات شان را هم دیر شروع کرده‌اند و سرمربی این تیم "وینفرد شفر" آلمانی از وضعیت این تیم رضایت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیکان اولین حریف استقلال در لیگ هجدهم، "مجید جلالی" را روی نیمکت خود می‌بیند. جلالی یک حریف قدیمی برای آبی پوشان پایتخت است و به عنوان سرمربی تیم‌های مختلفی از جمله صبا باطری، پاس، استقلال اهواز، فولاد خوزستان، شهید قندی یزد، تراکتورسازی تبریز، سایپا و پیکان مقابل این تیم قرار گرفته است. به بهانه‌ی بازی استقلال مقابل پیکان در ورزشگاه آزادی، سابقه‌ی تقابل‌های "مجید جلالی" مقابل استقلال و خاطرات خوبی که هواداران استقلال از او دارند را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

قهرمانی‌ای که جلالی به استقلالی‌ها هدیه کرد
هواداران استقلال تهران از "مجید جلالی" خاطره‌ای خوب در ذهنشان دارند. در لیگ هشتم استقلالی‌ها در هفته‌ی پایانی در مشهد باید به مصاف پیام می‌رفتند و ذوبی‌ها هم در اهواز میهمان فولاد خوزستان بودند. استقلالی‌ها در صورتی قهرمان لیگ برتر می‌شدند که در بازی خارج از خانه به پیروزی می‌رسیدند و ذوب‌آهن هم مقابل فولاد خوزستان که هدایتش بر عهده "مجید جلالی" بود، شکست می‌خورد. استقلالی‌ها موفق شدند در مشهد با تک گل "فابیو جانواریو" هافبک خلاق خود به برتری برسند و فولاد خوزستان هم با نتیجه ۴ بر یک از سد ذوب‌آهن گذشت تا آبی پوشان پایتخت با تفاضل گل بهتر نسبت به ذوب‌آهن، همراه با "امیر قلعه‌نویی" قهرمان لیگ هشتم شوند. بعد از قهرمانی استقلال در مشهد بود که "امیر قلعه‌نویی" سرمربی وقت آبی پوشان پایتخت جمله‌ی معروف خودش در مورد "مجید جلالی" سرمربی وقت فولاد خوزستان که با برد تیمش مقابل ذوب‌ آهن با تفاضل گل استقلالی‌ها قهرمان شدند را گفت که «جلالی خیلی مَرده».

بیشترین برد
استقلالی‌ها بیشترین برد خود در تاریخ لیگ برتر را مقابل "مجید جلالی" بدست آورده‌اند. "مجید جلالی" سال‌ها است که نتوانسته با تیمی، استقلال را شکست دهد. در حالی شاگردان "مجید جلالی" در تیم پیکان در هفته‌ی اول لیگ هجدهم به مصاف استقلال می‌روند که آخرین برد "جلالی" مقابل آبی پوشان پایتخت، به لیگ دهم و پیروزی ۴ بر یک فولاد خوزستان مقابل استقلال تهران بر می‌گردد.
"جلالی" در لیگ برتر با تیم‌های مختلف ۲۲ بار مقابل استقلال قرار گرفته است که در این ۲۲ بازی، سهم استقلال؛ ۱۱ برد، ۴ باخت و ۷ تساوی بوده است.

جلالی حدود هفت سال و نیم است که موفق به شکست استقلال نشده است. در این مدت در ۱۱ بازی پشت سر نتوانست این طلسم را بکشند. جلالی پس از برد خیره‌کننده ۴-۱ یا فولاد مقابل استقلال و مظلومی دیگر نتوانست آبی ها را شکست دهد. "آقا معلم" با فولاد سه بار استقلال را برد و یک بار هم با پاس این تیم را شکست داد اما با صبا، قندی یزد، استقلال اهواز، تراکتورسازی، سایپا و پیکان موفق نشد از پس استقلال بربیاید.

بهترین برد جلالی مقابل استقلال ۴-۱ است و بدترین شکست هم همین نتیجه محسوب می شود.آبی پوشان پایتخت در ۲۲ تقابل خود مقابل تیم‌های "مجید جلالی" در لیگ برتر؛ ۳۵ گل زده‌اند که میانگین ۱،۵۹ گل زده در هر بازی است. تیم‌های مجید جلالی هم ۲۶ گل به استقلالی‌ها زده‌اند که میانگین ۱،۱۸ گل زده در هر بازی می‌شود.

ناکام همیشگی مقابل استقلال
"مجید جلالی" بعضی وقت‌ها با مربیان خارجی‌ای که در فوتبال ایران حضور داشتند، مشکل داشته است. نکته‌ی جالب در مورد تقابل "مجید جلالی" با مربیان خارجی در لیگ برتر این است که جلالی فقط در ۳۴،۴۸ درصد از این تقابل‌ها به پیروزی رسیده است. "جلالی" در ۵۸ بازی مقابل مربیان خارجی در لیگ برتر، ۲۰ برد، ۱۷ تساوی و ۲۱ باخت بدست آورده است.
استقلال در حالی با مربی آلمانی خود "وینفرد شفر" میزبان پیکان است که جلالی و شفر ۲ بار تا به حال مقابل هم قرار گرفته‌اند که به فصل قبل لیگ برتر برمی‌گردد. در بازی رفت دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند و در بازی برگشت، استقلالی‌ها با نتیجه‌ی ۳ بر ۲ از سد حریف خود گذشتند. تا "جلالی" بدون برد مقابل "شفر" باشد.
تیم‌های "مجید جلالی" تا به حال ۲ بار در تاریخ لیگ برتر در هفته‌ی اول مقابل استقلال تهران قرار گرفته‌اند که در آن دو بازی هم "جلالی" در پیروزی مقابل استقلال ناکام بوده است. بازی اول "جلالی" مقابل استقلال در هفته‌ی اول لیگ سوم بود که شاگردان او در تیم پاس با نتیجه ۲ بر ۲ مقابل استقلال متوقف شدند. پاسی‌ها آن فصل را که با تساوی مقابل استقلال شروع کردند، در نهایت با "جلالی" قهرمان لیگ برتر شدند. دومی بازی "جلالی" مقابل استقلال در هفته‌ی اول هم به لیگ پنجم و تقابل صبا با این تیم برمی‌گردد که در آن بازی استقلالی‌ها با نتیجه‌ی سنگین ۴ بر یک شاگردان "مجید جلالی" در تیم صبا را شکست دادند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عجیب - رامین در این بازی قفل شده بود

به گزارش "ورزش سه"، استقلال ملاثانی توانست در پایان 90 دقیقه، با سپاهان به نتیجه تساوی دست پیدا کند ولی در دقایق پایانی وقت های اضافه و روی یک اشتباه توسط مدافعین این تیم، زردپوشان صاحب یک ضربه پنالتی شدند که رامین رضاییان در دقیقه 118 آن را به گل تبدیل کرد تا اصفهانی ها راهی دور بعد شوند.

احسان علوان زاده بازیکن استقلال ملاثانی درخصوص بازی مقابل سپاهان به خبرنگار ما گفت: بازی بسیار خوبی مقابل تیم پر مهره سپاهان به نمایش گذاشتیم، فکر‌می کنم تمام اهالی فوتبال از ما رضایت داشتند. چه تماشاگرانی که درون ورزشگاه بودند و مردمی که در خانه پای تلویزیون ها بازی را دیدند.

او گفت: در ابتدای بازی باتوجه به قدرت سپاهان و حملات این تیم، کمی عقب نشین نشستیم که برای هر تیمی طبیعی است. ولی بازی بدون توپ را تمرین کرده بودیم و تمامی فضا هارا بسته بودیم. به هرحال مقابل تیم پر ستاره‌ای بازی داشتیم و تاکتیک این بازی از پیش برای ما مشخص بود و آن را تمرین کرده بودیم.

بازیکن استقلال ملاثانی اضافه کرد: در نیمه اول در یک غافلگیری گل را دریافت کردیم و در بین دو نیمه با صحبت های سرمربی جوان که همانند یک دوست در کنار ما است، توانستیم به بازی برگردیم و مانند بازی های همیشگی مان وارد بازی شویم. توپ را در اختیار داشتیم و حملاتی را هم روی دروازه سپاهان داشتیم که در یک موقعیت خود من تک به تک شدم که توپ زیر پایم گم شد و نتوانستم ضربه مناسبی را بزنم. ولی هرچه بازی به دقایق پایانی نزدیک می شد، حملات ما بیشتر می‌شد. در یک صحنه شوت میلاد وارد دروازه نیازمند شد که همگی شوکه شدیم از این گل زیبا و توانستیم بازی را به 120 دقیقه ببریم.

علوان زاده اضافه کرد: قطعا بازی کردن مقابل تیم سپاهان کار ساده ای نیست، هرآنچه سرمربی به ما گفته بود را اجرا کردیم و تمامی فضاهارا روی بازیکنان این تیم بسته بودیم. رامین رضاییان که در هر مسابقه چندین موقعیت به دست می‌آورد، در این بازی قفل شده بود و این نشان از دوندگی بالای تیم ما دارد. جا دارد به تمامی بازیکنان خسته نباشید بگویم، حق بچه ها حضور در لیگ برتر است و در این بازی که پخش از شبکه های تلویزیونی هم بود، کیفیت فنی خود را به نمایش گذاشتند.

او در پایان گفت: دو دقیقه وقت کم آوردیم و اگر بازی به ضربات پنالتی می رفت، شاید می توانستیم به مرحله بعد صعود کنیم و شگفتی ساز اصلی این رقابت ها باشیم. واقعا حیف شد ولی در مقابل امکاناتی که ما داریم، این که بتوانی سپاهان را تا دقیقه ۱۱۸ هم متوقف کنی کار بزرگی کرده ای. در ادامه راه در لیگ یک به دنبال ارائه بازی های این چنینی هستیم و می‌خواهیم لیگ را با سیاوش اکبرپور به پایان برسانیم.

دیگر خبرها

  • آلبوصبیح: استقلال را فراموش کردیم
  • (عکس) حسین حسینی به جانشینش در استقلال؛ مطمئنم که می‌درخشی
  • حمایت بازیکن استقلال از جانشینش؛ از تو مطمئنم + عکس
  • تمرین ویژه جلالی برای ارسال‌ پاس‌گلهای بیشتر! (عکس)
  • رضا اسدی به بازی با پرسپولیس هم نمی‌رسد
  • ادعای عجیب - رامین در این بازی قفل شده بود
  • پرش شش‌گام؛ آخرین قدم‌های استقلال برای قهرمانی، زیر ذره‌بین
  • سون هیونگ مین: مقابل آرسنال همان تاتنهام خواهیم شد
  • سون: آرسنال یک از بزرگترین تیم‌های جهان است
  • گل های برتر رئال مادرید در بازی های خارج از خانه مقابل رئال سوسیداد / فیلم